| Ursulake a întrebat:

Salut! Pentru soferii uber/bolt. As vrea sa stiu si eu va rog procesul pentru a ajunge un sofer uber/bolt, mai in detaliu. Ma intereseaza partea cu PFA, cum se procedeaza si care ar fi costurile initiale/ lunare. Si daca as putea face niste bani de buzunar macar cu un 2.0 TDI cu consum 7, 6 in oras, daca merita. Tinand cont ca nu voi face full time, ma gandesc la 4-5 ore pe zi maxim si nu neaparat in fiecare zi. Va multumesc!

1 răspuns:
| RobertVaka a răspuns:

Salut!
Că faci pfa sau că te "angajezi" la o firma partenera, tot cam pe acolo ieși. Diferența este ca la firma partenera, nu te doare pe tine capul de nimic.
In primul rand iti trebuie atestat de transport persoane in regim de inchiriere, se obtine de la ARR, dai un examen asemanator cu cel rutier, il cam trece toată lumea. Costurile sunt undeva in jurul sumei de 500 lei, stiu ca ii rambursau cei de la uber dupa ce atingeai un număr de curse. Iti mai trebuie cazier si judiciar si rutier, itp in regim de taxi (cu perioada de valabilitate 6 luni).
Sfatul meu este daca vrei sa faci part time, mai bine nu mai face. Sunt ceva cheltuieli: 20-25% din Încasări din start ii oprește aplicația (uber/bolt), inca 10% firma partenera sau ceva impozit daca esti pfa.
Acum din ce ramane, tb sa bagi combustibil si sa iti platesti si carte de munca si cass (asig oblig sanatate).
Si nu am terminat, mai ai casa de marcat inca 100 lei pe luna chirie, sau daca o cumperi e 6-700 lei plus mentenanță o data pe an, apoi contabil inca 50 lei pe luna, spalatorie si soluții de curățat pentru ca va trebui sa ai masina curata mereu interior-exterior (altfel iti scade ratingul si primeste mai putine curse) iar oamenii nu vor avea grija sa nu murdărească cu picioarele sau sa lase mizerii.
Din ce iti mai ramane, pune si intretinerea mașinii.
Ideea este ca daca faci part time, la sfarsit de luna cand tragi linie nu o sa iti mai rămână mare lucru, si daca faci o suma mica de bani pe termen scurt, pe termen lung o bagi inapoi in reparatii.