Întrebare recomandată | cetateandezgustat a întrebat:

In 1 septembrie 2015, lucratorii Romatsa, planuiesc de-o greva. Ce se intampla cu cetatenii care aveau bilete si ale caror avioane se anuleaza?

Răspuns Câştigător
| FlyGoVoyager a răspuns:

Cel mai indicat e sa luati legatura cu compania aeriana cu care veti calatori. Dar informativ, pe site-ul ANPC gasim: http://goo.gl/S3k7qh

- art. 5 - Anularea zborului:
1. În cazul anulării unui zbor, pasagerilor în cauză trebuie:
(a) să li se ofere asistenţă de către operatorul de transport aerian în conformitate cu articolul 8
(b) să li se ofere asistenţă de către operatorul de transport aerian în conformitate cu articolul 9 alineatul (1) litera (a) şi articolul 9 alineatul (2), precum şi, în eventualitatea unei redirecţionări, în cazul în care ora de plecare anticipată a unui nou zbor este de cel puţin o zi după plecarea programată pentru zborul anulat, asistenţa specificată la articolul 9 alineatul (1) litera (b) şi articolul 9 alineatul (1) litera (c) şi
(c) să primească o compensaţie din partea operatorului de transport aerian, în conformitate
cu articolul 7, cu următoarele excepţii:
(i) în cazul în care sunt informaţi despre această anulare cu cel puţin două săptămâni înainte de ora de plecare prevăzută sau
(ii) în cazul în care sunt informaţi despre această anulare într-un termen cuprins între două săptămâni şi şapte zile înainte de ora de plecare prevăzută şi li se oferă o redirecţionare care să le permită să plece cu cel mult de două ore înainte de ora de plecare prevăzută şi să ajungă la destinaţia finală în mai puţin de patru ore după ora de sosire prevăzută sau (iii) în cazul în care sunt informaţi despre această anulare cu mai puţin de şapte zile înainte de ora de plecare prevăzută şi li se oferă o redirecţionare care să le permită să plece cel târziu cu o oră înainte de ora de plecare prevăzută şi să ajungă la destinaţia finală în mai puţin de două ore după ora de sosire prevăzută.
2. În cazul în care pasagerii sunt informaţi despre anulare, acestora li se oferă explicaţii privind posibilităţile de transport alternative.
3. Operatorul de transport aerian nu este obligat să plătească compensaţii în conformitate cu articolul 7, în cazul în care poate face dovada că anularea este cauzată de circumstanţe extraordinare care nu au putut fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor posibile.
4. Sarcina dovedirii faptului că pasagerul a fost într-adevăr informat despre anularea zborului, cu indicarea momentului precis, revine operatorului de transport aerian.

4 răspunsuri:
| Ionutszu a răspuns:

De ce nu sunati?
Ori se vor anula si primiti banii inapoi, sau mutati data plecarii + taxa sau fara.

| AirănMeidăn a răspuns:

pacat ca nu pe 11

suntserios
| suntserios a răspuns:

Depinde cum te intelegi cu compania aeriana. Fie iti ceri bani inapoi, fie alt zbor

| mihai69 a răspuns:

Companiile aeriene NU au de unde să știe ce zboruri anume vor fi anulate, amânate sau vor rămâne în grafic, înainte de declanșarea efectivă a grevei. Oricum, legea obligă pe greviști să dirijeze o treime din trafic, așadar, o treime dintre cei ce au bilete de avion vor putea să beneficieze de acestea. Sau poate chiar mai mulți, dacă din întâmplare se vor dirija aeronavele cu toate locurile vândute și vor rămâne la sol cele cu mai puțin de jumate din locuri ocupate. (Sincer, dacă aș fi manager-ul unei companii aeriene, așa mi-aș programa zborurile în perioada respectivă).

Întrebări similare