| Cipri3101 a întrebat:

Vreau sa-mi iau o masina sh si nu prea sunt hotarat la model. Vechea masina (avariata) a fost un cielo. Acum as fi vrut o masina care sa consume putin (la modul nesimtit), in jur la 2000-3000 euro. Eu ma orientasem la un golf 4 benzina (pe care pot sa pun vechea instalatie de gaz). Alte variante ar fi fost si golf 4 pe motorina, logan motorina, opel astra, cielo etc.
Ce mi-ati recomanda?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Golf 4 pe benzina: 1.4 16v in nici un caz (consuma aproape cat Cielo si fuge cat un Matiz, + ca iti consuma ulei orice ai face). 1.6 16v e putin mai ok pentru ca e potrivit ca putere, spre deosebire de 1.4 trage binisor si nu se da pe ulei atat de repede, dar tot exista riscuri destul de mari cu ele.
Eu unul n-as avea curaj sa pun si GPL pe un motor 16v de la VAG, mai ales daca e 1.4 sau 1.6. Pe alea in 8valve mai merge, sunt mult mai fiabile fata de 16v, in cazul VW.
Golf 4 pe motorina e un "cazan" bun, consuma putin si nu e greu de intretinut, dar la 3000e gasesti mai greu unul intretinut, care sa aiba taxa de inmatriculare achitata si nerecuperata, ca sa-l poti inscrie pe numele tau. Ca masina e reusita.
Logan motorina e bun daca il intretii ca la carte (ulei, distributii, filtre, motorina de calitate), si daca nu are multi km. Eu unul nu m-as apropia de un 1. 5DCi trecut de 250.000, am vazut prea multe cu motoarele sparte ca sa fiu linistit.
Opel Astra G are motorizari bune pe benzina, incepand de la cel de 1.2. Daca vrei sa pui GPL pe el, ar fi recomandat unul de capacitate mai maricica, macar 1.4-1.6
Despre Cielo stii mai multe decat mine daca ai si avut; Parerea mea e ca mai bine ti-ai cauta o Vectra B cu motor de 1.8 pe care sa pui GPL, decat sa te mai intorci la Cielo, care din start au fost cam primitive ca tehnologie, fiind produse pe platforma de Opel Kadett E, care a fost lansat prin 85-86.
Probabil instalatia ta GPL e una simpla, si nu secventiala; ai grija pe ce motor il pui, ca s-ar putea sa-l uzezi destul de tare, daca e un motor prea finut. Masinile cu injectie multipunct au nevoie de instalatii GPL secventiale, care nu pornesc pana nu e motorul in regimul de functionare optim, iar daca vrei s-o turezi mai tare, sa faci o depasire de exemplu, instalatia secventiala protejeaza motorul in acele momente, si te ajuta si pe tine, alimentand si putina benzina in amestec.
Eu ti-as recomanda un Logan 1. 4mpi pe care sa pui instalatia ta (cu adaptari ciudate, improvizatii... dar nu esti singurul, am vazut chiar si GPL de pe carburatie montat pe Passat din 2002). Am avut un 1. 4mpi cu aproape 400. 000km la bord, care functiona in continuare foarte bine. Sunt motoare fiabile si consuma destul de putin.

| Cipri3101 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

OK, m-am mai lamurit.
Mai am inca o intrebare... Ce diferente sunt intre instalatiile de gaz? Mie m-i-a spus cineva ca e una dintre cele mai buna (cea pe care o am) pentru ca are nu stiu ce la fiecare piston. Nu stiu pe cate valve o pot pune, pe cate pistoane, pe cati cai.
Legat de cielo ala chiar e o masina ''dificil'' de catalogat. Ca intretinere eu nu i-am pus decat ulei, filtru, cauciucuri si combustibil, deci se intretine foarte (extrem) usor. Legat de consum, mananca de usuca (10l/100km) dar m-am bucurat ca era pe gaz. Ce m-a deranjat e faptul ca are o tabla foarte proasta si ca este o masina puturoasa (la depasiri daca nu dadeai a 4-a la 3500 de ture riscai sa te ''pupi'' cu tirul din fata) si cu o tehnologie foarte veche (nu are ABS, ESP, airbag. daca aveam pe astea nu derapam si faramam toata caroseria).
Legat de logan, eu am condus si mi se pare foarte ''puturoasa'' (mai mult ca cielo), intretinerea stiu ca e mai grea si nu stiu daca la toate dar motorul se tureaza cam mult (in a5-a la 100/h aveam la 2500-2600 de ture iar pe cielo aveam 2100-2200).
Deci ultima varianta cred ca ramane golf 4 1.6 (gaz sau motorina) sau opel astra/vectra (gaz).

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Cipri3101):

Daca vrei ceva care sa fuga si sa consume putin, as zice sa faci un efort si sa-ti iei un Golf 4 1.9 TDI, de preferat varianta de 90cp, ca e cu putina electronica, are injectia simpla (nu e pretentios la motorina), si consuma cel mai putin din toate TDI-urile de pe Golf 4.
Cat despre stabilitate; eu zic ca mai bine esti tu atent la aderenta si stabilitate, ca putine din cazanele despre care vorbim, au sisteme de control al aderentei functionale. ABS-ul mai rezista in timp, dar la Golf 4 de pilda, ESP-ul e mort aproape la toate. Cat mergi cu ea normal nu face nici o problema, dar la nevoie, cand derapezi sau pleci mai nervos de pe loc, functioneaza o secunda dupa care da eroare si ramane aprins in bord.
Nu stiu cum e Cielo la stabilitate, dar Kadett E, Astra F, G si H (care sunt oarecum rudite cu el) musca asfaltul in viraje. Nu cred ca stiu o masina din clasa asta, mai stabila decat Kadett si Astra.

4 răspunsuri:
| Cipri3101 explică:

OK, m-am mai lamurit.
Mai am inca o intrebare... Ce diferente sunt intre instalatiile de gaz? Mie m-i-a spus cineva ca e una dintre cele mai buna (cea pe care o am) pentru ca are nu stiu ce la fiecare piston. Nu stiu pe cate valve o pot pune, pe cate pistoane, pe cati cai.
Legat de cielo ala chiar e o masina ''dificil'' de catalogat. Ca intretinere eu nu i-am pus decat ulei, filtru, cauciucuri si combustibil, deci se intretine foarte (extrem) usor. Legat de consum, mananca de usuca (10l/100km) dar m-am bucurat ca era pe gaz. Ce m-a deranjat e faptul ca are o tabla foarte proasta si ca este o masina puturoasa (la depasiri daca nu dadeai a 4-a la 3500 de ture riscai sa te ''pupi'' cu tirul din fata) si cu o tehnologie foarte veche (nu are ABS, ESP, airbag. daca aveam pe astea nu derapam si faramam toata caroseria).
Legat de logan, eu am condus si mi se pare foarte ''puturoasa'' (mai mult ca cielo), intretinerea stiu ca e mai grea si nu stiu daca la toate dar motorul se tureaza cam mult (in a5-a la 100/h aveam la 2500-2600 de ture iar pe cielo aveam 2100-2200).
Deci ultima varianta cred ca ramane golf 4 1.6 (gaz sau motorina) sau opel astra/vectra (gaz)

| Tudor_Câmpan_1991 a răspuns:

Golf 4 1. 9tdi euro3...sau cu taxa platita si nerecuperata. Dupa parerea mea sunt niste dieseluri foarte reusite.Sau te poti gandi si la bora.