| s17teroarea a întrebat:

Daca sunt incepator de categoria b, la ce viteza mi se suspenda permisul in localitate, de la peste 80 sau 100?

Răspuns Câştigător
| Simpatic a răspuns:

„Viteza maximă admisă în afara localităților pentru cei care au mai puțin de un an de practică de conducere este cu 20 km/h mai mică decât viteza admisă pentru categoria din care fac parte autovehiculele conduse", precizează articolul 50 din OUG 195/2002.

Astfel, șoferii începători nu au voie să depășească viteza de 110 km/h pe autostradă.

Pe drumurile naționale, în afara localității, aceștia trebuie să respecte o limită de viteză de 80 km/h.

Însă, legea nu precizează că în interiorul localității șoferii începători au alte limite de viteză. Ceea ce înseamnă că viteza maximă cu care pot circula începătorii în localitate este tot de 50km/h."

deci ca si incepator in localitate te supui vitezei maxime (generale) de 50 km/h (daca nu exista alt indicator in acest sens, la care s-a stabilit o viteza mai mare de 50 km/h -vezi legea- administratorul drumului poate cu aprobarea politiei rutiere pe anumite sectoare de drum sa puna o viteza mai mare de 50)

pentru perioada de suspendare a permisului in functie de viteza avuta recomand sa citesti OUG 195/2002 cu completarile si modificarile actualizate, insa pe scurt cred ca te-ar interesa aceste suspendari ale permisului pentru viteza si anume:

peste 50 km/h fata de limita maxim admisa : 9 – 20 de puncte de amendă + suspendarea permisului de conducere pentru 90 de zile.
peste 70 km/h fata de limita maxim admisa : 9 – 20 de puncte de amendă + suspendarea permisului de conducere pentru 120 de zile.

| s17teroarea explică (pentru Simpatic):

Am intrebat pentru ca o prietena de a mea (incepatoare) a fost oprita cu 76 in localitate in zona de limita de 50 si i-a zis politistul ca a avut noroc ca nu avea peste 80 ca ii lua permisul, asa stiam si eu ca peste 50 kmh fata de ce este pe indicator se suspenda permisul