EGR blocat sau murdar – foarte des întâlnit. Dacă EGR-ul rămâne deschis prea mult la ralanti, motorul se îneacă și se oprește.
Depuneri pe clapeta de accelerație (throttle body) – mai ales dacă mașina a stat mult.
Injectoare murdare sau cu valori corective mari – unul sau mai multe pot "scăpa" motorină, iar la pornire motorul merge instabil.
Filtru de motorină/ aer murdar – dacă nu au fost schimbate recent, e bine să începi de acolo.
Probleme cu senzorii (MAF / MAP) – dacă senzorul de masă aer nu citește corect, amestecul e dat peste cap și motorul moare la ralanti.
Baterie slabă sau alternator – uneori la dieselurile cu mulți senzori, dacă tensiunea e mică la pornire, apar erori și motorul se oprește.
Ce poți face : Fă un diagnostic pe tester ISTA/D sau INPA (specific BMW), nu doar pe un OBD generic. Vezi exact codurile de eroare.
Începe cu un service simplu: filtru de motorină, filtru de aer, curățare EGR și clapetă.
Dacă persistă, verifică injectoarele pe banc sau măcar valorile de corecție pe tester.
Verifică partea de alimentare, pompe, rampă, injectoare, dacă pornește inițial tind să cred că problema este la vreun senzor, deci ar fi bine să verifici cu un tester senzorii de turație, cei de oxigen, etc.