Cum vrei sa fie invatamantul? Tu trebuie sa decizi!

Cum vrei sa fie invatamantul? Tu trebuie sa decizi!

Zilele acestea clasa politica discuta despre schimbarea legii invatamantului. Exista doua proiecte concurente in discutie. Din pacate, ca de atat de multe ori in Romania, beneficarii legii (elevii si studentii, precum si parintii acestora) sunt prea putin bagati in seama.

Noi vrem sa schimbam acest lucru. Vrem  sa va oferim posiblitatea sa va exprimati


De voi insa depinde succesul acestei actiuni. Iata de ce este nevoie:

1.Exprimati-va punctul de vedere despre chestiunea in discutie cat mai articulat/ rational/ corect gramatical.

2.CEL MAI IMPORTANT: Chemati-va cati mai multi prieteni pentru a-si spune parerea, fie prin e-mail, fie in retelele sociale pe care le folositi (HI5, FaceBook, Netlog), fie prin messenger (ca status).

Noi va promitem urmatoarele:

Daca vom strange suficiente opinii (masa critica este dincolo de 15.000 de opinii) in urmatoarea saptamana, le vom printa pe toate si le vom pune pe masa Ministerului Invatamantului si comisilor parlamentare de profil. Si vom merge in presa cu ele.

Poate suntem utopici, insa credem ca VOI sunteti schimbarea.
Voi stiti cel mai bine cum trebuie sa fie invatamantul, nu politicienii.
Voi aveti dreptul si obligatia sa va exprimati parerea despre viitorul vostru. Aceasta este esenta democratiei, nu doar prezentarea la vot o data la 4 ani.

Credeti ca putem sa ne facem auziti impreuna?

Iata o prezentare schematica a diferentelor dintre cele doua pachete, mai exact propunerea actualului ministru al Educatiei si Cercetarii, Ecaterina Andronescu , si propunerea fostului ministru, Mircea Miclea.




Sursa principala: realitatea.net

Pentru o comparatie mai detaliata a celor doua planuri, va punem la dispozitie analiza realizata de Societatea Academica din Romania .


Scrie acum parerea ta si da mai departe!

VOI SUNTETI SCHIMBAREA!

833 răspunsuri:
| danutzyscorpyon a răspuns:

Daca ar fi mai lejer, copiilor scoala o sa li se para o joaca si cati mai multi copii ar veni la scoala cu placere straight face

| LuS[z] a răspuns:

As vrea sa nu mai fie atata debandada in scoli! sa se puna gardieni, sa se incerce cat mai multi asigurarea securitatii copilului si sa nu intre oricine in scoala!

Admiterea la liceu sunt de acord cu propunerea doamnei ANDRONESCU.

Bacalaureatul sa fie o combinatie intre amandoua propunerile.


Legi care vizeaza conducerea scolilor-propunerea doamnei Andronescu.


Ciclurile de studiu sa ramana ca acum!

| SweetCandy a răspuns:

Si asa o sa fie tot o ameteala, deci ce rost are... oricum nimeni nu o sa faca nimic pentru noi elevii...straight face

| ladybird a răspuns:

Eu, personal nu as schimba nimic in ceea ce priveste orele sau programa scolara, dar as fi mai exigenta in privinta burselor. Un elev care invata foarte bine si nu face absente nu poate primi bursa deoarece nu se incadreaza in venit (unele cazuri), dar un elev mediocru, care face absente, dar se milogeste la profi sa le motiveze poate primi acei bani de liceu. Mie nu mi se pare corect.

| wizard_cristi a răspuns:

Multe dintre modificarile aduse de noul proiecte de lege sunt foarte bune. Singura mea problema este ca examenele se modifica mult prea des, lucru care dezorienteaza copii si parintii. Avem capacitate, teste nationale, medii generale, Bacalaureat cu 3-4-5 materii.
In plus, am vazut proiectul si finantarea scolilor nu este bine definita, lucru care o sa produca bulversare in sistem.
O alta problema a acestei legi este ca alegerea directorilor si a inspectorilor scolari inca mai poate fi facuta pe criterii politice sau prin spaga. Cred in democratie asa ca recomand ca un director de scoala sa fie ales dintre profesori de catre acestia si cate un reprezentant al parintilor din fiecare clasa. Alegerea directorului ar trebui facuta inainte de inceputul fiecarui an. In ceea ce priveste inspectorul, acesta ar trebui ales de catre directorii scolilor din randul acestora.
Pentru a ne asigura ca politicul sta departe de scoala mi-ar parea bine daca s-ar interzice profesorilor sa fie membri de partid. Acest lucru ar fi problematic pentru multi profesori universitari dar poate ca este mai bine astfel.

| MisterKat a răspuns:

Pentru ca invatamantul din Romania sa fie cu adevarat "Invatamant", ii trebuie calitate! Romania e obisnuita cu lucruri de proasta calitate! O alta propunere ar fi ca elevii sa aiba drept de decizie, referitor la ce materii/discipline sa studieze. Nu toti vrem sa ne facem chimisti, fiziceni sau profesori de latina.Fiecare elev ar trebui sa isi aleaga ce disciplina doreste sa studieze, nu sa fim obligati sa invatam mecanic niste materii care nu ne fac placere sau care nu se reflecta cu personalitatea noastra. Exemplu: Un elev de la un liceu de arte/liceu umanist, nu ar trebui terorizat cu corigenta la o anumita materie de real(matematica, fizica, chimie, biologie, informatica) etc. Nu inteleg de ce anumite materii sunt predate cu atata invelsunare in sistemul de invatamant din Romania. Programa scolara e mult prea incarcata, cu toate reducerile facute. Pana si unii profesori recunosc acest lucru. Psihologii la fel. Fiecare unitate de invatamant, ar trebui sa aiba cel putin 7 psihologi care sa se implice in educatia eleviilor, sa-i consulte si sa le ofere sfaturi. De exemplu, eu sunt la Colegiul National "Unirea" din Brasov, liceu ce a primit diplome de "Scoala Europeana" din partea Ministerului Educatiei. O scoala europeana ar trebui sa aiba mai multi psihologi, cel putin 7-10. La noi in liceu este doar 1 psiholog pentru aproximativ 800 de elevi. E suficient, doamna ministru?! Psihologi sunt destui, dar multi prefera sa lucreze pe cont propriu din cauza salariilor mizerabile pe care Ministerul Educatiei le acorda psihologilor, din cauza lipsei de stima si respect din partea Parlamentului. Daca cei din Parlament ar fi avut stima, respect pentru psihologi, ar fi facut o lege pentru ca fiecare scoala sa aiba cel putin 1 psiholog la 50 de elevi. Alta problema ar fi legat de ceea ce se preda in gimnaziu, totul este mult prea incarcat, la fiecare materie. De exemplu, mi s-a parut mai dificil gimnaziul decat clasa a 11-a. Dar din ce cauza?! Din cauza unor oameni care sunt incompetenti! Din cauza unor oameni care nu sunt conectati la realitate si care nu constientizeaza ca ceea ce fac ei(programe scolare ultra-incarcate) afecteaza dezvoltarea psihologica a copiilor. Acest lucru, nu este un fel de teroare pshica? Nu ar trebui pedepsiti cei care elaboreaza programe ultra-incarcate?! Nu este o incalcare a demnitatii umane? Alta chestiune de rezolvat: Elevii nu au dreptul sa zica nimic, nu au dreptul sa organizeze greve la fel ca si unii profesori care isi bat joc de noi. Profesorii fac greva, isi iau ce doresc iar noi trebuie sa mergem la recuperare si sambata, pentru ca asa e corect. Profesorii fac greva, isi iau banii iar noi suntem terorizati, facem materia din 2 luni intr-o singura luna (cum s-a intamplat in 2006, cand a fost greva aproape o luna). Alta chestiune este legata de abuzurile profesorilor, pentru trei greseli de ortografie/gramatica luam nota 2. Eu asa am patit la teza, desi am invatat mult pentru teza, din cauza unor trei greseli(pe care oricine le face, pana si cei din Parlament fac greseli gramaticale sau ce sa mai zicem de cei din Ministere.) sa iau nota 2, e corect?! Nu sunt singurul elev din Romania care a fost supus unor astfel de "tratamente". O alta neregula este ca elevul nu are dreptul la exprimare, la propria opinie. Daca incercam sa ne exprimam liber, sa ne folosim unul dintre principalele drepturi ale Constitutiei din Romania, avem de suferit... Un alt exemplu de abuz, la o anumita ora, daca nu avem sacoul la noi suntem trecuti absenti. Daca intarziem 1 minut dupa un anumit profesor suntem trecuti absenti, desi suntem in clasa. Ce parere aveti despre profesorii care vin la jumatatea orei sau care vin dupa 15 minute la clasa?! Vi se pare ca suntem tratati egali? Alt exemplu de abuz, in clasa a 11-a ni s-a spus ca vom fi obligati sa dam obligatoriu examenul de Bacalaureat Francez(pentru ca sunt la o clasa de bilingv franceza). Nu cred ca e logic, in clasa a 9-a la inscriere ar fi trebuit sa ni se spuna ca vom fi obligati sa dam 2 examene de bacalaureat. Sunteti de acord cu mine?! In plus, programa pentru examenele nationale(Teste Nationale/Capacitate, Bacalaureat) sunt ultra-incarcate, noi nu putem face fata la ele. Referitor la Noul Bacalaureat, mi se pare o idee buna ca acest examen sa fie doar la 3 materii, dar sa nu se modifice subiectele, adica de la un nivel "mediu"(cum spun cei din Ministerul Educatiei) sa fie ridicat la un nivel superior, astfel incat si mai putini elevi sa promoveze acest examen. Pentru a face o adevarata reforma in educatie, trebuie sa luati in considerare si opiniile elevilor si ale parintilor. Pentru ca daca nu am fi noi, dvs nu aveti cu cine sa lucrati, deci nu aveti loc de munca. Parintii nostri dau taxe, impozite si consider ca macar pe ei trebuie sa ii respectati si sa le luati parerile in considerare, daca pentru noi elevii nu aveti niciun pic de respect! Tot ce am scris aici e adevarat, nu e ceva ireal. Este o parte din situatia educatiei dintr-o tara care se vrea a fi europeana, Romania. Cu mult respect, Daniel, elev in clasa a XII-a.

| adyth a răspuns:

Eu cred ca fiecare copil ar trebui sa urmeze profilul la care se pricepe...si nu prin repartizare. e o prostie...asa ajung multi copii buni la anumite lucrui...ratati.pentru ca n'au apucat sa studieze ce au vrut.
Fiecare ar trebuis a se duca acolo unde vrea, si poate. Punct.
Pe noi ne'ati distrus...in mare parte...macar cei care urmeaza sa aiba parte de ceva mai bun.

cami
| cami a răspuns:

Avand in vedere ca sunt eleva, trebuie sa-mi sustin sus si tare parerile.
De asemenea, invoc toti elevii site-ului, sa-si spuna parerea in legatura cu sistemul de invatamant. Cred ca totusi, avem si noi dreptul de a spune ce ne deranjeaza, daca altundeva nu ne asculta nimeni, macar aici, pe TPU sa ne spunem si noi oful.

1. Sunt de acord cu:
-admiterea la liceu propusa de E. Andronescu,
-Bacalaureatul propus tot de E. Andronescu,
-Elevii din pre-universitar privat, pot fi finantati de la buget, propus de Mircea Miclea.
La profesori, nu prea ma priveste. Dar, avand in vedere ca ei sunt "mana noastra Cereasca", cred ca tot E. Andronescu are castig de cauza. Profesorul sa-si castige painea in functie de performanta elevului?! Dar ce-ar putea sa-i faca?! Sa-i bage cu palnia?!
Si. directorul sa fie propus de consiliul de administratie.

Si nu 13 ani... Cei de la seral cat vor face? 14? Gradinita sa fie aleatorie.

| AlinaBulina a răspuns:

Din punctul meu de vedere, totul incepe de la profesori. Eu am urmat un liceu foarte bun din Capitala, dar profesorii erau cei mai nemotivati si blazati din lume. Mi se pare ok salarizarea in functie de performantele elevilor, dar nu vad cum s-ar putea face - olimpiadele, de exemplu, se "furau" si pe vremea mea, dar'mite daca sunt bani la mijloc.

Eu propun evaluari din partea elevilor pentru profesori, evaluari post-examene importante (capacitate, bac sau ce mai exista acum) - daca ti-au picat 20 de elevi la materia pe care o predai, probabil ai o problema. Bineinteles, totul trebuie sa inceapa de la un salariu mai bun, pentru a atrage oameni ok in meseria asta.

As acorda mai multa importanta in liceu gramaticii limbii romane - acum accentul e pus doar pe literatura si, cum spunea si maica-mea, care preda romana la liceu, intr-un moment de revelatie: "Hai, ma, ca doar nu mori daca nu stii cine a fost Moromete". In schimb, daca nu stii sa scrii corect pentru ca nu intelegi regulile de gramatica, vei avea probleme mai tarziu in viata.

As face o comisie speciala in Ministerul Educatiei unde elevii sa poata reclama abuzurile profesorilor si aceste lucruri sa fie urmarite si rezolvate (nu ma indoiesc ca exista un departament, ceva, si acum, dar cand eram eu in scoala generala-liceu, puteai sa latri la luna cat voiai, ca nu se intampla mare lucru).

As angaja consilieri de cariera care sa ii ghideze pe elevi inca din clasele X-XI si sa ii indrume spre o viitoare meserie care sa li se potriveasca - extrem de multi fac greseli in alegerea facultatii, pentru ca liceul nu le explica ce se va intampla cu ei cand vor termina scoala si la ce ar fi ei mai buni si putini norocosi se prind singuri.

PS: Atitudinea de "eu n-am nicio parere, oricum nu schimb nimic" nu e una buna. E din aceeasi familie cu "arunc si eu gunoaie pe strada, ca arunca toata lumea si daca nu ma opresc eu, nu se schimba nimic" sau "eu nu ma duc la vot, ca tot cine vor ei iese".

| Stelulu a răspuns:

La aceste propuneri de legi ale invatamantului ar trebui sa avem si niste argumente din partea celor care le fac. Pentru ca nu stiu in ce masura va fi imbunatatit sistemul invatamantului cu reforme o data la 4 ani. Tind sa fiu de acord cu propunerea lui Miclea, pentru a exista o oarecare continuitate si coerenta in planul de invatamant. Fireste ca sunt puncte cu plus si cu minus pentru ambele propuneri.
Miclea, contra-argumente: finantarea de la buget a invatamantului privat pre-universitar nu cred ca este o idee buna, de vreme ce la capitolul bugete, invatamantul nu sta foarte bine, iar scolile private sunt in genere de o calitate indoielnica. In plus, evaluarea profesorilor in functie de performanta elevilor poate duce la situatii de indulgenta maxima in ce priveste notele pentru o salarizare mai mare.
Cu toate acestea, ne-politizarea invatamantului este o idee foarte buna.
In ce priveste propunerea doamnei Andronescu, nu cred ca rezolva problemele invatamantului, este doar o modalitate de a se impune politic. As fi de acord doar cu durata invatamantului obligatoriu, dar noile evaluari nu cred ca sunt necesare.
Ma rog, este o discutie foarte complexa si relativ delicata.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Haa, ce o sa-mi placa topicul acesta!
Nu v-ati obisnuit ca in Romania, ca de altfel in majoritatea tarilor, vocea cetateanului nu conteaza? Interesele celor de sus sunt dincolo de noi, iar cu invatamantul se va intampla cum vor dori altii, nu noi.
Ce as vrea eu? Simplu - management adevarat de sus pana jos. Adica evaluare si recompensare pe criterii clare de competenta. Cum e competenta asta? In niciun caz in functie de performantele elevilor, mai ales ca pentru asta ar trebui ca acestia sa fie evaluati de un robot, tocmai pentru a elimina subiectivitatea.
Directorii trebuie sa fie manageri, nu profesori, pot veni si din afara sistemului, cu conditia sa stie sa motiveze, abia apoi sa controleze, sa coordoneze, sa evalueze si sa traseze.
Invatatul prea mult nu a facut rau nimanui, deci de ce sa eliminam din continutul materiilor? Hai sa le facem mai practice, hai sa invatam profesorii sa lucreze personalizat, pe grupe, pe aptitudini, pe atitudini. Hai sa-i invatam ce e aia inteligena emotionala, cum sa motiveze, cum sa fie lideri si cum sa fie exemple. Hai sa-i platim bine, sa-i pregatim excelent, apoi sa le cerem.
O idee excelenta ar fi renuntarea la titularizare, e cea mai mare prostie de pe lume; asa ajung profesorii sa se culce pe urechea ca sunt titulari, nu-i deranjeaza nimeni, li se "rupe" de procesuleducativ. Asta inseamna ca trebuie sa se lupte pentru posturi - evaluare continua si exigenta, facuta de un corp independent, nu de inspectori. Poate ca nu ar fi rau daca rolul inspectorilor ar fi acela de indrumare, un fel de directori regionali.
Cat priveste ciclurile de invatamant, astea sunt doar elemente de forma, nu fondul problemei. Eu as propune sa se realizeze o mai mare implicare a raspunderii parintilor pentru faptele copiilor, atat pentru reusite, cat si pentru nereusite. Asta insemnand ca ar fi de dorit sa aiba obligatii clare in ceea ce priveste comunicarea cu scoala, verificarea activitatilor zilnice si a temelor, precum si interactiunea in cadrul activitatilor extrascolare, atat cu profesorii cat si cu parintii colegilor.
Cat as mai putea scrie. Pacat ca o imbunatatire a situatiei o vor apuca nepotii mei.

| diiiiiannnnaa a răspuns:

Noi ar trebui sa venim k placere la scoalawinking nu cu fricawinking

| SweetCandy a răspuns:

Raluca si esti de parere ca doamna ministru isi va pierde timpul ascultandu-ne? uite raspund la intrebare pentru ca e pe TPU, k altfel...straight faceoh go on
eu nu sunt de acord cu admiterea la liceu, care se practica in prezent sunt de parere ca ar fi mult mai just sa nu se mai tina cont de media claselor 5-8 deoarece copii din scolile l-ai slabe vin cu medii exorbitante, si astfel locul unui elev bun cu o medie de 9 intr-o scoala cu pretentii va fi luat de un elev cu o medie de 9, 80 cu o capacitate intelectuala redusa...
ca sa nu mai pomenesc de examenele care se propun cred ca un examen la romana si matematica ar fi ideal pentru cei care vor ur, ma un liceu iar acest examen sa se dea la liceul in care vrei sa intrii, nu sa aleaga "mintea electonica"straight face

Bacalaureatul... o sa-l dau si eu peste 2 ani, si...habar n-am ce si cum si sunt convinsa ca pana atuci se vor mai schimba de nu stiu cate ori regulile "jocului"
hmm...sa existe un psiholog si un medic in scoala/liceu permanent, nu 2 ore pe zi in acte, pentru ca realitatea este alta, adica nu e niciodata in scoala, iar daca te simti rau si te duci la cabinetul medical ti se da o pastila de catre o asistenta care a uitat sa iasa la pensie ...pastila poate mai veche dacat asistentabig grin

alocatia sa fie mai mare adica nu ma refer la o suma exorbitanta, insa alocatie este de 40 lei... ce poate un elev sa faca o luna de zile cu 40 de lei?

sa se faca orele de sport

profesorii sa fie oarecum monitorizati la orele de curs pentru a nu li se mai putea permite elevilor tot felul de traznai...

si in ultimul rand elevii sa fie atrasi de profesori sa fie angajati oameni care sa fi trecut printr-un examen psihologic amanuntit!


km asta ar fi ideea, insa...cainii latra, ursu merge...straight facestraight facestraight face

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Sunt de acord cu propunerea domnului Mircea Miclea, pare un pachet mai putin incarcat ca cel de pana acum, sunt de acord cu ciclul primar, de gimnziu si liceu modificat de carte dansul, cu evaluarea complexa la limba materna, doua limbi straine, matematica, stiinte si informatica propuse pentru programul de admitere la liceu.Sunt de acord si cu cele 3 tipuri de examen in functie de liceul absolvit si cu salarizarea profesorilor in functie de performata elevilor doar ca aici as adauga un lucru, cand zicem,, performatele elevului" nu cred ca ar trebui sa ne referim la profesorii care dau 5-ul sa treaca copilu` clasa sau sa dea note mari pentru asi ingoresa leafa ceea ce e o realitate.

De asemenea sunt de acord ca directorul sa nu poata face parte din vreun partid politic astfel nu va putea fi influntat, ma rog cel putin teoretic.

Sunt de acord cu propunerile domnului Mircea Miclea la fel cum am spus mai sus fiindca mi se pare un program mult mai lejer, rational si mai putin sufocant ca cel de acum... adica mergi la scoala vi la 16:00 acasa, mananci, te odihnesti 2 ore, iti faci temele si nu mai ai nici timp de invatat apoi iar scoala, totusi sper sa se ajunga sa se mai elimine si din materii, sunt o groaza de materii fara rost astept si un program after-school creat de dansul, una peste alta sper ca se va ajunge si in tara nostra sa invatam din placere si sa mergem de drag la scoala.

| SLeVeN a răspuns:

Dupa parerea mea propunerea Andronescu este mai buna dar si Miclea are cateva 'idei' asa ca in calitate de elev sunt de acord cu:

Durata invatamantului obigatoriu: Propunerea Andronescu

Ciclurile de studiu: Propunerea Andronescu
Bacalaureat: Andronescu
Invatamant privat: Propunerea Miclea
Legi care vizeaza profesorii: Andronescu
Legi care vizeaza conducerea scolii: Miclea.

| Jupiter a răspuns:

In cea mai mare parte sunt de acord cu propunerea Miclea.
Desi, probabil, multi elevi din gimnaziu se vor speria de cuvantul "complex"("evaluare complexa la..."), trebuie sa tina cont de faptul ca salarizarea profesorilor se va face in functie e performanta elevilor. Prin urmare, profesorii se vor preocupa mult mai mult sa ii invete ceva pe elevi. Si pe langa asta, vor fi preocupati de performantele lor pe tot parcursul anilor scolari, in loc sa ii pregateasca doar pentru examenele de absolvire.

| tremuriciiuliana a răspuns:

Cel mai bine pentru noi elevi ar fi daca de la minister sar da mai multi bani pentru manuale nu sa ne cumparam noi mi se pare o tampenie ca in clasa a 8 sa nu ai dtoate manualele asa cum am patiti si eu si sa merg sa mi cumpar manuale in jur de un milion, as dori ca in invatamant sa nu se mai angajeze profesori care habar nau de materia pe care o predau si au laut examenu cu 3 daca in invatamant nu sar mai cere atatia bani mult mai multi copii ar merge la scoala

| JackieSue a răspuns:


Eu zic ca la materiile precum geografia, istoria ar trebui sa se predea lucrurile esentiale, nu toate bazaconiile pe care nimeni nu le retine, nu ma intereseaza nu stiu ce mina din Grecia, cum ne-a predat profa de geogra, ma intereseaza unde e situata, continentul, atractiile turistice, banii...adica ce e mai important.

| Dan a răspuns:

Propunerea fostului ministru Mircea Miclea este cea mai buna.
Ca sa faci reforma serioasa in invatamant iti trebuie in primul rand legi care sa fie aplicate de toti si oameni seriosi in sistemul de invatamant.

| zamfira a răspuns:

Sunt de acord cu propunerea Andronescu. Sunt de parere ca admiterea la liceu trebuie facuta pe baza de examen. Ar fi bine daca examenul ar fi singurul care ar conta in admiterea la liceu. Nu cred ca media din anii scolari este relevanta pentru ca profesorii sunt diferiti de la o scoala la alta si fiecare evalueaza in felul sau. Se masoara practic mere cu pere. Admiterea prin examen mi se pare mai relevanta. Sunt subiectiva pentru ca eu asa am dat si admiterea la liceu si cea la facultate.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Pachetul Miclea mi se pare cel mai bun. Eu am terminat si cu admiterea la liceu si cu cea de la facultate (si atunci invatamantul era departe de a fi perfect), insa cred ca este mai corect ca elevii sa fie testati in functie de aceste criterii, iar studentii sa beneficieze in continuare de locuri la buget.

| ICanLoveYou a răspuns:

As vrea sa fie cat mai multi cardieni care sa se ocupe de actele de violenta, sa fie mai lejera scoala si as vrea sa se dea la scoli in afara de corn si lapte sa ne mai schimbe meniul cum ar fi un mar sau corn si iaurt sau altceva.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Util în primul rând. Să nu mai producă ratați nepregătiți pentru viața reală. Apoi mai vedem.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Sa nu mai fie atatea teze examene si sa invete copii mai mult sa vorbeasca ce atatea adjective, substantive, adverbe.etc.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Lasati copii odata in pace! Nu mai stie nimeni, ce trebuie sa invete, la ce o sa dea examen... Daca noi nu suntem in stare sa facem un plan bun, chiar nu exista niciun model brevetat dupa care sa ne luam? Apropo! Stiti cat cantareste ghiozdanul unui copil de clasa a II-a? Intre 6 si 9 kg? Invatamantu' asta da de lucru medicinei! Incepand de la scolioza, pana la stres sin cauza materiei stufoase! Bietii copii!

| ileanaadrianastan a răspuns:

1. Invatamantul ar trebui separat de religie. Religia nu trebuie sa fie nici macar optionala, ci exclusa. Aceasta este prima conditie, cu C mare. Religia chiar nu are ce cauta in scoli. Urmariti evolutia celor care si-au facut scoala inainte de evenimentele din decembrie! Mai toti s-au realizat in viata. Si nu au avut ore de religie.
2. Profesorii ar trebui sa le sugereze elevilor sa citeasca mai mult. Orice. Nu conteaza. Numai sa citeasca. Sa studieze, vorba lui Lenin. Internet-ul e bun, o mina de informatii. Dar nu compenseaza lectura propriu-zisa.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Daca am avea mai putine ore ne-am putea concentra mai mult pe ceea ce este mai important si nu am mai fi asa de stresati si obositi tot timpulstraight face eu am in fiecare zi 7 ore dupa care ma duc acasa si invat pentru celelalte 7 de maine...cateodata chir daca vreau nu pot face fata.

ardnaxur1961
| ardnaxur1961 a răspuns:

Chiar e mult de spus si comentat pe acest subiect.
1.Cicluri de studiu: Andronescu.
2.Admiterea in liceu: As combina cele doua variante astfel: 50% media V-VIII si 50% examen de admitere pentru cei care vor sa mearga la liceu sau testare unica pentru cei care doresc continuarea studiilor in Scoli de Arte si ...cum le-o mai zice.
3.Bacalaureat, Miclea.
4. Invatamant particular:Andronescu
5. Titularizare: Andronescu
6. Directori: Andronescu, dar cu amendamentul ca nu au voie sa fie membri de partid.

Din pacate, aceste 6 puncte, nu sunt decat varful icebergului.
Programele scolare sunt cumplit de incarcate. Manualele sunt, de cele mai multe ori anoste, prost facute (pe genunchi), neatractive.programele contin o sumedenie de informatii absolut inutile, stufoase, care zapacesc deopotriva elevii si profesorii. Daca programa nu ar fi atat de incarcata, as avea timp sa discut cu elevii si alte lucruri care, poate, li s-ar parea interesante...as putea sa-i provoc la discutii, la dezbateri, nemai trebuind sa tin cu dintii de o anumita planificare a orelor.

Mentalitatile sunt foarte greu de combatut. Uneori e cumplit de frustrant sa stii ca ai in scoala dotarile necesare, dar stau sub cheie "ca sa nu se strice".

Trebuie gasita URGENT o modalitate de a implica familia in actul educativ, deoarece acum, exista tendinta din ce in ce mai accentuata a parintilor de a considera ca, odata plecat spre scoala, copilul nu mai este responsabilitatea lor.

Profesorii ar trebui obisnuiti cu ideea ca SI elevii gandesc, au pareri, au propuneri si vor sa fie ascultati, luati in seama.

Psihologii scolari nu ar trebui sa lipseasca din peisajul scolii. Acum, in majoritatea scolilor, acestia vin una sau doua zile pe saptamana si atunci se ocupa strict de elevii cu CES.

Testarea psihologica a profesorilor trebuie sa fie una adevarata, nu cum se face acum, niste generalitati care nu reusesc sa dezvaluie faptul ca, din pacate, sunt multe cadre didactice care pur si simplu nu suporta copiii.

Si, nu in ultimul rand, ar trebui eliminata (si de aici) birocratia infioratoare care ne ucide, cerandu-ne sumedenie de hartii, statistici din cele mai bizare, documente de tot soiul, care nu fac altceva decat ingroasa teancurile de maculatura din sediile Inspectoratelor scolare.
Si, pentru ca tot vorbim de Inspectorate, parerea mea este ca inspectorii ar trebui sa se asigure ca ABSOLUT in toate scolile exista baza materiala necesara desfasurarii unui invatamant de calitate, si nu sa evalueze activitatea profesorului dupa niste criterii ideale...si idealiste.
Si ar mai fi inca foarte mult de spus.
Si, la final: Nu mai tot schimbati mereu modificarile! Un asemenea sistem nu va da roade decat dupa cel putin 10 ani fara schimbari majore.

| Sunshine_2005 a răspuns:

In cea mai mare parte sunt de acord cu propunerile doamnei Andronescu, desi are si doamnea Miclea cateva idei bune...

Ciclurile de studiu-Andronescu
Admiterea la liceu-Andronescu
Bacalaureat-Miclea
Invatamant privat-Andronescu
Legi care vizeaza profesorii--Andronescu
Legi care vizeaza conducerea scolilor-Miclea

| Psihoyounger a răspuns:

Eu as dori ca propunerea doamnei Andronescu sa fie cea dupa care se vor intampla lucrurile.


Psihoyounger