Consumul de ulei nu se vede in fum. Exceptie doar pierderile pe la simeringurile supapelor, caz in care se poate vedea un norisor de fum albastru la pornirea motorului, mai ales cand porneste la cald dupa o ora, sa zicem. Atunci se aduna mai mult ulei.
In rest, in mers se ard cantitati mici, care nu scot fum. Poti pierde un litru pe zi fara sa se vada fum, daca faci multi kilometri.
Pierderea poate fi atat de la EGR-ul ala (boala 1.9 TDI), cat si de la turbina, epurator sau uzura generala a motorului (segmenti, supape).
Am pus un clip: https://streamable.com/eqolr4
Mai am un simptom căruia nu i-am dat importanță, când motorul trece de 3000rpm se aude mai tare și sună mai ciudat, asta doar peste 3000rpm și doar în sarcină. Dar cum de pornește atât de bine la rece, cum de trage așa bine, și cum de are performanțe bune dacă ar avea vreo problemă la supape sau injectoare sau turbina?
Verifica galeria de la turbina.Este o teava groasas care pleaca de la turbina spre radiator sau intercooler, acolo daca gasești ulei pe acolo pierde.
Trebuie sa fie o teava de metal apoi prinsa cu ceva tub de cauciuc, un colier daca desfaci si dai teava aia de cauciuc o sa curga uleiul tau care il pierzi.
Deci turbina pierde ulei pe la partea de compresor, adica cea care baga aer. Scapa cate putin, aerul il face vapori si se duce asa foarte usor in radiator, apoi in motor, dar fara a da urme de fum.
Turbina este lubrefiata cu acelasi ulei din motor la presiune, adica axul pe care se roteste turbina, in laterale sunt semeringuri, alea se ciupesc si nici eu nu am inteles de ce pe acolo si nu pe la partea unde intra gazele arse.
In galeria de aer nu are ce cauta ulei, absolut deloc, deci de la turbina spre motor galeriiule trebuie sa fie uscate si nimic ulei, pe acolo circula sau ar trebuie sa circule doar aer.