| Abby2502 a întrebat:

Sunt din Constanta si de curand "M-am Echipat cu " Sicativ, culori in ulei, diluant, pensule cu par de porc / veverita, panza, diluant tot ce trebuie pentru ca pictam de vreo 2 ani si m-am gandit sa trec mai departe. Toate acestea le-am luat de la firma pictor si am observat ca pe panza inainte de a se picta se foloseste magic white ( baza ) care se aplica cu pensula pentru a da un efect mai bun cerului si chestii din astea dar la pictor nu avea ( nu am intrebat doar m-am uitat pe site ) dar daca cineva imi dati si mie un link cu magic white ( baza ) de la pictor sau de altundeva dar in Constanta

2 răspunsuri:
| MMihai a răspuns:

Abby2502, un alt copil a pus o întrebare despre pictura cu culori de ulei și citește ce a întrebat el și ce i-am răspuns eu, că i-am căutat și niște lucruri pe Internet
http://www.tpu.ro/......sa-pictez/
Toate acestea le-am luat de la firma pictor si am observat ca pe panza inainte de a se picta se foloseste magic white ( baza ) care se aplica cu pensula pentru a da un efect mai bun cerului si chestii din astea dar la pictor nu avea ( nu am intrebat doar m-am uitat pe site ) dar daca cineva imi dati si mie un link cu magic white ( baza ) de la pictor sau de altundeva dar in Constanta==nu prea am priceput ce este cu acest magic white ( baza ) ==alb magic baza
Am dat căutare cu Google la magic white ( baza )
http://paintwithlen.com/tips/magic-white-paint/
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=wzXjAkBu6jU
http://www.wetcanvas.com/forums/showthread.php?t=325118
http://painting.about.com/od/paintingtipsoils/qt/tip_fluidwhite.htm
http://painting.about.com/cs/oils/a/tips_oils.htm
http://painting.about.com/od/paintingtipsoils/Oil_Painting_Tips.htm
http://painting.about.com/od/paintingtipsoils/qt/tips_oil5b.htm
http://painting.about.com/od/paintingtipsoils/qt/oil_clean.htm
ăștia sunt pictori (amatori), care nu cunosc meserie nici unul, dar care se sfătuiesc între ei.
Eu an folosit și paletă din lemn și paletă din sticlă /geam și puneam geamul în apă ca să nu se usuce culoarea în caz că nu pictăm o zi sau 2.
Cu timpul înveți să nu scoți din tub decât cantitatea de culoare care îți trebuie și nu îți mai rămâne multă culoare aiurea pe paletă.
http://painting.about.com/cs/paintingknowhow/qt/
nu le-am citit, că bănuiesc că sunt prostii.
http://www.youtube.com/watch?v=sLqhF_QK_lw
Cum se aplică Mediu alb Pentru Wet Wet asupra picturii
How To Apply White Medium For Wet On Wet Painting
http://www.youtube.com/watch?v=x325yHh6t-A
Învață să picteze Nori
http://www.youtube.com/watch?v=AMeb2ptOrw0&list=PL871F9400FDA2E3ED
Painting From Life: A Demonstration by Gregg Kreutz — Art Students Leag
Când văd că oameni care nu au habar de meserie, învață pe alții să picteze, mă apucă bucuria, că nu m-am ținut de pictură, și că am renunțat să pictez.
Modelul care i-a pozat avea buzele mai subțiri și fața mai lată, deci el a greșit desenul.
Nu se desenează cu culoare că în felul acesta poți greși cum a greșit și ăsta.
Înainte să te apuci să faci desenul pe cartonul sau pe pânza pe care urmează să pictezi, faci niște desene pe hârtie, ca să înțelegi particularitățile caracteristice ale acelei persoane pe care ar urma să o pictezi.
Și după asta tot trebuie să desenezi și nici de cum să desenezi direct, cu culoare. Că a ieșit sora ei geamănă și nu ea. Ea avea buzele mai groase și fața mai lată și parcă avea și nasul ușor mai lung. Poate a făcut și alte greșeli că nu am urmărit atent filmulețul.
http://paintingmediums.conteart.com/......te-recipe/
http://paintingmediums.conteart.com/
http://www.how-to-draw-and-paint.com/oil-painting-mediums.html

Nu am priceput ce este cu acest alb magic.
Și nu am înțeles la ce era bun.

Depinde și cum este preparat suportul pe care ar urma să pictezi și de felul în care pictezi!

| MMihai a răspuns:

Trebuie să înțelegi un lucru măi Abby2502 oamenii sunt destul de săraci și nu au bani să cumpere tablouri pictate cu culori scumpe.
Dacă pe tine un tablou te costă 200 de lei obligatoriu trebuie să îl vinzi cu peste 1000, că trebuie să acoperi tablourile nevandabile, nevândute și trebuie să trăiești și tu.
Sfatul meu este să mergi pe desen și să încerci să înveți frescă dacă ai de unde.
Eu am avut ocazia să învăț frescă și de prost ce am fost, nu am făcut-o. Era un pictor de biserici și eu eram puștan prost de liceu și m-am certat cu omul că nu m-a lăsat să pictez pe pereții bisericii. ( Eu nu știam canoanele de pictură bisericească == regulile după care se pictează pereții bisericii și diverse icoane ==și în plus eu atunci eram ateu ( și dacă se afla că a lăsat un ateu să picteze pe pereții unei biserici o încurca el ) ).
Am pictat niște naturi moarte aiurea în frescă, pe pereți aiurea, dar a fost prea puțin ca să învăț frescă. Fresca este cea mai bună tehnică plastică, fiind „ fără moarte".
Trebuie să pictezi foarte foarte repede, și nu permite reveniri.
Și pentru frescă trebuie să ai noțiuni de chimia culorilor, și încă foarte serioase.
Cum oamenii tot nu au bani să cumpere tablouri în culori de ulei, poți folosi pasteluri, care sunt ceva mai ieftine decât culorile de ulei.

În tehnica de frescă poți picta diverse subiecte de pictură de șevalet, cu foarte mult succes, dacă ești un excelent desenator și dacă stăpânești bine culoarea.
Culorile de frescă, sunt „ teoretic", mai ieftine, decât cele de ulei.
De fapt, sunt mai scumpe, că au numai pigment, liantul lor fiind apă + apa de var și nu au materiale de umplutură. În anumite culori se mai bagă și altele... dar aici am uitat eu.
Fabricanții de culori de ulei scumpesc teribil culorile de ulei.
De exemplu un tub de alb de zinc era 10 lei și un kg de oxid alb de zinc era // se vindea la ceva între 15 și 20 de lei. Combinatul fondului plastic cumpăra pigmenții, ei eventual îi mai măcinau încă o dată și atât.
Amestecau pigmenții cu materiale de umplutură și cu ulei de in și le băgau în tuburi, și asta era munca lor.
La frescă îți cumperi tu singur pigmenții, și nu te mai jecmănesc fabricanții de culori, și de aia ieși mult mai ieftin la metru pătrat de pictură.
Ai costuri mari pe partea de zidărie. Trebuie dat jos gletul, eventual și tencuiala și trebuie făcută o pregătire a peretelui specială, pentru frescă.
Ce laud eu aici este fresca bună, fresca adevărată sau fresca al fresco sau affresco
FRÉSCĂ, fresce, s. f. 1. Tehnică de a picta cu culori dizolvate în apă de var pe un zid cu tencuiala încă udă. ♦ Pictură murală decorativă, de dimensiuni mari, realizată prin această tehnică.
http://www.descopera.ro/eticheta/fresca
http://www.descopera.ro/......ntul-pavel
http://www.picturabisericeasca.net/despre-fresca
http://ziarullumina.ro/patrimoniu/tehnica-fresca-pictura-bisericeasca
http://www.lucas-impex.ro/article--fresca--359.html
http://ro.wikipedia.org/wiki/Fresc%C4%83
Frescă (în italiană "Affresco", plur. "Affreschi", derivat din cuvântul fresco = proaspăt) este o pictură murală executată pe o tencuială proaspătă, în care culoarea este încorporată chimic și poate fi astfel conservată un timp nelimitat.
Fresca se compune din trei elemente:
"Suportul", respectiv zidul din piatră sau cărămizi, care trebuie să fie uscat și fără denivelări. Înainte de a se aplica tencuiala, se acoperă cu un amestec de var gras stins, nisip și apă, într-un strat de ca. 1 cm, pentru a-l face cât mai neted posibil.
"Tencuiala" sau mortarul, elementul purtător al frescei, este compusă dintr-o pastă alcătuită din nisip fin, pulbere de marmoră, var și apă.
Tencuiala, caracteristică tehnicii al fresco, este formată din două straturi: fresca neagră, primul strat și fresca albă, care se așază peste primul. Fresca albă este de fapt stratul peste care se pictează.
"Culoarea", care se aplică în mod obligatoriu pe tencuiala încă udă, este o vopsea minerală rezistentă la var.
Principala dificultate în tehnica picturii de fresce este necesitatea de a așterne cu rapiditate culorile, ce presupune preparative specifice. Pigmenții minerali (caolinuri și silicate) trebuie diluați în apă, înainte de a fi aplicați cu o pensulă dură sau moale - în funcție de efectul dorit - pe tencuiala proaspătă, încă udă (intònaco fresco). Diverse culori dau rezultate diferite pe aceeași suprafață. De exemplu, pigmentul albastru de cobalt ("albastru regal"), adică silicatul de potasiu și cobalt, își pierde luciul prin uscare și de aceea în cazul frescelor lui Michelangelo acesta este mai puțin strălucitor decât culoarea roșie sau verde. "Un artist care pictează o frescă trebuie să facă în decurs de o zi o muncă pentru care unui sculptor îi trebuie o lună, dacă nu, cu timpul devin vizibile corecturi, pete, îmbinări, culori aplicate mai târziu sau chiar retușuri făcute după ce culorile s-au uscat. Ceea ce a fost pictat în tehnica frescei se păstrează, în timp ce culorile adăugate ulterior după ce primul strat s-a uscat, se pot spăla cu un burete umed". (Giorgio Vasari)
http://ro.wikipedia.org/wiki/Michelangelo_Buonarroti
așa scriu ăștia, dar nu este așa, se bagă și altele în straturile respective.
În primul strat se bagă și paie tocate sau câlți de cânepă tocați iar stratul respectiv este făcut din mai multe straturi de 2-3 mm grosime și nu este un singur strat de un cm, iar în stratul 2 și câlți de cânepă, iar stratul 2 este și el făcut din 2 staturi foarte subțiri și pictezi pe ultimul strat.

Deci cred că viitorul este al picturii cu pasteluri, al picturii de frescă + al picturii cu lumini.
Pictura tradițională cu culori de ulei, cu culori solubile de ulei solubile în apă == un sortiment de tempera fără ou ==, cu culori de tempera sau cu culori acrilice sau cu alte culori sintetice, sunt cam „ copii născuți morți ", că vor fi tehnici la care se va renunța, în următorii 30-50 de ani.
Pictura de șevalet, cu culori scumpe, va fi înlocuită, de pictură cu lumini, realizată cu ajutorul calculatoarelor foarte puternice cu periferice specializate la așa ceva. Există și acum tablete grafice.
http://www.emag.ro/......grafice/c/
dar sunt încă prea scumpe și prea proaste. Adică să bagi desenul făcut pe acel periferic și să fie și posibilități de a colora acel desen.
Un asemenea tablou făcut de tine cu lumini ar avea la final, mai puțin de 5 GB și în loc de un tablou cu culori ai avea un monitor legat la un calculator. În cursul aceleiași zile clientul ar putea băga și 10 imagini diferite pe fiecare monitor.
Iar tu ca pictor ai vinde imagini / tablouri cu lumini pe niște stick-uri.
Iar atunci nu îi mai bagi în prețul tabloului cu lumini culorile, ci numai munca și nici aia în totalitate, că același tablou cu lumini / aceiași imagine o poți vinde la mai mulți.