Să-ți dau o idee ce s-ar putea întâmpla, mai ales că ai schimbat deja magnetoul, bobina și CDI-ul.Problema electrică (fără curent la buton, claxon, semnalizări)Dacă nu ai curent deloc la comenzi, cauzele probabile sunt:Baterie moartă sau conexiuni proaste: Chiar dacă pornești scuterul „pe direct" (la pedală), bateria ar putea fi descărcată sau bornele oxidate. Verifică dacă bateria are minim 12V cu un multimetru. Dacă e sub, încearcă s-o încarci sau schimb-o. Curăță bine bornele și firele.Siguranțe arse: Scuterele chinezești au o siguranță principală (de obicei 10-15A, lângă baterie). Dacă e arsă, nu mai merge nimic electric. Verifică și înlocuiește dacă e cazul, dar vezi ce a ars-o (poate un scurtcircuit). Releu de pornire defect: Releul de pornire sau cel de încărcare poate fi dus. Dacă releul nu funcționează, curentul nu ajunge la comenzi. Testează-l sau înlocuiește-l (e ieftin, cam 20-50 lei). Fire oxidate sau deconectate: La scuterele chinezești, firele se oxidează rapid, mai ales dacă a stat în umezeală. Verifică mufele de la comenzi (ghidon) și de la blocul de lumini. Un spray de contact ajută. Regulator de tensiune prăjit: Dacă regulatorul de tensiune e defect, curentul de la magnetou nu e stabilizat și poate afecta tot sistemul electric. Testează-l cu un multimetru (trebuie să dea 12-14V între firul roșu și verde la ralanti). Comenzi de ghidon defecte: Butoanele de pe ghidon (claxon, semnalizări) se pot strica. Verifică dacă mufele sunt bine conectate sau dacă butoanele în sine funcționează (cu un multimetru pe continuitate). Problema cu accelerația (se îneacă)Dacă scuterul pornește, dar se îneacă la accelerare, chiar și cu magnetou, bobină și CDI noi, uită-te aici:Carburator murdar sau reglat prost: Carburatorul e suspectul principal. Dacă e murdar (jeturi înfundate) sau reglat greșit (șurub de amestec sau aer prea strâns/desfăcut), motorul nu primește destul combustibil sau aer. Curăță-l bine cu spray de carburator și verifică flotorul/muzicuța.Filtru de aer înfundat: Dacă filtrul e plin de praf, motorul „sughite" la turație. Verifică-l, curăță-l sau schimbă-l. Bujie proastă sau scânteie slabă: Deși ai schimbat bobina și CDI-ul, bujia ar putea fi defectă sau incompatibilă. Pune una nouă (NGK BR7HS e ok pentru 49cc) și verifică dacă scânteia e puternică, albastră. Compresie slabă: Dacă segmentul sau supapele sunt uzate, motorul n-are putere și se îneacă. Verifică compresia cu un manometru (ar trebui să fie peste 8-10 bar la un 4T). Combustibil vechi: Benzina veche sau proastă poate face motorul să meargă prost. Golește rezervorul și pune benzină proaspătă.Ce să faci mai departeÎncepe cu electrica:Verifică bateria și siguranțele. Testează regulatorul de tensiune și releul de pornire.Inspectează firele și mufele pentru oxid sau deconectări. Apoi carburatorul
emontează-l, curăță toate jeturile și verifică muzicuța.Reglează șurubul de amestec (de obicei 1, 5-2 ture desfăcut). Testează bujia și asigură-te că scânteia e ok. Dacă tot nu merge, verifică compresia sau du-l la un mecanic care știe chinezării, că uneori au ciudățenii (ex. senzori de oprire defectuoși).De ce se întâmplă asta? Scuterele chinezești sunt ieftine, dar au piese sensibile și cablaje proaste. Faptul că ai schimbat magnetoul, bobina și CDI-ul e bine, dar dacă alte componente (regulator, fire, carburator) sunt defecte, tot degeaba. Plus, dacă scuterul a stat mult nefolosit, oxidul și benzina veche fac ravagii.
Mulțumesc de răspuns, mă apuc chiar acum să mai șurubăresc la el!
Noroc cu tine, că altfel nu îi dădeam de cap.Mulțumesc pentru ajutor!?
Oricând
alexandrufcrb1998 întreabă: