| Ionut12437 a întrebat:

Este normal sa scoată gaze si fum pe joja? Menționez ca nu scoate mult

8 răspunsuri:
| Ambivert a răspuns:

Ce este joja bro?

| darrio2007 a răspuns:

Nu este normal. Asta inseamna ca iti dă presiune in baia de ulei. Problemă la segmenții pistoanelor. Trebuie schimbati.

| darrio2007 a răspuns:

P. S. Karl habar nu are cu ce se mananca joja.

| Ionut12437 explică (pentru darrio2007):

Și cam cat costa o segmentare la un audi a4 b6 1.9 TDI 2004

| darrio2007 a răspuns (pentru Ionut12437):

Nu stiu sa iti spun. Service-urile difera mult la preturi.

| gabicoo a răspuns:

Ce să-ți fac dacă ți-ai luat cazan.

| Korkodeln a răspuns (pentru Ambivert):

E sora lui Jojo de la TVwinking.

OK, acum ca am facut gluma, sa continuam cu seriozitate: motoarele cu ardere interna ale autoturismelor au ungerea intr-un sistem separat aflat sub motor si in care uleiul circula sub presiune in timpul functionarii.

Cand motorul e oprit presiunea dispare si uleiul se strange intr-un rezervor sub motor, celebra "baie de ulei" unde se produce ungerea mecanismului biela-manivela si a cilindrilor pe interior (precum si a altor subansmble, dar nu intram in detalii).

Acea baie de ulei are un orificiu in care sta o tija gradata folosita la masurarea nivelului, o scoti, o stergi si o bagi din nou si ai un semn de minim si unul de maxim. Cantitatea de ulei trebuie sa se afle undeva cat mai aproape de maxim, dar sa nu depaseasca (cu motorul rece).

Tija gradata se numeste "joja" si vine din franceza: "jauge d’huile" sau "jauge de niveau d’huile", americanii ii zic dipstick.

Acum o masina are trei fluide principale, cu sisteme complet seprate: sistemul de racire cu antigel, sistemul de ungere cu ulei si sitemul de combustie cu combustibil (benzina sau motorina sau LPG...)

Toate sistemele astea se intalnesc in motor in jurul cilindrilor si se fac eforturi disperate de catre constructori sa le tina izolate intre ele, orice amestec si scurgere intre ele produce defectarea catastrofala a motorului in scurta vreme.

In cazul de mai sus contaminarea e intre sistemul de combustie si sistemul de ungere, gazele sub presiune de la sistemul de combustie intra pe undeva in sistemul de ungere si ies pe orificiul jojei.

Cauzele pot fi fie segmentii uzati ai pistoanelor, care asigura etansarea pistonului pe cilindru, cum a zis deja cineva, fie garnitura mare de etansare a capului motor (unde sunt bujiile si supapele) de blocul motor.

In orice caz, stai pe o bomba cu ceas, nu amana si repara.

| relian a răspuns:

Nu te apuca sa segmentezi ce povesti spune pe aici unu altul laughing intai afla cauza, apoi cand esti sigur treci si rezolvi.

Orice motor, da gaze in carterul motor, mai ales la motoarele diesel unde compresia este foarte mare.
Dar si la motoarele pe benzina, nu te gandi ca segmenti sunt perfect si nu scapa nimic, ca urmare se acumuleaza gaze, sau vapori de ulei, ori mai stiu eu de care intelegi?

Este ceva normal. Pe timpuri, exista o gaura in carter si iesea un capat de furtun, ori o teava mica si toata acea presiune, gaze, se ducea in atmosfera.

In timp sau impus restrictii, s-a inchis si aceasta ventilatie, si gazele de acolo sunt duse inapoi in cilindri prin admisie, sa nu fie eliminate in atmosfera.

Ca urmare s-a pus acest sistem PCV, care conntroleaza presiunea din carter, deci ventileaza carterul motor. Exista o valva care controleza presiunea in carterul motor, si cand presiunea creste, valva deschide si duce gazele in admisie.
Daca valva asta s-a blocat pe inchis, presiunea nu mai are pe unde iesi si iese pe unde ii vine mai usor, pe la joja in cazul tau.

Acum, eu nu spun ca gata sigur aceasta valva este problema, dar este una din cauze.
Este mai usor sa verifici aceasta valva, decat sa te apuci sa segmentezi.
Dar si la segmenti, poti verifica, nu te apuci sa schimbi nimic. Se face compresia la fiecare cilindru, se compara cu ce compresie trebuiue sa fie si atunci stii sigur daca scapa compresie mai mult decat trebuie din cilindri.

Dar facand compresia nu afli sigur daca e pe la segmenti sau pe altundeva, ca ar putea fi sa scape si prin alte parti, pe la garniturile de la valve.

Deci verifica :
-Compresia
- Valva PCV
-Lumini aprinse la bord
-Scanarea masinii si cauti coduri.

Cam asa se analizeaza, nu se trece direct la rezolvare, trebuie aflata cauza, dar sigur, sa eviti cheltuieli fara rost.