anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Am schimbat motorul la un VW Bora după ce s-a spart blocul motor + turbina de la cel vechi (1.9 TDI AJM) și a ajuns ulei prin mai toate conductele. Prezentul motor este de pe un Passat, este același cod motor (AJM 116 cai) și are cam același nr de km ca cel de dinainte (190-200k km). După ce mecanicul a montat motorul a zis că o perioadă de o săptămână/două mașina va scoate fum când ajunge motorul la 90 de grade deoarece se curăță galeria și toate conductele prin care a ajuns ulei de la "pățania" de dinainte. Pare logic dar problema e ca am observat scăderea nivelului de ulei pe jojă. Mașina a fost verificata in fiecare zi când mă întorceam de pe drum, bineînțeles după ce se răcea motorul. Timp de 6 zile de la montarea motorului nu a scăzut uleiul. Am verificat și eu și tata. Însă acum in a 8a zi, a pornit-o tata, și scotea fum și la rece, iar apoi a vazut că a scăzut și nivelul uleiului. Mașina trage foarte bine, pornește la sfert, iar dâra de fum din spatele meu nu m-ar deranja daca aș știi că reprezintă strict curățarea conductelor de uleiul depus.

1. Care ar putea fi cauzele?

2. Motorul este luat cu factura și garanție. Am dreptul ca firma de la care l-am luat sa mi-l schimbe, aflandu-se în garanție, pe motiv că nu funcționeaza corespunzător ("papă" ulei)?

Mulțumesc anticipat!

4 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Cauza ar putea fi turbina "pe duca".
Toate motoarele cu injectie PD de la VW, au turbinele foarte proaste. Nu prea are rost sa mai schimbi o data motorul, ar trebui verificata turbina, si reconditionata, daca intr-adevar e de la ea.

| heddy10 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Turbina a fost si ea reconditionata, bagate piese noi in ea, inainte sa schimb motorul. Zilele astea o sa o iau la un drum mai lung sa vad daca intr-adevar mananca ulei sau fumul e de la uleiul de pe instalatie.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru heddy10):

Pe unde am vazut eu turbine sparte, s-a inlocuit si intercoolerul, ca devine cam irecuperabil, dupa ce intra in el resturi de pale si ulei ars.

| heddy10 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Intercooler-ul a fost verificat și e curat. Mecanicul a zis că ar trebui să schimb semeringurile de la supape. Cate sanse ar fi sa fie doar asta problema? Dacă are importanță, sunt mici pete de ulei pe locul parcării, sub gura tobei finale dar și undeva sub compartimentul motor, în sparele punții față.