| BeautyAndABeat a întrebat:

Buna ziua tuturor!


Sunt eleva in clasa a VI-a, la o scoala bunicica.

In clasele I-IV am avut numai note de FB, eram cea mai desteapta din clasa, insa intr-a V-a m-am mutat la alta clasa, colegii din clasele primare fiind foarte slabi.
Parintii mei au vrut ca eu sa am "concurenta" la scoala, nu
sa fiu singura cu note mari. M-am mutat, m-am acomodat cam greu, pana la urma m-am imprietenit cu mai toti copiii.
Prietena mea cea mai buna m-a cam lasat balta(ne cunoastem din prima zi de gradinita si faceam totul impreuna! Eram ca surorile...). A preferat sa stea mai mult cu o fata care umbla cu baietii...sad
Acum, e schimbata complet: nu mai e fata pe care o stiam eu.
Inainte era linistita si cu bun simt. Acum e penibila: ma striga si se stramba la mine, cand vreau sa vorbesc cu ea spune s-o las in pace si se rasteste la mine, ma deranjeaza la lucrari vrand sa-i dau raspunsurile, rade de mine deseori etc...
Eu totusi tin la ea si o ajut de cate ori am ocazia! Mamele noastre se inteleg perfect, dar eu ii spun mamei mele ca suntem tot cele mai bune prietene, stiu ca i-ar spune celeilalte mame ca nu ne intelegem, apoi fata s-ar enerva pe mine, mi-ar reprosa ca spun numai minciuni s.a.m.d.
Aceasta este prima intrebare: cum o pot face sa inteleaga ca ma deranjeaza atitudinea ei? Am omis ceva important:
la inceputul clasei a V-a stateam retrasa intr-un colt sau citeam, pentru ca nimeni nu vorbea cu mine, nici macar ea. Ma plimbam ca scaiul dupa fetele de acolo, sperand ca voi comunica cu ele(scuzati cacofonia).
Din fericire, am cunoscut o fata minunata, care ma respecta enorm si nu ma "vinde" ca cealalta! Mi-a fost alaturi la bine si la greu. Credeti ca ea este adevarata prietena?


Mai am si un al doilea aspect...
Da, am ajuns intr-o clasa unde sunt si copii buni. Ma "lupt" cu doi, un baiat si o fata. Uneori ma simt in dezavantaj. Probabil ca va si intrebati de ce...baiatul este fiica unei profesoare care preda la liceul orasului. Profesoara de matematica, cea de romana, cea de franceza, profesorul de sport si cel de geografie o cunosc pe dumneaei. Si tatal lui e foarte cunoscut in oras... Faptul suparator este ca i se cam umfla notele. La sport e cam slabut, insa ii da mereu media 10. La romana, anul acesta, la o lucrare s-a intamplat ceva strigator la cer:
era o intrebare care valora un punct. Erau 3 variante de raspuns, dintre care una corecta. Baiatul a incercuit raspunsul corect cu creionul, iar pe cel gresit cu pixul. I s-a punctat 0, 5 p. In final a luat 9(a gresit si altceva). Daca ii scadea inca 0, 5 p lua 8, adica pa-pa media 10! Asta m-a deranjat enorm la doamna de romana...
La matematica nu mai vorbesc, ii da numai 10. L-a prins si cu lectia neinvatata, nu l-a ars cu o nota mica.
Am stat o perioada cu el in banca(el a cerut asta, nu ne cunosteam la inceput de clasa a V-a), ne-am inteles super OK initial, dar apoi s-a schimbat complet. M-a dat la rau, m-a numit "scorpie", "proasta" si a mintit despre mine ca mi-am batut joc de numele lui. Asta nu mai conteaza, a trecut...
O alta problema este ca mama lui, dupa cum spuneam, este profesoara de romana a surorii mele. Ii da note cam mici, ea invata foarte mult, nu i-a dat 10 nici macar pe un eseu scris dintr-o carte facuta de profesori universitari!


Cu cealalta concurenta ma inteleg foarte bine. E cu bun simt, draguta, intelegatoare si prietenoasa. Insa si ea e favorizata:
a luat 8 intr-o lucrare, dar i-a trecut 10 in catalog. Bunica ei a fost invatatoare la scoala; nu vad ce e asa important lucrul asta.
Mai am multe de spus in privinta favorizarilor, baiatul a luat 8 intr-o lucrare neanuntata la tehnologica(eu 10, fata 10), i-a marit direct nota la 10.
Si celor care au luat 6 li s-a trecut 10.

Iar acum, intrebarile:
De ce oare lumea favorizeaza? Cum te simti atunci cand esti slab, dar esti adus la acelasi "rang" cu cel de 10? Cum pot deveni o eleva mult mai buna?

P.S.: Postarile care contin jigniri, atacuri la persoana, abaterea de la subiect, se va solda cu punerea pe Interzis a utilizatorilor ce savarsesc astfel de lucruri!
Scuzati eventualele greseli gramaticale, insa incep orele la 12.
O zi frumoasa si multumesc anticipat pentru raspunsuri!

8 răspunsuri:
| MasterOfDisaster a răspuns:

Cu prima fata nici nu mai merita sa vorbesti, daca s-a purtat atat de urat cu tine.
In privinta favorizatilor..stiu cum e. Am trecut si eu prin asta. Este important sa iti stii tu valoarea. Daca te straduiesti si dai tot ce poti, poti sa fii multumita de tine. Nu pot sa iti zic de ce lumea favorizeaza. Asta se intampla datorita prieteniilor (cum ai zis si tu despre baiat), sunt mici 'favoruri' facute parintilor elevilor de catre profesori. Unii elevi sunt pur si simplu preferati. Eu am avut o colega care lua numai 10 la engleza in clasa 8-a, chiar daca nu stia nici macar sa se prezinte, lua notele astea pentru ca profesoarie ii placea de ea ca vorbea despre iubitii ei in clasa, in timpul orelor, si profa ii povestea ei despre iubitul ei.
Daca vrei sa avansezi la scoala, fa multe exercitii acasa, si poti sa iei meditatii de la profesorii tai de la scoala.
O zi buna!

| LolaLollita a răspuns:

Favorizari exista si vor exista peste tot, prin natura noastra de oameni este mereu greu sa privim lucrurile cu obiectivitate.
(In legatura cu "prietena ta", prima, sa stii ca multi elevi se schimba cand intra in clasa a 5-a, depinde mult de anturaj, de "a da bine" in fata noilor prieteni, de a iesi in evidenta. Pe scurt cred ca face lucrurile acestea pentru a fi in continuare parte a noului grup: cu acea fata si baietii).

| OaNaArEcOnTpEtPu a răspuns:

Pai,dupa cum ai zis si tu, acei copii au pile!
Considera-te mereu cea mai buna, o invingatoare!
P.S. Ma doare burta de ras:''Baiatul e fiica unei profesoare''rolling on the floor)))))

| 1lady2smiles a răspuns (pentru OaNaArEcOnTpEtPu):

Da, scuze pentru greseala...m-am grabit.

| Mareacluj a răspuns:

Pentru prima intrebare, o sa te obisnuiesti, incet, incet iti vei face si prieteni/prietene adevarati/e. La varsta asta fiecare are nevoie sa se simta bagat in seama si in centrul atentiei, probabil si colega de care spui. Si posibil altii nu o observa si de asta nu-i ramane decat sa dea mare si sa se considere importanta fata de cei care o mai baga in seama. Incearca eventual sa nu mai fii tu aia care ajungi la ea, las-o sa vina ea la tine, sa vrea sa vb.cu tine, sa se bage in seama si atunci fa tu pe-a ocupata. Incearca sa fii mai rezervata fata de ea si sa comunici mai mult cu restul colegilor, chiar si cu baiatul acelei profesoare, chiar daca la invatatura iti e concurent, sa spunem. Si o sa vezi cand o sa-si dea seama ca tu nu o mai observi, ca ti-e indiferenta, o sa se schimbe. Daca tu o bagi in seama prea mult, o sa aiba tendinta sa te priveasca de sus, sa te considere (scuze de comparatie) ca pe catelul ei.
La a doua intrebare, imi place sa vad o persoana ambitioasa. E foarte bine si o sa castigi mult in viata. In viata sunt multe nedreptati, si eu cand eram de varsta ta am simtit aceleasi lucruri si trebuie sa recunosc, ma deranjau si sufeream mult. Dar asta m-a ambitionat si mai mult. Am vrut sa-mi arat si mie dar si celorlalti ca pot fi mai buna decat ei, chiar daca nu am pe nimeni in invatamant sau altele de genul asta... Pe de alta parte ai un mare avantaj ca ai ajuns intr-o clasa cu copii mai buni decat in clasele I-IV.Asa ca sa nu te deranjeze ca sunt 1-2 copii cu note mai mari, chiar daca ar fi meritate notele. Ai alte sanse intr-o clasa cu copii mai dezghetati, altfel pun profesorii problema, altul e ritmul. Si chiar daca simti acum ca ti-e greu, in viitor o sa vazi cat te-a ajutat ca ai fost intr-un astfel de colectiv. Nu trebuie sa te simti mai slaba, daca ai ramas in urma cu materia din cauza calitatii in scoala primara, inseamna ca vei recupera rapid. Daca esti constienta ca sunt si colegi mai buni ca tine, asta se poate remedia prin multa munca.Si daca e asa cum spui tu, adica acei colegi cu note f.mari, nu le merita, atunci nu ai de ce sa iti faci probleme, doar sa ai incredere in tine si in fortele tale! Succese iti doresc!

| 1lady2smiles a răspuns (pentru Mareacluj):

Multumesc mult pentru sfaturi!

| Casiiiii a răspuns:

Tot timpul o sa se faca nedreptati... Probabil ca ii da doar 10 pentru ca nu poate sa iti dea tie 11... Esti doar pe a 6-a, probabil ca pana pe clasa a VII-a o sa se faca diferente la note si medii.winking