| aplyseby1994 a întrebat:

Spuneti-mi si mie cati CP imi da un cip pentru motor. Am auzit ca iti strica motorul nu stiu ce. Explicati-mi practic cum functioneaza acest cip. Mareste consumul de carburant? sau ce face? cat m-ar costa pe un a6 2003 tdi 2.5? este indicat pentru masina mea avand in vedere ca atunci cand sunt pe drive (am cutie automata) daca o calc tare urca si in 4500 de turatii din 6000? de la 4 jumate in colo e rosu. ce parere aveti?

2 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

"In momentul in care produc motoarele, companiile auto sunt silite sa nu fructifice tot potentialul acestui soft, pentru a se alinea la standardele pietelor pe care comercializeaza masinile (de exemplu in unele tari se folosesc combustibili de calitate inferioara) si pentru a fi scutite de anumite taxe."
E un citat de pe site-ul postat de Holiud, care ar trebui sa te convinga inainte de a lua o decizie. Daca poti crede aberatiile astea, atunci da, fa-ti un tuning la motor, daca nu mai analizeaza odata problema inainte de a lasa masina pe mana unor specialisti care au invatat meseria de la prieteni, care la randul lor au invatat-o de pe un site samd.
Poate sunt eu mai prost, dar nu reusesc sa identific vreun standard care sa impiedice producatorii sa foloseasca intreg potentialul unui soft creat tot de ei, nu vad ce vrea sa zica cu calitatea inferioara a benzinei din unele tari (!) si nici nu stiu ce taxe suplimentare s-ar putea plati pentru o masina cu o putere mai mare la aceeasi cilindree, care consuma mai putin deci si polueaza mai putin. Deci o insiruire de aberatii.
Un alt argument ar fi propozitia asta: "modificarile nu se vor observa la garantie". Deci producatorii, cu inginerii lor care probabil habar nu au despre masini ( laughing ), ar anula garantia in cazul in care softul motorului va fi astfel imbunatatit. Acum ramane sa vezi in cine te increzi mai mult, in producator sau in desteptul care face optimizarea.

Sfatul meu este simplu: producatorul a optimizat motorul tau in urma unor teste foarte costisitoare, implicand oameni cu experienta si cunostinte vaste in domeniu, obtinand un raport considerat de ei ideal intre consum, cilindree, putere si cuplu. Motorul tau are asa cum ai spus suficienta putere, nu vad de ce ai risca o astfel de operatiune pentru cativa cai in plus, pe care probabil nu vei apuca sa ii folosesti.
In privinta consumului, toti cunoscutii mei care au facut astfel de modificari (e drept ca nu multi) sustin ca au obtinut un spor de putere, dar ca acesta se reflecta si in consum. As mentiona insa ca unul din ei a simtit un spor de putere si cand si-a schimbat jantele, desi noile anvelope sunt absolut identice ca latime si diametru, deci sporul de putere este destul de relativ.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Ia citeste aici soferule, o sa-ti fie de folos;)
http://www.1tuning.ro/tuning/informatii_tuning/tuningul_la_motor.html