Golful ca e mai usor si mai ieftin de intretinut + uiti sa alimentezi daca mai are si GPL. Mereu am fost anti-fan a tot ce inseamna masini frantuzesti pentru ca au un singur lucru in comun toate: motorul bine-facut nimic de zis dar restul pieselor pica des si sunt foarte scumpe comparativ cu restul masinilor din aceleasi clase auto. + Ca mi se pare o masina absolut oribila ca design acel picasso xsara dar nu asta e motivul principal dupa cum am zis.
In privinta kilometrilor, e si normal la o masina veche de 25 de ani sa aiba peste 300k km la bord dar nu trebuie sa te sperie ca motoarele alea de pe golfuri nu pica la 300k decat daca nu au fost deloc ingrijite. Daca a fost masina cu schimburi de ulei facute la timp, mai mergi linistit 150k km cu ea cel putin.
Mersi pentru raspuns… am mai vorbit cu cineva si tot asa mi-a zis ca nu ii place designul de la Xsara… dar mie imi place sincer… nu stiu de ce … aici cu piesele poate ai dreptate dar totusi are 90 cp golful ala 75 cp… ce sa zic… banuiesc ca merge un pic mai repede … e adevarat si ca e mai mare…
Daca are cu 15 cai putere mai mult nu inseamna ca merge mai repede, asa si o duba de carat marfa are mai multi cai putere decat acel golf si totusi iti zic sigur ca nu tine pasul pe sosea cu golful. Viteza maxima pe care o poate atinge un autovehicul si chiar viteza pe distante scurte NU este neaparat direct proportionala cu numarul de cai in toate cazurile. Acei 15 cai putere diferenta de la xsara se pierd in diferenta de greutate si aerodinamica masinii. Ah, daca venea xsara din fabrica cu 160 de cai sa zicem ( cum parca tin minte ca vine skoda yeti ) la greutatatea sa actuala, da, nimic de zis, trecea fluierand pe langa acel golf pe GPL la orice ora pentru ca deja vorbeam de o diferenta foarte mare.
Golf 4 nu as alege nici cu 10. 000km, e o masina foarte slaba, in special dpdv al performantelor si confortului. Fiabilitatea este medie sau chiar sub medie, in ciuda miturilor.
As merge cu inima deschisa spre Citroen. Motoarele HDI au fost si sunt foarte ok, mult mai evoluate decat ce faceau nemtii in perioada aia.
Stiu ce zici, fiind mai mare e logic sa aiba mai multi cp si sa nu mearga la fel de repede ca o masina mai mica… dar totusi ma gandeam ca 15 CP e o diferenta destul de semnificativa, dat fiind faptul ca nici Picasso ala nu e foarte mare in comparatie cu Golful… din ce am vazut pe net, asta ar atinge 174-175 kmh si golful 171… iar la 0-100 kmh castiga golful la 1 secunda parca… acum nu cred ca e recomandat sa ii bagi 170 la niciuna, nici cu 160 nu stiu cat de sigure stau…
Știi de la câți CP se simte diferența? De la 30+ asta la mașini din aceleași clase. Recomandat nu e deloc să-i modifici puterea la nici o mașină. Daca modifici puterea trebuie sa schimbi multe piese pe ea ca sa fii safe. Dar și atunci de legal nu e legal.
Mersi pentru raspuns. Sincer, si eu as alege Citroen. Dar nu stiu acum daca au tragere… viteza maxima inscrisa in talon ar fi 175 pentru Citroen si 171 pentru Golf 4 insa la demaraj 0-100 kmh ar pierde Citroenul la 1 secunda. Diferenta e de 15 CP dar in realitate se simte mai putin ( un user mai jos spunea ca poate chiar deloc, ca se pierde in aerodinamica masinii), dar totusi vad o diferenta de 4 kmh pierduta in demarajul 0-100 kmh. Acum oricum nu cred ca e recomandat sa mergi nici macar cu 160 cu niciuna, ma gandesc, dar ce sa ii fac, asta e bugetul… totusi mai bine o masina zic eu decat o trotineta care se descarca dupa 20-30 km, o masina ma duce cati km vreau eu daca ii bag combustibil, si mai bine si decat sa dau banii pe autobuz si sa frec bara de autobuz vorba aia… unde trebuie sa stau dupa timpul autobuzului… cand vad ca un smart nou sau ceva electric nou costa vreo 3000-4000 euro dar dupa 100 km se descarca bateria… ce sa zic… si alea nici la 100 kmh nu se simt bine, banuiesc ca asta ma duce lejer in 120-140 pe autostrada, poate si 150 in linie dreapta…
Nu prea conteaza cifrele. In Golf simti ca esti cu o masina slaba. Stai rau, o vezi cum balanseaza la orice viraj, iar cu cat viteza creste, cu atat se simte mai dubios.
Poti sa te orientezi spre un Opel Vectra B sau C, de preferat cu motor 1.7 TD, 1.9 CDTI sau pe benzina 1.6-1.8 (chiar daca iti consuma niste ulei, fiind vechi si "alergate"). Alea se simt super la drum.
Alte masini foarte ok in zona ta de buget:
Peugeot 307 cu acelasi 2.0 HDI ca si la Citroen - foarte bine facute, fiabile, placute la condus;
Focus 1.8 TDCI - neaparat dupa 2004 (ca sa nu aiba probleme la injectie); e o masina foarte stabila, spatioasa, calitativa, cu piese la fel de ieftine ca la Opel/Dacia;
Megane 2 1.5 dci sau 1.4/1.6 benzina - foarte economice, foarte finute la condus, uneori cu dotari extravagante, precum trapa dubla, panoramica.
Si 307 poate avea panoramic, pe acele break-uri (parca SW sunt denumite).
La Megane 2 mai ai pornirea cu buton si cartela, unele au chiar keyless go, inca de prin 2003.
La Focus, pe langa suspensia super reusita, foarte multe au dotarea "parbriz incalzit", adica niste rezistente aproape invizibile in parbriz, care ti-l dezgheata instant iarna, nu mai astepti sa se incalzeasca motorul ca sa poti vedea ceva.
Numai Golf 4 e o caruta; din fabrica aveau inchidere centralizata si geamuri electrice, aproximativ toate: inchiderea centralizata e moarta la toate, geamurile sar de pe macara iarna, daca faci greseala sa dai de buton cand e prins in gheata. Unele au ESP - la fel de mort ca si inchiderea centralizata, nu a functionat nici macar 10 ani pe nici un model. Au foarte multe puncte slabe mai ales pe electrica, printre care si contactul pedalei de frana, care se arde destul de des. Eu am prins Golfurile 4 din plin, fiind activ in service-urile auto din 2008 pana prin 2022. Sunt extrem de defectuoase si de supraevaluate. Si caseta de directie "pica" la ele, bineinteles, in drum. La diesel se buleste EGR-ul o data la cateva luni, scapa gazele + ulei in sistemul de vacuum, de acolo omoara electrovalva N75 (care controleaza turbina), calculatorul nu sesizeaza problema decat cand mergi in regim de autostrada (110-140km/h, moment in care iti intra in limp mode), iar daca mergi asa 1-3 ani, intr-o zi iti explodeaza turbina din senin, si chemi platforma.
Toate chestiile astea se intampla la majoritatea exemplarelor, toata lumea stie din ele, dar oamenii inca recomanda Golf 4 ca pe o icoana a fiabilitatii, desi VW nu a demonstrat absolut nimic cu masina asta, a fost doar o carapace buna cat era noua.
Loganul 2004 a fost mult mai bun dpdv al fiabilitatii si tehnologiei folosite, decat Golf 4.
Nu am avut ocazia sa conduc modelul ala.
Pot spune doar ca Golf 4 se conduce mai prost decat majoritatea masinilor, iar Citroen e cunoscut ca producator aproape premium, cu accent mare pe inovatie mecanica. Adica el facea masini cu faruri si suspensie adaptiva, de la jumatatea secolului trecut. VW nu cred ca ajuns nici acum pana acolo. Politica Volkswagen (fondat de Hitler) este "mult si prost". Pardon, "masina poporului". Hitler doar a reprodus ce facuse Henry Ford cu model T (masina simpla, ieftina, menita sa motorizeze fiecare familie).
Asta ca diferenta fata de Citroen, care mereu a gandit "outside the box", chiar daca nu au reusit sa fie prea populare. Sunt masini diferite, intr-un sens bun. Iar HDI-ul ala a motorizat cu mare succes atat autoutilitare mici/medii, cat si autoturisme, inclusiv la alti producatori.
Mersi pentru raspunsurile documentate si explicate. Acum am pus ochii pe un Renault Laguna 1.6 benzina 1998 107 CP ( cred, nu sunt sigur). Mi se pare best buy, mai tare decat astealalte chiar daca e inainte de 2000… si mai ales ca e si 240 000 km, destul de putin zic eu. Ce parere ai?
Nu am avut ocazia sa vad cum este o Laguna (fiabilitate/senzatie la condus).
Dar stiu ca sunt apreciate.
Motoarele Renault pe benzina sunt foarte rezistente, depasesc si laudatele TDI-uri de la VAG ca numar de kilometri in parametri, fara interventii la motor.
Iar cand cauti o masina, important este sa gasesti ceea ce cauti, in materie de buget si dotari/performanta, apoi sa fie in stare buna.
Ghost01 întreabă:
alexandrufcrb1998 întreabă: