| av22 a întrebat:

Care este cauza incalzirii cu dificultate in interior a masinii, implicit dezaburire/dezghetare parbriz, la un opel astra g hatchpack din 2001?

3 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Pentru că tot ce este in interior este rece.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Sunt mai multe posibile cauze, iar tu nu ai dat nici un detaliu esential.
In primul rand, daca e diesel, e normal sa dea caldura mai greu, adica e posibil sa te plimbi tot orasul cu 40km/h si sa nu se incalzeasca motorul mai deloc. Cele pe benzina trebuie insa sa dea caldura ca feonul, in primele 10 minute, mai ales daca le pui in miscare.
Revenind la defectiune, iti fac o mica lista/rezumat:
1. filtru aer habitaclu (polen) - daca e infundat, aeroterma nu trage aer, iar caldura si mai ales dezaburirea vor functiona foarte foarte slab.
2. clapeta de recirculare a aerului - BOALA COMUNA LA ASTRA - se blocheaza pe recircularea aerului, nu mai trage aer proaspat, iar efectele sunt la fel ca la punctul 1, sufla putin aer si dezaburirea nu prea mai functioneaza;
3. termostat de racire defect - cand deschide prea devreme sau nu mai inchide bine, motorul sta rece permanent, indiferent cat circuli, din cauza ca da toata caldura in radiatorul de racire, care coboara temperatura antigelului pana la temperatura de afara
4. radiator de incalzire infundat - se intampla de la antigel vechi/murdar, se manifesta prin lipsa caldurii in habitaclu, chiar daca motorul are 80-90 de grade.
5. ventilatie defecta - poate ai motorasul, siguranta sau rezistenta arsa, iar aeroterma nu are debit de aer deloc.

Cam astea sunt posibilitatile, spor la depanat!

| Bogdan0783 a răspuns:

Cauzele pot fi multiple. Termostat defect, calorifer de caldura colmatat, aer in instalatie. Fenomenul de aburire apare in urma umezelii existente in masina. Daca ai clima, seteaza on deoarece aerul o sa treaca prin uscator si asa nu mai abureste