regis
| regis a întrebat:

Dupa o capitala la motor, cand considerati incheiat rodajul si cand faceti primul schimb de ulei?

Răspuns Câştigător
| mgtow a răspuns:

5000km rodaj - primul schimb la 2000km dupa al 2a la 5000km (7000km) apoi la 12000km schimbat anual

6 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

As consulta un manual, nu as merge dupa ureche. Fiecare motor e cu tolerantele si accesoriile lui. Nu merge programul de rodaj de la Dacia 1300, la vreun diesel biturbo pe 0W30.
Primul schimb l-as face sub 2000km, cu tot cu filtru.
Dupa 10.000 as considera ca s-a rodat suficient cat sa ii rup fasu', ca motoarele moderne nu au nevoie de rodaj ca alea din 1970, care fierbeau la primele porniri, si umpleau uleiul de span.

| danbnz a răspuns:

Ce motor?

| regis explică (pentru danbnz):

Orice motor.

| danbnz a răspuns (pentru regis):

Vezi raspunsul lui "NoTurbinaNoGood"...
Fiecare fel de motor (2 timpi, 4 timpi, diesel, benzina... samd) are specificatiile lui si nu poti sa le pui pe toate in aceiasi categorie cand e vorba de rodaj.

| regis explică (pentru danbnz):

4 timpi benzina si 4 timpi diesel, autoturisme.
Am consultat manual de utilizare si manualul de reparatii pentru masina mea, nici in unul nici in celălalt nu se vorbeste despre un motor reparat.
In manualul de utilizare (fara a pomeni cuvantul "rodaj") sunt cateva sfaturi pentru primii 1000 km. Despre ulei nu se spune nimic.
Insa eu eram curios cand considerati voi, nu cum scrie la carte.

| mgtow a răspuns (pentru regis):

Sant multe aspecte care nu apar in manualul masinii, altfel soferul ii ofera un randament optim sa reziste mai multi ani. Intentionat introduc chestii diverse si nu pun informatii vitale ca sa se strice la un moment dat, apoi sa cumperi piese sau sa o schimbi. Momentan japonezii nu isi bat joc de oameni si fac masini bune. Prin ro am auzit discutii ca nu au probleme grave masinile din japonia ba chiar SH din ele, prin gropi, araturi, intretinere cum face romanul de obicei si tot trag. Alea germane linse pe la spate de toti sant cele mai problematice, inclusiv dacia si renault ii depaseste la fiabilitate.