La viteza mare, intai calci frana, apoi ambreajul. Eficienta este mai mare. Daca mergi incet, atunci calci prima data ambreajul, ca sa nu se opreasca motorul si apoi frana.
Pai omul zicea de trecerea de pietoni, nu de autostrada
Omul a zis atat in general, cat si in particular. Nu am mai specificat de trecerea de pietoni, pentru evitarea unui accident, cand se calca prima data frana, apoi ambreajul. Calcarea ambreajului la evitarea unui accident este neavenita, deoarece se elimina un ajutor in franare: frana de motor. Dar si la trecerea de pietoni, daca ai viteza mica poti sa le actionezi pe amandoua, frana fiindu-ti suficienta sa opresti masina.
Un sofer cu experienta nu-si mai pune problema ce trebuie sa calce prima data, deoarece motorul ii spune ce sa faca.
La viteza mare, intai calci frana, apoi ambreajul. Eficienta este mai mare. Daca mergi incet, atunci calci prima data ambreajul, ca sa nu se opreasca motorul si apoi frana.
Salut, pentru ca sa te dezobisnuiesti de automatismul asta poti incerca sa exersezi cu motorul oprit sau intr o parcare sau intr-un poligon si sa incerci lent pana iti intri in mana