Primul pas este realizarea unei diagnoze complete cu VCDS sau OBD2, folosind un tester profesional. Aceasta permite vizualizarea în timp real a temperaturii motorului, în special a valorii transmise de senzorul G62, un element critic în gestionarea funcționării ventilatoarelor și a raportării temperaturii către bord și ECU. De asemenea, se pot verifica codurile de eroare salvate în unitatea de control a motorului, a sistemului HVAC și a modulului de răcire, pentru a obține o imagine clară asupra potențialelor defecțiuni.
Dacă în urma diagnozei se constată neregularități în citirile senzorului de temperatură, se recomandă verificarea și, dacă este cazul, înlocuirea senzorului G62. Această piesă are un preț redus, în general între 50 și 80 de lei, și este poziționată în apropierea flanșei de apă de pe chiulasă. Înlocuirea sa este o operațiune simplă, iar defecțiunile acestui senzor sunt frecvente la modelele VW mai vechi de 10 ani.
Un alt element ce trebuie analizat este releul ventilatoarelor, care poate rămâne blocat sau poate primi comenzi eronate. În funcție de codul motorului (cum ar fi BKD, BMM etc.), aceste relee se găsesc fie sub baterie, fie în compartimentul ventilatorului. Verificarea lor poate elimina ipoteza unei comenzi eronate cauzate de o defecțiune electrică.
A fost verificată cu tester dar nu îmi dă cauza
Mi s-a spus ca ar fi o eroare în ceasurile de bord
Salut!
Clar, cine a facut diagnosticarea nu are treaba cu domeniu, fie a folosit un mini dispozitiv inutil.
Sanse mari sa fie senzorul de temperatura defect!
Sper ca nu pui contactul cu clima pornita...
AlexMaftei2001 întreabă: