anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Am 19 ani (fac 20 in mai) si tot primesc alocatia. E ceva normal? Am intrebat si pe altii, dar n-au idee. Cei de la posta au dat ochii peste cap, dar tot mi-au dat banii.
Nu vreau sa ma trezesc ca ar trebui sa restitui banii din perioada de dupa majorat sau cu vreo amenda. (Da, sunt student).

Ce ar trebui sa fac?

3 răspunsuri:
bursuc001
Userul Lunii
| bursuc001 a răspuns:

Bună!

Dacă eşti student, NU ar trebui să mai primeşti alocaţie de stat!

Deci, ar fi indicat să NU o mai ridici de la poştă ( să o refuzi ), altfel va trebui să RESTITUI sumele primite ilegal!


"ART. 1 - (1) Se instituie alocaţia de stat pentru copii ca formă de ocrotire a statului acordată tuturor copiilor, fără discriminare.
(2) Beneficiază de alocaţie de stat pentru copii toţi copiii în vârstă de până la 18 ani.
(3) Alocaţia de stat pentru copii se acordă si tinerilor care au împlinit vârsta de 18 ani, care urmează cursurile învăţământului liceal sau profesional, organizate în condiţiile legii, până la terminarea acestora.
(4) Tinerii prevăzuţi la alin. (3) care repetă anul scolar nu beneficiază de alocaţie de stat, cu excepţia celor care repetă din motive de sănătate, dovedite cu certificat medical.
...

ART. 6 -... (6) Dreptul la alocaţia de stat pentru copii încetează începând cu luna următoare celei în care nu mai sunt îndeplinite condiţiile de acordare.
...

ART. 7 - (1) Persoanele cărora li se face plata alocaţiei de stat pentru copii sunt obligate să comunice orice schimbare în privinţa componenţei familiei sau a domiciliului/resedinţei care poate determina încetarea sau modificarea acordării drepturilor de alocaţie de stat pentru copii, în termen de cel mult 15 zile de la apariţia acesteia, inclusiv situaţia în care cetăţenii români îsi stabilesc rezidenţa în altă ţară împreună cu copiii lor.