| Madalina032 a întrebat:

Buna,am luat de curand permisul auto, problema e ca am facut pe motorina si eu am benzina. Pur si simplu nu pot sa pornesc de pe loc fara sa-mi moara motorul. E diferit fata de motorina. De ex de pe motorina porneam doar din ambreiaj. :a benzina cum sa fac? Ma ajutati cu niste sfaturi? Conduc masina da de frica sa nu-mi moara motoru la sensuri si semafoare nu mai am tupeu. Ma descurajez.

7 răspunsuri:
| Violleta2022 a răspuns:

Nu are importanta ca masina este pe motorina sau benzina, ca amandoua am abreiaje, daca masina este manuala, doar cere mai mult timp, sa se incalzeasca masina pe motorina.
Deci, incalzeste masina foarte bien inainte sa pleci de acasa si nu ti se va oprii nimic.

Diferenta majora este la tipul motorului: masina manuala sau automata, care au sau nu ambreiaje.

| Nemessys a răspuns (pentru Violleta2022):

Oferă te rog informatii valabile pentru mașinile din prezent. Mulțumesc!

| suntserios a răspuns (pentru Nemessys):

Sa vezi ce ignore iti tranteste. Cum sa indraznesti tu sa o contrazici pe Ioneasca. Sa vezi ca iti zice ca ea are permis de 30 ani, bine, acum vreo doua zile habar nu avea cum se face pornirea in panta, dar nu conteaza...

| Nemessys a răspuns (pentru suntserios):

Permis de 30 de ani, masina de 40 de ani si experienta de 50 de ani.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Primul lucru e sa nu asculti de Ioneasca cu incalzitul motorului decat daca nu cumva conduci o Dacie de prin 80.

La benzina nu trebuie decat sa accelerezi mai mult cand pleci de pe loc aia e. Te duci într-o parcare libera si exersezi plecarile de pe loc pana iti iese.

| Nemessys a răspuns:

Te as ruga sa nu asculți răspunsurile doamnei de mai jos deoarece nu are nicio legătură cu problema ta, mulțumesc.

Deci. Țin sa te informez ca la motoarele pe motorina cuplul este mai mare decât la cele pe benzina. Fără sa întru în detalii tehnice din care oricum s-ar putea sa nu te intereseze sau sa nu înțelegi nimic, trebuie sa știi ca aceste 2 motoare se conduc total diferit.
Ideea este ca dacă la motorina plecai doar din ambreiaj, la benzina mașina trebuie ajutata și puțin din accelerație deoarece nu are suficienta forță (cuplu) sa plece doar din ambreiaj.
Deci. Calci ambreiajul, calci accelerația pana la 1200 1300 RPM și apoi ridici ușor ambreiajul pana când mașina pornește.

Plecarea din rampa sa știi ca e mai grea. Mașina nu poate fi ținută pe loc doar din ambreiaj.
Sa zicem ca te oprești într o rampa.

1. Jos ambreiajul, calci frâna de serviciu și bagi în treapta 1.
2. Tragi frâna de mana și iei piciorul de pe frână
3. Accelerezi mașina la o turație ceva mai mare, depinde ce rampa.
4. Menținand piciorul apăsat pe accelerație ridici ambreiajul pana când cuplează
5. Dai drumul la frână de mana și ai plecat.

Îți recomand să exersezi asta într un loc unde nu este lume și ca să poți da greși fără sa provoci ceva pagube.

| goguPatent a răspuns:

La benzina nu faci in plus decat sa apesi aceeleratia... cu cateva exercitii ai sa vezi cam cat de mult trebuie sa apesi.