| Dalmore a întrebat:

Voi ce ati schimba la sistemul de invatamant romanesc?

22 răspunsuri:
| LPCTSTR a răspuns:

De ce este nevoie sa se mai trezeasca cateodata cineva cu intrebari de genul "...ce ati schimba la?".
Te rog, nu incepe dezbateri pe tema asta, este mult prea expirata.
Si nu in ultimul rand, ce vei face daca vei primi astfel de informatii?
Vei schimba ceva?

| Dalmore explică (pentru LPCTSTR):

Nu-ti convine, scroll. E atat de simplu. Nu te-a invitat nimeni sa participi la aceasta dezbatere.

| LPCTSTR a răspuns (pentru Dalmore):

As putea face asta draga insa nu numai ca iti pierzi timpul dar ne pierdem si timpul nostru pentru a dezbate astfel de subiecte.

| Dalmore explică (pentru LPCTSTR):

Vrei un block, ca sa nu iti mai pierzi timpul la intrebarile mele?

| Dalmore explică (pentru LPCTSTR):

Daca aveai altceva mai bun de facut, nu-mi comentai aici, in felul asta, asa ca oricum ti-l pierzi aiurea.

Am motivatiile mele, nu trebuie sa ma justific in fata ta. Raspunzi sau iti cauti un hobby. Atat de usor e.

| Anon31241212 a răspuns (pentru LPCTSTR):

Dar tu iti vei schimba mentalitatea ta? Daca ti ai schimba tu mentalitatea si n ar fi 90% din oameni ca tine crede-ma ca s-ar schimba ceva.
Daca pur si simplu nu iti doresti nu inseamna ca toti avem aceleasi aspiratii limitate ca si tine. Ramai in, superioritatea in care crezi ca te aflii. Nu trebuie sa comentezi celor,, limitati ca noi,,. Nu te intereseaza intrebarea nu raspunzi.

| Dalmore explică (pentru LPCTSTR):

Du-te si raspunde la intrebari despre iubire sau de genul: SUNT GRAVIDA DACA AM MANCAT CASTRAVETE? acolo sigur nu-ti pierzi timpul. Scuza-ma ca-ti zic, dar site-ul asta e o pierdere de timp PER TOTAL. Sa incerci, din cand in cand, sa aduci o problema in lumina (chiar daca e inspirata, ea inca exista) nu e ceva rau. happy Rau e sa vii sa-mi zici mie ce sa postez si ce sa nu postez de pe contul meu. Vezi-ti de treaba. Ultimul comentariu pe care ti-l dau.

| LPCTSTR a răspuns (pentru Dalmore):

Mai, sunt indiferent in ceea ce priveste ignorarea.
Nu-mi prea pasa daca ma ignori insa poate candva te voi putea ajuta, zic si eu...

| m1dn1gh7 a răspuns (pentru Dalmore):

Nu-l baga in seama pe Cookie, are 12 ani si o mare sansa la diploma de Imbecilul TPU-ului.

| NLS a răspuns:

Mai multa practica in general si mai multe scoli de meserii pentru ciclul post gimnazial, precum in Vest. (cu varietate mai mare).

La liceu, reduse orele la materiile care nu sunt de profil la minim.
Inclusiv mai putina romana la mate-info.
La romana as reduce mult literartura, pentru ca e inutil sa stii sa faci caracterizari, comentarii, ca viitor informatician sau inginer.
As lasa eseurile, scrisori,... si as introduce gramatica in programa. Nu la nivel de filologie, dar un fel de recapitulare a celei din generala.
Pentru ca sunt tot mai multi agramati chiar si in acest sector.
De prisos sa spun ca am avut profesori in facultate - (inginerie), ce nu doar ca nu se stiau exprima, (cum spune bancul) - insa si cand isi gaseau ideile, transmiteau fraze coerente insa pline de greseli grave gramaticale.)
Tot la mate/info as renunta la istorie. Sau as lasa o ora insa as reduce si simplifica materia.

LA filologie as scoate chimia, fizica si matematica din programa, sau le-as lasa 1 an, insa cu o materie lejera si foarte bine structurata fata de cea din ziua de azi.
+ 1 ora de "tehnologia informatiei" in primii 2 ani, in care sa invete la sange sa foloseasca Word, PowerPoint (..si Excel de baza).

| RainmakerX a răspuns:

3-5 materii, specifice profilului sa ramana cu note, iar restul sa aiba calificative. (de exemplu la mate-info ai primi note la mate, info, fizica sau chimie la alegere, romana si o limba straina la alegere ) si calificative la restul. Ar trebui sa ai minim 5.5 media pentru a trece.

Toti elevii, la sfarsit de an sa dea o recenzie profesorilor care le dau note.

Am propus lucrurile de mai sus din diverse motive.

In primul rand, am avut profesori care nu aveau vreo legatura cu profilul dar care se credeau cine stie ce (desen, sport, muzica, biologie, economie, filozofie) Tipau, jigneau, cel de sport ne punea sa alergam destul de mult iar ora lui era pusa inainte de 2 ore de fizica (GENIAL).

Nu inteleg, daca vreau sa desenez atunci desenez si singur. Nu ma relaxeaza sa tipe un prost la mine caci dau fondul cu verde in loc de albastru. laughing *asta cand nu preda... teorie la desen la mate-info*

La sport a fost si mai distractiv. Prin clasa a 9-a, pana pe la jumatatea clasei a 10-a, ala de sport chiar isi batea joc de noi.
Nu zic ca nu avea dreptate, chiar eram destul de jalnic dar ma facea sa ma simt ca naiba si erau si altii ca mine carora nu le facea nimic, nu le reprosa nimic. Acum, dupa mai multi ani, am ajuns sa arat mai bine ca el. TOTUSI, porcaria aia de ora nu mi-a adus decat experiente negative. M-a facut sa il detest atat pe el cat si alte persoane. Nu el m-a invatat chestii despre alimentatie, nu el m-a invatat cum ma pot antrena oarecum corect.
Si oricum... cat sa arzi in 30 de minute? 300 de calorii? Wow, un corn. (Ar fi destul dar 1 singura data pe saptamana nu prea conteaza)

Optional ar mai fi nevoie de educatie sexuala si de alimentatie.
Chestiile astea sunt 2 probleme majore!
Educatia sexuala pe care o primesti de la scoala este un mare zero si se observa chiar si pe TPU la categoria dragoste si sex.

| AC4S4 a răspuns:

La gimnaziu nu as schimba prea multe. Eventual as mai imputina din informatii la anumite materii (istoria, geografia). Limbile straine sa fie studiate mai interactiv, nu invatat pe de rost.

La liceu as schimba mai multe. Orarul nu prea se axeaza pe profilul ales de elev (in cazul elevilor de la real). La uman e totul bine, faci putine materii de real si multe de uman, materii de bac. Dar, la real faci prea mult materii de uman (limbi straine, istorie, geografie, socio-umane). Romana ar putea fi si ea redusa la doua ore pe saptamana, iar bacul la romana mai usor pentru elevii de la real.
Desenul si muzica nu prea au ce cauta in orarul de liceu. Sportul doar in clasele 9-10 (1h/sapt), in clasele 11-12 sa fie scos.
Orele sa fie intre 9-14. Nu vad sensul stam atat de mult la scoala, de multe ori doar pierdem timpul. Nu spun sa nu mai mergem deloc, ci sa se mai reduca din numarul de ore.

In concluzie, as incerca sa reduc cat mai mult numarul de ore si sa conturez mai mult diferenta dintre specializari. Momentan se fac 28-32 de ore pe saptamana, s-ar putea reduce usor la 25-28 de ore pe saptamana.

| anonim_4396 a răspuns (pentru AC4S4):

La real faci o oră de istorie, una de geografie, una de socio-umane și câteva de limbi străine(2 limba 2, 3 limba 1), așa multe sunt? Profilul real trebuie să scoată roboți care știu doar matematică?big grin

| AC4S4 a răspuns (pentru anonim_4396):

Se fac 2 ore de limba 1 si 2 ore de limba 2.
Eu stii cum as face? As alterna istoria cu geografia, o saptamana istorie, o saptamana geografie, si tot asa. 2 ore limba 1, 1 ora limba 2.
Stiintele socio-umane ar putea ramane in clasele 9-10 (logica, psihologie), dar economia si filosofia din clasele 11-12 mi se par aiurea. Romana cu o ora mai putin (3 ore in 9-10, 2 ore in 11-12).
Astfel avem cu 3 ore mai putin in 9-10 si 4 ore mai putin in 11-12. Daca mai reducem si din celelalte ore (desen, muzica, sport) este si mai bine.

Da, sunt prea multe. Daca s-ar preda esentialul, iar elevii ar fi seriosi la ore, nu ar fi nevoie de atat de multe ore pentru a preda lectiile.

| anonim_4396 a răspuns (pentru AC4S4):

Strică și economia?laughing

| AC4S4 a răspuns (pentru anonim_4396):

Da.

| anonim_4396 a răspuns (pentru AC4S4):

Așa, ASE-ul e facultate de uman, nu?big grin

| AC4S4 a răspuns (pentru anonim_4396):

Nu sunt din Bucuresti ca sa stiu cum merge treaba la ASE. Dar pe la facultatile de Studii Economice merg multi de la uman.

| m1dn1gh7 a răspuns:

Am sa iti spun ce regret ca se intampla si ce as schimba. Profesorii slab pregatiti; Marlanii cu bani care-si cumpara tot ce tine de.un loc intr-o clasa in care nu aveau ce sa caute, note mari din burta, glume de **** (tolerate) cu restul, inclusiv cu profesorii, pentru ca tata are Audi si BMW, bulling-ul grupa mare, si cel mai mult ii regret pe cei care vin cu un talent care se pierde pe parcurs, pentru ca nu il mai dezvolta nimeni. Oameni fantastici, poeti, cantareti, pictori, se pierd efectiv, cei care au o latura artistica dezvoltata de multe ori aleg sub presiunea celorlalti un profil teoretic, iar un posibil pictor de geniu ajunge vanzator la Kaufland. Eu nu sunt de parere ca sunt multe materii. Fiecare ar avea rostul ei daca s-ar face cum trebuie. As reduce locurile la liceu si as creea mai multe profiluri pentru meseriasi. Mi se pare ciudat sa iti fie rusine pentru ca vrei sa fii electrician/mecanic/cizmar, etc. As imparti in mai multe grupe toate clasele, astfel incat fiecare sa comunice si sa cunoasca pe fiecare. As face astfel incat fiecare ora sa fie interactiva si sa aiba aplicatii practice, in special biologia/chimia/fizica.

| unvecin a răspuns:

Aș încerca să-l fac mai stabil: avem prea multe schimbări și „reforme". Cam fiecare entitate care a avut autoritatea să schimbe ceva pe-acolo pare că și-a folosit-o la maxim. Și nu neapărat că ideile sunt rele, dar fiecare schimbare în plus e un stres în plus care se resimte la toate nivelurile: conducere, profesori, elevi, părinți.

Aș crește bugetul alocat. Zicea cineva că învățământul românesc (în mare parte) are profesorii pe care și-i permite.

Am lucrat în învățământ 4 ani și am făcut-o cu plăcere. Deși e super să poți influența o grămadă de viitori adulți, nu poți fi la nesfârșit un fel de voluntar, mai visăm și la lucruri pe care vrem să le vedem făcute.

Lucram prin 2009-2013 la 3-4 școli, cu peste 15 clase de elevi pentru mai puțin de 1000 lei pe lună, din care plăteam și o parte din navetă. Când mi-am luat cu succes definitivatul, după 2 inspecții + examen practic + examen scris de 4 ore, am primit 5 lei în plus pe lună la salariu. Am avut în același timp satisfacția unui lucru reușit, dar și gândul amar că cineva își bate joc de efortul meu.

Dar ce m-a deranjat cel mai mult a fost că 4 ani de zile (și urma să se întâmple la nesfârșit) trebuia să particip la concursul de titularizare. Deci niciodată n-aș fi fost sigur că anul următor mai am de lucru sau nu. Pentru titularizare învățam materia de liceu - pe care n-o predam - și apoi lucram cu clase de gimnaziu.

Nu știu ce să zic în plus. Mi se pare că e ca un film bine intenționat dar care nu poate depăși un anumit nivel de calitate din cauza bugetului restrâns.

Și da, cât timp punem accent pe hârtii mai mult decât pe ființe umane nu e deloc în regulă. Degeaba dăm bine în unele notițe scrise, dacă nu reușim să producem oameni de caracter și pricepuți pentru munca pe care o vor face.

| Anon31241212 a răspuns:

Tot laughing) De la profi, pana la structura materiei si structura examenelor. Dar stai relaxat ca suntem un caz izolat astia care dorim o schimbare. Majoritatea le convine asa sa mearga la scoala degeaba si sa faca prega in particular. Daca se dorea schimbare, se schimba si azi. Crezi ca ii convine la unu sa munceasca spre exemplu pentru un doctorat cand poate sa plagieze?laughing) La noi mediocritatea e la ordinea zilei. Mediocrul e considerat inteligent, iar cei cu adevarat talentati se pierd. Asta e cruda realitate.

Întrebări similare