| Theodor_Teo_1977 a întrebat:

Acum 3 luni mi-am cumparat un volan pentru ets 2(mai exact un volan Trust Gaming gxt 288)...Este destul de bun pentru ets 2, dar, in dimineata asta pedalele nu mai MERGEAU! Efectiv nu raspunde acceleratia si nici frana...Am reinstalat driver-ul, am dat Repornire la laptop dar nimic! Ma puteti ajuta? Dau Funda Garantat!(Mai mult ca sigur)

4 răspunsuri:
| Arthiom a răspuns:

Te pricepi cat de cat la electronica? Bazele, sa stii cum se conecteaza niste cabluri, etc.

| Arthiom a răspuns:

Inainte sa faci ceva, intra in setarile din Eurotrucksimulator2, la controale, seteaza metoda de control prin volan, si cauta in lista aia unde e acceleratia, da click pe ea si apasa pedala de acceleratie, fa la fel si pentru frana. Daca se modifica, inseamna ca era din setari, daca nu, e de la volan, si poti incerca:
Daca e in garantie, du-l sa ti-l repare. Daca nu, si crezi ca esti in stare sa umbli frumos prin el fara sa rupi ceva, atunci fa asta. Deconecteaza volanul de la pc.
Demonteaza placa cu pedale, acolo ar trebui sa gasesti 2 potentiometre, cate unul pentru fiecare pedala, verifica cablurile sa vezi daca sunt lipite acolo unde ar trebui sa fie lipite. Daca ai un multimetru (daca nu ai, cumpara-ti unul digital ieftin ca e vreo 15-20 lei, daca nu imprumuta de la cineva), pune-l sa masoare rezistenta pe scala 200k. Potentiometrul are 3 pini. Tu pune un terminal de la multimetru pe primul pin, si celalalt terminal pe ultimul pin, pinul din mijloc il lasi in pace, si citesti ce iti arata multimetrul. Ar trebui sa arate intre 100 si 10, adica intre 100mii de ohmi si 10 mii de ohmi, poate fi si 50. Daca arata 1, adica o valoare mai mare, mareste scala pana la maxim, si daca tot 1 arata, inseamna ca potentiometrul e stricat. Fa la fel si cu celalalt potentiometru. Dar din ce zici tu, ca nu merge nici o pedala, e undeva pe cablu sau pe circuit. Deconecteaza pedalele de la volan (daca sunt cu mufa, daca cablul intra direct in volan, fara vreun fel de mufa trebuie sa desfaci si volanul, cu grija sa nu strici ceva). Cauta locul unde sunt lipite firele ce vin de la pedale. Tot multimetrul, il pui sa masoare continuitatea, la simbolul cu niste unde sonore, daca nu are asa ceva, il pui sa masoare rezistenta pe cea mai mica scala. Acum pui un terminal de la multimetru pe un pin de la potentiometrul de la o pedala, si cu celalalt atingi pe rand locul unde se lipeste fiecare cablu pe circuit, daca e pus la sa masoare continuitatea, si se aude un beep atunci cand atingi un cablu, inseamna ca conexiunea e buna, daca e pus sa masoare rezistenta, si cand atingi un cablu pe ecran apare 001 sau 000, inseamna ca conexiunea e buna. Faci la fel pentru toti pinii de la ambele potentiometre. Daca la unul dintre ei nu exista conexiune, felicitari ai gasit problema, daca exista conexiune la toti, atunci du-l la un service, ce-i drept, dai niste bani, dar ti-l rezolva poate. Mai e posibilitatea ca volanul sa fi cazut, sau sa fi tras mai tare de un fir, iar firul sa se fi rupt, daca gasesti fire rupte cand il demontezi, du-l la un electrician bun sa le lipeasca la loc, sau la un service, in ambele cazuri dai bani.

| Theodor_Teo_1977 explică:

M-am uitat putin la pedale si a m vazut ca, cablul prin care se conecteaza pedalele si acceleratia era lipit cu scoci undeva sus si acum nu mai este prins

| Theodor_Teo_1977 explică:

Frana si acceleratia*