Probabil ceva electric. Cand ploua afara, umiditatea aerului este foarte mare, iar contactele imperfecte incep sa-si faca "programul".
Deci, poti lua un spray de contacte, iar cu rabdare, poti curata mufele si partea electronica a urmatoarelor componente:
-electronica EGR/clapete aer (daca are) + mufe
-mufe senzori motor (MAF, MAP, vibrochen, ax came)
-mufe ECU (slabe sanse sa fie de aici, dar merita si el un spray preventiv)
-mufe electrovalve
-debitmetru (MAF) pe partea de citire.
Nu strica sa demontezi si sa cureti EGR-ul, si el poate crea lag-uri/lipse de putere.
De precizat ca majoritatea masinilor merg cu o idee mai slab pe vreme ploioasa, aerul este de calitate mai proasta (umed), senzorii citesc un pic mai rau, fumul se creaza mai usor, iar hartile "smoke limiter" taie din putere, sau mai bine zis, din valorile de injectie. Nu stiu sigur la TDI-PD, dar masinile de doamne-ajuta din acea perioada au inclusiv senzor de presiune atmosferica, pentru a putea face arderile perfecte, cu cat mai putine reziduri (cenusa/fum). De aici si o parte din diferentele de putere, in functie de conditiile meteo.
Salut! Problema ta apare mai ales când plouă, așa că probabil e ceva legat de umiditate: poate conexiuni electrice ude, senzori care se pătează sau filtrul de aer ud. Și turbina sau bobinele pot da bătăi de cap când e umed.Cel mai bine e să verifici conexiunile, filtrul de aer și să scanezi mașina la un service să vadă dacă apar erori.