| criucel a întrebat:

Imi poate spune cineva despre motorul unui biplan? plz dau funda am mare nevoie de ajutor

2 răspunsuri:
| Laura a răspuns:

Motorul cui mai exact? Biplan poate să însemne orice de la Antonov la IAR, de la Comet la Nieuport şi aşa mai departe, dar principiul e acelaşi, motorizarea nu depinde direct de numărul aripilor.

| sierra1 a răspuns:

Începutul anilor 1900 - Proiectanții de avioane aveau nevoie de un motor care să fie ușor, puternic, ieftin, și ușor de fabricat în cantități mari. Motorul rotativ îndeplinea aceste cerințe. Motoarele rotative au toți cilindrii dispuși în cerc în jurul carterului ca un motor în stea (a se vedea mai jos), dar diferența este că arborele cotit este fixat de corpul avionului și elicea de blocul motorului. Carterul și cilindrii motorului se rotesc solidare cu elicea, răcirea cilindrilor fiind bună indiferent de viteza avionului. Unele dintre aceste motoare au fost motoare în doi timpi, oferindu-le o putere specifică și raport putere/greutate mare. Din păcate, efectul giroscopic puternic care apare la motorul rotativ a făcut ca avioanele de acest tip să fie foarte dificil de pilotat. Motoarele au consumat, de asemenea, cantități mari de ulei de ricin, răspândind uleiul peste tot pe carcasă și creând un fum înecăcios care ajungea la piloți.