| ioana_9061 a întrebat:

As dori parerea voastraAm un renault megane classic cu motor de 1, 9DTI.De ce dupa ce depasesc 2000 de rotati pe minut mi se aprinde ledul de la bujile incandescente.Mentionez am fost la aproximativ toate servisurile auto din zona cluj chiar si la reprezentanta renault din cluj (unde a fost montata) nimeni nu ii da seama ce poate fi.Doresc doar o parere dea voastra.Nu de mult timp mi s-a rupt cureaua de distributie. Distributia a fost luat jos si pusa la semn de mai multe ori. Bujiile incandescente au fost schimbate recent. Ce parere aveti? De ce credeti ca se aprinde ledu? Mentionez ca masina nu mai area atata purere dupa ce depasesc 2000 de rotati pe minut si cand se aprinde ledu.Va rog sa va dati cu parerea.Trebuie sa schimb pompa de injectie? Sau ce poate fi?

8 răspunsuri:
| Arthur a răspuns:

Bujiile cu incandescenta se pun in functie inainte de a porni motorul. In timpul functionarii insa nu este corect sa fie in stare de functionare. Problema poate fi majora sau minora. Daca se aprinde led-ul iar bujiile nu primesc curent (in timpul functionari) este ok. Nu trebuie sa te deranjeze. Poti verifica si singur in felul urmator : ia o lampa cu bec de 12 volti cu cleme la capatul firelor si pune una din cleme la masa (pe minusul bateriei ) si cealalta pe sina care uneste bujiile cu incandescenta. Roteste cheia in asa fel incat sa primeasca curent bujiile (becul trebuie sa se aprinda) iar dupa ce se stinge, porneste motorul, apoi tureaza-l pana la 2000 de turatii si cand se aprinde led-ul de la bord verifica daca se aprinde si becul pus pe bujii : daca nu se aprinde e ok, daca se aprinde e mai mult de munca...Bafta!

| alex_7264 a răspuns:

Poate nu e bine pusa cureaua du-te la un service autorizat. DISTRIBUTIA SE SCHIMBA LA 90. 000 sau la 4 ani. deci tine minte! poate fii doar un senzor si asta e posibil.(ia si senzoru in considerare) bafta.

| arhivistu a răspuns:

Salut, daca zici ca ai fost la numeroase servisuri si nimeni nu stie ce este putin probabil sa stie cineva de pe TPU. oricum intra un pic pe saitu http://www.reno.ro/si poate gsesti ce te intereseaza

regis
| regis a răspuns:

Subscriu la ce spune BitterSweet (mai putin la partea cu "nu trebuie sa te deranjeze" - orice disfunctie trebuie remediata), precum si la sfatul arhivistului de a ridica problema pe www.reno.ro, vei gasi acolo oameni mai priceputi si mai pasionati decat in unele reprezentante (cel putin in cazul altor 3 marci de am verificat-o pe propria piele).
Nu cunosc motoarele Renault, dar o curea de distributie rupta poate produce multe pagube unui motor, unele imposibil de identificat corect fara demontarea chiulasei. Totusi, dupa ruperea curelei de distributie, s-ar fi impus macar masurarea compresiei pe fiecare cilindru.
Si apropo, distributia nu se inlocuieste la 90. 000 km, ci atunci cand spune producatorul. De exemplu ultima curea pe care am montat-o la masina mea este garantata doar 60. 000 km.

| florinreiki a răspuns:

La ruperea curlei de distributie de regula ai de aface doar partea superiaora, supape, etc.Parerea mea este ca nu ti a pus bine cureaua si sunt sigur ca nici porinrea nu o ai buna.In legat.cu bjiile, daca ai o pornire buna iarna nu trebuie sa ti faci griji.In caz ca se ard des bujiile trebuie schimbat si releul de bujii.Bafta

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Daca zici ca distributia a fost pusa de mai multe ori de acolo poate fii problema iar daca zici ca dupa ce depasesti 2000rpm nu mai are atata putere cauza e instalatia de aprindere.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Nu trebuie sa schimbi pompa acelasi def am avut si eu si am fost la servis si mia resetat calculatorul sint probleme la sistemul de injectie ai apa in sistemul de alimentare

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Nu