| Edmonds2342 a întrebat:

Cum ați defini frânarea de urgenta în domeniul auto?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Daca e contactul pus, ABS, ESP si Airbag sunt active.
Inclusiv servofrana, stocheaza vacuum suficient cat sa opresti masina de tot, cu forta de apasare mica. Abia la 2-3 pedale dupa oprirea motorului, devine incredibil de tare pedala.

12 răspunsuri:
| Ensiferum a răspuns:

Apasarea pedalei de frana cu nesimțire pana la podea.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

"iiiiiiiiiiiiiiiiiiichcchchchchhhhhhh"
Iar de la volan, un "chrrrhhrrrhrrrrrhrrrr" intermitent, de la ABS.

| xerxes1 a răspuns:

Cand ai un obstacol apesi doar frana. Ambreiajul si schimbatorul nu le atingi ca pierzi timp pretios.

| Denila123 a răspuns (pentru xerxes1):

Da, ar fi si asa mersi, da daca ma lasa franele?

| Edmonds2342 explică (pentru xerxes1):

Dar dacă se oprește motorul, sistemele de siguranță ale mașinii mai funcționează?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Denila123):

Evitarea folosirii franei de picior, nu e deloc o metoda buna de intretinere. Eu am un condus daunator pentru uzura franelor, folosesc foarte mult frana de picior, inclusiv la vai lungi, tin piciorul mult pe frana. As putea spune ca mananc placute de frana pe paine. Insa intotdeauna am avut frane impecabile la ITP (fara nici un piston blocat/conducte invechite ori aer), si nu am ovalizat niciodata discurile.
Alte cunostinte, inclusiv taica-miu, evita folosirea franei de picior, fac multa frana de motor, iar rezultatele sunt astea: intra aer in instalatie, se blocheaza pistonase, iar un prieten din categoria asta, tot reuseste sa ovalizeze discuri noi in 10. 000km, indiferent de calitatea acestora.
Cu frana de mana la fel: o trag la orice oprire, inclusiv iarna (rareori mi-a ramas blocata cativa metri la blocare), si nu am avut probleme cu ea. Cei care nu prea o folosesc, se trezesc cu cablu rupt, ori ruginit (blocat), sarit de pe ghidaje, etc.

| xerxes1 a răspuns (pentru Edmonds2342):

Functioneaza pana la ultima suflare.
Daca vrei sa nu-ti moara motorul este suficient sa apesi ambreiajul in ultima clipa.

| xerxes1 a răspuns (pentru Denila123):

Exista si posibilitatea asta.
Inseamna ca zeii nu tin cu tine.
=)

| Denila123 a răspuns (pentru Edmonds2342):

Pai nu mai functioneaza, da nici eu nul ridic ambreiajul pana nu vad ca se opreste de tot masina

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Edmonds2342):

Daca e contactul pus, ABS, ESP si Airbag sunt active.
Inclusiv servofrana, stocheaza vacuum suficient cat sa opresti masina de tot, cu forta de apasare mica. Abia la 2-3 pedale dupa oprirea motorului, devine incredibil de tare pedala.

| Denila123 a răspuns:

Pai, eu ma duc pana in 80 la ora si in 3 secunde pun frana si ma opresc.
Eu fac frana de urgenta așa, sunt in a 5, cu 80 la ora apare un obstacol, calc ambreiajul bag a doua, calc frana ridic ambreiajul si e cea mai buna frana sa nu rămâie dara pe asfalt

| Ensiferum a răspuns (pentru Denila123):

Hahaha Saraca masina.

| AnOnImuSS1 a răspuns:

laughing Chin pentru masina!