Derapajul sistemului de invatamant a inceput atunci cand elevii au devenit, din subiectul actului educational, obiectul acestuia.
Din pacate, sistemul de invatamant romanesc nu cultiva inteligenta, ci exerseaza invatatul mecanic. Cat despre rolul sau formator, lipseste cu desavarsire. Un sistem impersonal niciodata nu va naste elite, nu va acorda o educatie sociala si nu va forma fiinte sociale. De cele mai multe ori, rezultatul se vede dupa cei 12 ani de scoala cand elevii sunt descumpaniti, dezorientati si incapabili de a-si alege o cale care sa-i conduca la progres.
Cu toate acestea, port o profunda stima fata de acei pedagogi care asaza vocatia de dascal inainrea statutului de profesor si, prin activitatea lor didactica, sunt purtatori ai progresului educational.
Dar oare cand va intelege si sistemul de invatamant romanesc ca uniformizarea elevilor si idealizarea "elevului silitor", fara opinii si personalitate, sunt retrograde?
N-am scris asta gandindu-ma la funda.
anonim_4396 întreabă:
IancuSilviu întreabă: