| Alexandru_Faramita_1994 a întrebat:

am 12 ani si as dori sa-mi iau un caine, o fata cu experienta mi-a recomandat rasa doberman, imi puteti spune cateva lucruri despre el(va rog sa stiti cate ceva), sunt incepator in domeniu si nu cunosc foarte multe, puteti sa imi recomandati si alte rase daca doberman ul nu este pentru incepatori?

20 răspunsuri:
| TheGentleman a răspuns:

Asemenea rase de câini nu sunt recomandate începătorilor sau copiilor. Începe prin a crește câini din rasă comună, sunt cei mai blânzi, sociabili si rezistenți câini

| Addrriiaannaaaa a răspuns:

Clar NU DOBERMAN, e un caine la fel de periculos ca un staff sau APBT, deci sa-ti iasa din cap.De preferat nu-ti lua animale de companie pana nu faci 14-15 ani sa intelegi cate responsabilitati implica unul si ca trebuie sa ai timp sa i te dedici lui.

| Addrriiaannaaaa a răspuns:

Daca tot vrei caine masiv si sa simti ca ai un caine cumpara un pui de caucazian, rupe cand vede strainii si pe voi va apara, fara mine nimeni nu intra in curte ca am 2 caucazieni si amandoi sunt la fel de agresivi.

| vinoACASAcuMINE a răspuns:

Iti recomand un gard de protectie. Serios, nu vrei sa auzi ca (,) cainele tau a mancat 2 vecini cand dormeai. Dobermanul e un caine de vanatoare destul de mare, iti trebuie in primul rand o curte spatioasa, in nici un caz sa nu il tii la bloc. Totusi eu iti recoamand un wolf-dog, personal am unul si de cand l-am luat nu imi mai intra nimeni in curte. Bafta.

| doctorandus a răspuns (pentru vinoACASAcuMINE):

Plus ca in general cainii nu recunosc copiii drept stapani, ci doar pe adulti. Daca esti mai mic decat cainele esti jucaria lui, nu stapanul lui, iar copiii mici sunt considerati automat jucarii.

| Advvrt a răspuns:

Este o alegere total gresita daca nu ai mai avut caini. Eu zic sa-ti iei un labrador. E cam la fel de mare dar mult mai prietenos si potrivit. Plus ca te apara daca ai nevoie

| Anonimopt a răspuns: