| emoboy a întrebat:

Ce este limitorul? Cum limiteaza viteza? Daca il scoatem avem o viteza in plus sau cum poate sa prinda viteza mai mare?

Răspuns Câştigător
| FurtunaDiesel a răspuns:

Deci ca sa o luam pas cu pas. Ca sa luam o metoda de limitare comuna la toate autovehiculele
- Se pot limita in primul rand din ECU adica asa zisa limitare electronica, avand un senzor care citeste viteza si da raspuns 0, in momentul in care sari peste o anumita viteza computerul din bord da senzorului raspuns 1 si in acel moment din injectie se opreste alimentarea cu benzina, oferind decat combustibilul necesar pentru a mentine viteza;
- Se pot limita din carburator cele care au carburator nu sunt pe injectie cu ajutorul unui senzor care nu permite carburatorului sa ii dea combustibil mai mult decat este necesar pentru a prinde viteza specificata de producator;

In cazul scuterelor, ATV-urilor si motocicletelor:
- Se pot limita din CDI dar daca ma apuc sa iti explic facem Pastele pe forum fiindca este o limitare mai de finete cu multe chestii compleze din acest motiv majoritatea prefera sa schimbe acel CDI decat sa il delimiteze fiindca este foarte greu;
- Se pot limita din esapament cu ajutorul unor filtre care nu permit decat unei anumite cantitati de gaze sa paraseasca esapamentul si astfel arderea are loc mai greu deoarece nu poate intra oxigen cat vrea motoreta sau ATV-ul.

Mai exista si alte metode de limitare dar astea sunt cele principale. Restul se folosesc mai mult la Camioane, Autobuze si asa mai departe!

4 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Limitatorul este un dispozitiv sau un soft care nu permite autovehiculului sa depaseasca o anumita viteza. Poate face asta in mai multe moduri, asa cum au fost descrise si mai sus, in ultimii ani fiind cea mai utilizata limitarea electronica descrisa de FurtunaDiesel. Schimbarea limitei de viteza se face pur si simplu din setari, ca la un joc video.
La masinile mai vechi se folosea un dispozitiv mecanic, care nu iti permitea sa apesi mai mult pedala de acceleratie, neajunsurile fiind evidente. Demontarea acelui dispozitiv iti permitea sa apesi pana in podea pedala de acceleratie, deci este evident de unde venea plusul de viteza.
Limitatoarele nu sunt solutii perfecte. Este interesant ca ele iti permit ca odata ce ai atins o anumita viteza sa o mentii pana la prima franare. Daca vorbim de masinile limitate la cateva sute de km/h, este irelevant bineinteles, dar daca vorbim de exemplu de TIR-uri sau autobuze, situatia se schimba. De exemplu, atunci cand un TIR incarcat incepe sa coboare o panta cu viteza de 90 km/h, viteza lui va creste, fiind-ui foarte usor sa depaseasca 100 km/h in acest fel. Soferului nu ii ramane decat sa tina acceleratia in podea, mentinand constanta viteza respectiva pana la urmatoarea incetinire, ceea ce pe o autostrada poate insemna cateva sute de km.

| vlad_4846 a răspuns:

Depinde la ce e.la masina sau scooter.
la masini noi exista cu functia pilot automat:adica setezi o anumita viteza maxima si nu o poti depasi.la masini mai vechi se pune o cestie la acceleratie, nu stiu exact unde, iar la scooter limitarea se face din carburator si poate din toba...http://www.motociclism.ro/forum/index.php?showtopic=71672

| heddy10 a răspuns:

Este un sistem care limiteaza viteza la masinile moderne. Se decupleaza din meniul masinii.(daca ai computer de bord).

| Eduardx_1313 a răspuns:

Deci limitatorul este un cip electronic care limiteaza viteza masini ( de ex : la Bugaty Veyron are 600 si ceva in bord.dar maxim poti merge cu el 200 {km/h}).cum limiteaza? pai cum sa-ti explic oricat ai accelera nu se duce. poti sa rupi podeaua cu pedala degeaba cred ca trimite niste semnale electrice la motor ca sa nu poata mari viteza de scos poti dar cu ajutorul unui laptop la un hacker sa se conecteze la coputeruld e bord sa supra incalzeasca cipul si sa-l distruga. da daca-l poti atinge viteza maxima a masini