| Șachi a întrebat:

Salut,TPU!
Sunt prins într-o dilemă,care e provocată de mai mulți factori.
Eram bazat doar la istorie și logică, motiv pentru care nu m-am așteptat să iau notă așa de mare la română(9.85).La istorie am punctaj maxim, iar la logică am 9.95.
Mai am foarte puțin până La 10.Acum,mă scârțâie pe creier să văd pe lângă apropierea mare față de nota generală maximă, și sufixul "5" la cele două materii.La română probabil este media dintre 9.80 și 9.90(pentru că e puțin probabil ca un profesor să îmi fi dat 10, iar altul 9.70),iar la logică este media dintre 10 și 9.90.
Sunt tentat să depun contestație. Poate la română,chiar dacă s-ar putea ridica la 9, 90,mă tem că e posibil să scadă(știu un caz de -1 punct/10 după contestație.Aici pot evita.Dar la logică,care mi-a plăcut foarte mult,mă doare inima să văd că un profesor nu a vrut să-mi dea notă maximă la această materie atât de ușoară. Înainte de afișarea rezultatelor, la logică mă așteptam la o notă cuprinsă între 9.80 și 10.
Eram cu gândul în 2 locuri unde aș fi putea fi depunctat:
1.Pentru formula Se≈P, a propoziției:"Toate florile din grădină bunicii sunt colorate și parfumate" am scris în limbaj natural:"Nicio floare din grădină bunicii nu este non-colorată și parfumată.".Am fost învățaț să neg predicatul cu un singur "non-".Corect cică era să pun:"Nicio floare din grădină bunicii nu este non-colorată și non-parfumată". Colega mea care a luat 10 a spus că a scris:"...nu este colorată și non-parfumată".
2.La Raționamentul elevului Y am spus că este valid:"deoarece respectă legea distribuirii termenilor,niciun termen nefiind distribuit în concluzie,iar termenul S fiind distribuit în premisă, conversiune fiind una validă.".
Pe barem am văzut că se poate explica cu legea distribuirii termenilor.Colega mea a spus contrariul.Alte fete(dintre care și Logică cu Raluca) au susținut că nu merge cu legea distribuirii termenelor,ci trebuia să spunem că se păstrează calitatea propoziției.
Eu nu am fost învățat cum să explic un raționament corect,mai ales unul care nu are niciun termen distribuit în concluzie. Măcar de era >Sep=PeS sau >SeP=PoS drept conversiune validă.Aș fi explicat ca la o încălcare,doar că scoteam "nu".Am lucrat atâtea teste de antrenament, și n-am dat nicio dată peste situația asta.Proful meu a zis că se poate demonstra și cu Venn sau Euler.La ultima nu văd cum s-ar putea.
Revin.Am spus că sunt mai mulți factori.Cel mai important este că sunt primul pe oraș, cu 9.93, urmat de 9.90 și 9.86. Apoi vine unul cu 9.81. Ceilalți de pe podium,care sunt colegi de la aceeași școală cu mine(fata din aceeași clasă cu mine) au spus că nu vor depune contestație. Dacă o fac eu, risc să pierd prestigiosul loc 1.Plus că am obținut un punctaj mai bun decât toți șefii de promoție din oraș, eu fiind la mică distanță de notă maximă(am avut media generală de 9.90 pe liceu).
Așadar, voi îmi recomandați să fac contestație la logică? Mai puțin de 9.90 pot lua, având în vedere că ambii profi mi-au punctat unul dintre exercițiile la care eram în dubiu?
Mai este un elev de la școala rivală cu 9.81. Dacă ne depășește pe toți 3, din cauza faptului că am depus contestație(dacă și el face asta). Dacă nu risc nu pot lua 10, și mă doare inima din cauza asta,dar dacă risc, pot pierde și primul loc.Sau doar 5 sutimi.Cine știe. Oare am avut un profesor indulgent care mi-a pus 10 sau unul rigid care mi-a pus 9.90? Nu cred că pune nimeni niciun punct din burtă.

7 răspunsuri:
| doctorandus a răspuns:

Hmmm... nu. "Nicio floare din gradina bunicii nu este non-colorata SAU non-parfumata".

| Șachi explică (pentru doctorandus):

Pe subiect scria "și", nu "sau".

| doctorandus a răspuns (pentru Șachi):

Non (a si b)=non-a sau non-b.

| Șachi explică (pentru doctorandus):

Deci m-a depunctat la exercițiul cu elevii, punctul c?