anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salut. Am o problema la un BMW (benzina, M54B22 in sase cilindri). Cand il pornesc la rece, nu scoate nici un gram de fum, dar pe masura ce motorul se incalzeste, incepe sa scoata fum albicios pe evacuare. Fumul pare sa persiste si dupa ce motorul a ajuns la temperatura optima... Ce ar putea fi? Multumesc

9 răspunsuri:
Răspuns utilizator avertizat
| sdws77 a răspuns (pentru AlexDorinel):

E un E46 320i din 2004 (facelift), motorizarea M54 de 2.2 litrii (in sase cilindrii). Masina nu prea a avut parte de o intretinere atenta din partea fostilor proprietari. Cam atat pot spune...

| VoidEternal a răspuns (pentru sdws77):

Pacat, motoarele in 6 de la bmw sunt chiar foarte misto. Sper sa ii dai de cap. Oricum ar fi, merita reparat.

| sdws77 a răspuns (pentru VoidEternal):

Mersi, sunt niste motoare destul de bune in general. Si eu apreciez sunetul si rafinamentul motoarelor in 6, dar daca se dovedeste a fi o problema scumpa... fie schimb motorul cu unul mai mare (2.5 sau 3.0), fie o dau la dezmembrari straight face

| VoidEternal a răspuns (pentru sdws77):

Am niste prieteni care au facut masini de raliu din bmw e36 de 2.2 in 6 si cu toata forja posibila, motoarele inca merg. Fara sa umble la ele.

Daca il schimbi pe unul tot in 6 atunci e ok. Motorul de 2.0 de 146cp in 4 din aceeasi generatie de e46, ce are valvetronic e absolut praf, unul dintre cele mai nefiabile si cu probleme motoare din generatia lor.

| sdws77 a răspuns (pentru VoidEternal):

Te cred, sunt foarte robuste. Si baietii care le folosesc la drift demonstreaza asta!

Absolut, nici nu ma gandesc sa apelez la motorul de 2.0 valvetronic in 4 cilindrii! Motorizarea aia are prea multe probleme pentru cat de putine ofera happy Ori raman la 6 cilindrii, ori o dau pe asta la dezmembrat si iau alta

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Daca antigelul nu scade, inseamna ca e consum mare de ulei.
Cel mai frecvent, acesta apare din cauza semeringurilor de la supape, dar in acele cazuri, fumul este prezent la pornire, apoi dispare/nu se mai observa.
Daca la tine este invers, banuiesc ca problema este la segmenti; pe masura ce se incalzeste motorul, uleiul se subtiaza si ajunge mai usor in camera de ardere.
Daca motorul are macar 200. 000km, si spui ca nu a fost corect intretinut, cred ca e nevoie de o reconditionare (segmenti, semeringuri, cuzineti).
Cuzinetii se pot bloca de exemplu din cauza unui ulei prost sau tinut prea mult in motor, care face depuneri.
Sau in cazul unui motor turat frecvent, si mers ca la curse, se pot sparge segmentii. Chiar daca raman la locul lor, nu isi mai fac treaba.
Un motor pe benzina normal, fara defecte din fabrica, tine in jur de 300. 000km cu o intretinere corecta. Pe la 400. 000km deja nu mai e in parametri.
Unul abuzat si/sau prost intretinut, poate fi terminat imediat dupa 100. 000km.

| sdws77 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Mersi de raspuns. Personal nu cred ca au cum sa fie segmentii, pentru ca (din cate stiu), in cazul acela ar trebui sa sufle aer pe la joja de ulei sau pe la capacul de ulei, in timp ce functioneaza. Aparent nu e cazul, dar ii voi face un test de compresie oricum.

Motorul are 260 mii km momentan. Varianta reconditionarii iese din calcul oricum, nu vreau sa investesc sume atat de mari intr-o tigaie de 1600 euro laughing

| sdws77 a răspuns:

S-a rezolvat - aparent e doar condens, sunt un idiot laughing