anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Ce as putea sa modific la o evacuare ca sa fie mai performanta iar sunetul mai frumos si natural, fara alte limitari? dar bineînțeles noxele sa fie in limitele admise si fara probleme cu legea/autoritatile competente. vorbim cel putin de benzinar.

Răspuns Câştigător
| DarkCrucifix a răspuns:

Exact, catalizatorul daca il anulezi la diesel sunetul devine gros, si se aude si turbina, stii tu, tipicul sunet tututu. Dar, la benzina sunetul e aparte, daca schimbi doar finala benzina poate sa sune frumos. Daca ii scoti catalizatorul la un benzinar o sa sune foarte tare si o sa de'a rateuri pe esapament. Poc poc laughing)) Catalizatorul restrictioneaza foarte mult, daca il scoti si pui o teava in loc, poti sa obtii pana in 5 chiar 7cp la un motor cat de cat sanatos nu de 1.2, eu am avut un mustang motor mare, de 5 litrii. L'am tinut cam un an nu aveam planuri sa il modific, i'am schimbat doar finala ca putere aveam destula. Doar cu finala se auzea super, daca schimbam catalizatorul si ii puneam o teava in loc eram demult internat laughing Poti sa te uiti pe Youtube sa vezi cum suna un motor cu si fara CAT, cu si fara finala, diesel sau benzina. Salutari omu

6 răspunsuri:
| DarkCrucifix a răspuns:

Pai e simplu, sunetul il modifici schimbandu'i ''toba''. Pana aici totul e ok, problema e ca tobele suna diferit si pana nu montezi una sa vezi ce zgomot scoate, nu o sa stii cum suna si bineinteles ca putini te lasa sa o probezi. Tine cont ca schimband toba tu ii dai doar voce motorului, nu ii dai cai nici cuplu. Daca vrei un sunet frumos si uniform ar trebui sa schimbi tot esapamentul, de sus de la galerii pana in spate la toba.

| uncetatean123 a răspuns (pentru DarkCrucifix):

Spre exemplu recent am auzit un 320 intr-adevar era diesel dar a spus ca i.a anulat catalizatorul si i.a pus teava de inox.la fel si finala schimbata din inox. mijlocul l.a lasat originalul. vreau sa spun ca in ture. 3000-4500 fereasca dzeu ce frumos suna. zici ca era sunet de 6 cilindri si pana nu mi-a zis el ca e diesel eu credeam ca e vreun 3000 benzinar.

| uncetatean123 a răspuns (pentru DarkCrucifix):

Da pai sincer asta m.ar interesa f mult. de anulat/modificat catalizatorul pentru a se auzi acele pocnituri din motor.ma înnebunesc sunetul lor.ideea e ca unele persoane mi.au spus ca pot chiar pierde din putere si posibil sa fie nevoie de o reconfigurare ecu. acum chiar nu as vrea sa am probleme cu legea. dar ce as putea sa ii fac la o finala cu 2 tipsuri care de fapt e goala goala la interior? zgomotul de burlan este proeminent in primele ture. apoi dispare de tot.

| DarkCrucifix a răspuns (pentru uncetatean123):

Eu sunt pilot de curse, conduc masini modificate mereu, daca te uiti la un motor de fuga o sa vezi ca esapamentul de multe ori iese chiar prin capota. De ce? Pentru ca daca vrei putere, trebuie sa scapi cat ai repede de gazele de esapament, le scoti direct in atmosfera, fara catalizatoare, fara tevi lungi pana in spate. Cu cat gazele sunt mai fierbinti cu atat ies mai repede afara. Mai pe scurt, nu ai cum sa pierzi putere cand tu ajuti sa respire motorul mai bine, scapand de gazele de esapament mai eficient. ECU nu trebuie reprogramat daca dai jos catalizatorul.

| uncetatean123 a răspuns (pentru DarkCrucifix):

Aa super atunci.mersi mult!

| uncetatean123 a răspuns (pentru DarkCrucifix):

Bine asta cumva teoretic e pentru motoare cu turbo nu? stiu ca la cele aspirate conteaza "back presure" ca sa obtina o anumita putere, daca o anulezi complet posibil sa pierzi ceva caluti? eu mi-am cumparat teava si vreau doar sa ii pun de dupa catalizator pana la final, o teava dreapta pur si simplu, oricum as avea o toba borla care ma mai gandesc daca sa o montez sau nu. momentan se aude cam burlaneste in ture mici(gen pana in 3000)

| DarkCrucifix a răspuns (pentru uncetatean123):

Exact, catalizatorul daca il anulezi la diesel sunetul devine gros, si se aude si turbina, stii tu, tipicul sunet tututu. Dar, la benzina sunetul e aparte, daca schimbi doar finala benzina poate sa sune frumos. Daca ii scoti catalizatorul la un benzinar o sa sune foarte tare si o sa de'a rateuri pe esapament. Poc poc laughing)) Catalizatorul restrictioneaza foarte mult, daca il scoti si pui o teava in loc, poti sa obtii pana in 5 chiar 7cp la un motor cat de cat sanatos nu de 1.2, eu am avut un mustang motor mare, de 5 litrii. L'am tinut cam un an nu aveam planuri sa il modific, i'am schimbat doar finala ca putere aveam destula. Doar cu finala se auzea super, daca schimbam catalizatorul si ii puneam o teava in loc eram demult internat laughing Poti sa te uiti pe Youtube sa vezi cum suna un motor cu si fara CAT, cu si fara finala, diesel sau benzina. Salutari omu