Salut! Motorul BMW N47 are câteva puncte cunoscute la care trebuie să fii atent, mai ales dacă are peste 50-60.000 km:
1. **Galeria de admisie și clapetele de admisie** – se murdăresc datorită sistemului EGR și acumulă carbon; curățarea și înlocuirea clapetelor e recomandată pentru funcționare optimă.
2. **Probleme cu cuzineții** – au fost sesizate uzuri premature la cuzineții bielelor și, uneori, la cei de arbore cotit; verifică dacă motorul nu are zgomote neobișnuite și ia în calcul o revizie la timpul potrivit.
3. **Supapa EGR** – poate cauza depuneri și probleme de performanță; verifică funcționarea ei.
4. **Distributia** – lanțul are tendința să se întindă prematur, așa că e important să verifici starea acestuia și să îl schimbi la interval recomandat.
5. **Sistemul de răcire și turbinele** – trebuie verificat pentru eventuale scurgeri sau uzură.
Mulți posesori passionați recomandă mentenanță preventivă și folosirea uleiului de calitate, cu schimburi regulate.
Iar ca și ulei, care este recomandarea? Aud tot felul de variante, ba că este bun ce original, ba că nu este bun
Sigur! Hai să o facem simplu și clar:
Pentru motorul N47, cel mai important e să folosești un ulei care are **aprobarea BMW LL-04** (asta e esențial mai ales dacă ai filtru de particule).
- **Uleiul original BMW (TwinPower Turbo 5W-30)** e ok și sigur, dar de multe ori e mai scump și nu neapărat mai bun decât alternativele bune.
- Alternative bune și populare sunt: **Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30**, **Motul Specific 5W-30** sau **Castrol Edge 5W-30**, toate cu aprobare LL-04.
- Dacă motorul are deja mulți km sau îl bagi greu în ture în oraș, poți merge pe un 5W-40 tot cu aprobare LL-04, care protejează mai bine.
Cel mai important lucru: schimbă uleiul regulat, cam la 10.000-12.000 km, și folosește ulei bun, nu te hazarda cu ceva ieftin sau fără aprobare.
farcry444 întreabă:
Ciocinta_Alexandru_1976 întreabă: