| loveyouidiot a întrebat:

As vrea sa stiu cu ce se deosebeste religia adventista de cea ortodoxa. Ce fel de obiceiuri si traditii sunt...etc? Poate ati putea sa-mi dati si niste link-uri...dar daca mi-ati explica m-ar ajuta mult. Multumesc!

Răspuns Câştigător
| kira30 a răspuns:

Adventistii au ziua de odihna sambata, iar Ortodicsii duminica.
Ei nu au voie sa bea vin si sa manance carne de porc.
Ei se boteaza la maturitate sau la alegerea lor, spre deosebire de ortodocsi care se boteaza in pruncie.
Ei nu se spovedesc si cred ca muntuirea se face pe loc dar nu e asa.Pentru ei Impartasirea este doar simbolica si au Pastori nu Preoti.Biblia lor este tradusa gresit de catre Cornilescu, a ortodocsilor este tradusa si editata de un sinod. Ei nu cred in succesiunea apostolica si nici in viata dupa moarte, adica in suflet.
Sper ca te-am lamurit.

61 răspunsuri:
| oOSaritaOo a răspuns:

Adventiştii merg la biserică câmbăta şi nu mâncă carne de porc, iar ortodoxii merg duminica la biserică şi mâncă orice fel de carne.

| milan9 a răspuns:

În Noul Testament, Fiul lui Dumnezeu vorbeşte aproape "obsesiv" de o singură Biserică, (se subliniază insistent unicitatea ei )!,, Seriozitatea" afirmaţiilor Sale se leagă de faptul că ŞI-A DAT VIAŢA PENTRU EA -Fapte 20, 28): Efeseni 4, 13; Fapte 20, 28; I Corinteni 3, 11; Ioan 17, 22; Matei 16, 18; Efeseni 4, 4-6; I Corinteni 1, 12-13; Evrei 3, 14; Matei 18, 17...

Mergând pe firul istoriei, fiecare moment din această istorie, confirmă faptul că suma de învăţături lăsate de Hristos Bisericii şi de Apostoli, primelor comunităţi creştine, a rămas neschimbată în Biserica Ortodoxă,,, strămoşească" pentru că a însoţit întreaga istorie a românilor, completa istorie a creştinismului...

Spre deosebire de Biserica Ortodoxă, o sectă este o comunitate religioasă (grup de persoane izolate) care s-a separat de Biserica nou-testamentară, acea Unică Biserică întemeiată de Hristos, singurul "cadru" pe care El l-a lăsat pentru mântuirea oamenilor.

| milan9 a răspuns:

Prin repetate rupturi față de Biserica apostolică (mai întâi prin catolici în 1054, apoi prin protestantism 1520 și apariția grupărilor neoprotestante – târziu, în sec. 19), dincolo de încercarea de a duce o viață cât mai morală, formațiunea adventistă NU a păstrat chiar unele din învăţăturile de bază ale Bisericii nou-testamentare: preoţia și rolul autentic al preotului în realizarea celor şapte sfinte taine în Biserică, rol confirmat de Mântuitorul Hristos și de Apostoli în repetate rânduri, transmiterea harului iertării prin preot în Biserică, Predania ca al doilea izvor al Revelaţiei divine, etc...

Spre deosebire de cele peste 10000 de secte care descind din "mișcarea protestantă", Biserica Ortodoxă este Biserica Apostolică, cea care a rămas neschimbată, (având "obsesia" păstrării neschimbate a învăţăturilor şi a interpretărilor lor pe linia în care primele comunităţi apostolice le-au păstrat) Biserica Ortodoxă a continuat fără nici o deosebire învăţăturile Bisericii primare! De ce a insistat ca esenţa de bază a ei să fie „neschimbabilitatea"? Pentru că doar aşa s-ar fi păstrat şi autoritatea acestor învăţături (provenind fidel de la Hristos şi de apostoli)!

| rocco09 a răspuns:

La asta poate sa iti raspunda "milan" si "tavadaresti"
Fiecare e sigur ca doar a lui e buna si restul sunt pe dinafara!
Nu-a adventist nici ortodox, si ca neutru, cunscandu-le pe ambele cat de cat pot sa spun diferenta majora intr-e cele doua
1 ortodocsii cred ca mantuirea, care de fapt e scopul crestinului se primeste prin sfintele taine, prin preoti, ei reprezentand biserica, prin urmare daca te-ai botezat in bis ortodoxa prin asta ai dat mandat preotului sa-ti poarte de grija de suflet indiferent ce faci si cum traiesti!
Adventistii cred ca biserica reprezinta totalitatea credinciosilor si fiecare crestin in parte poate sa faca parte din biserica si sa ajunga mantuit sau sa refuze sa fie crestin, si asta o face cu constineta la maturitate, el insusi devine responsabil daca ajunge in rai sau nu! Iar in ce priveste faptul ca ei sarbatoresc sambata in loc de duminica, e pentru ca, spun ei, legea mozaica inca este valabila si trebuie respectata, si aici se include si alimentatia, nu mananca anumite animale considerandu-le necurate!
ca si oameni sunt si buni si rai de ambele parti!
Slujbele difera de la unii la altii, bisericile lor nu au icoane, canta, se roaga pe rand si pastorul (rolul preotului) predica 30-40 de min si toata lumea merge acasa, nu sta nimeni dupa usa sa iti dea cu ceva in cap daca mergi sa vezi singura cum e, poti intra, stai cat vrei si pleci!

Răspuns utilizator avertizat
| rocco09 a răspuns (pentru DanionM):

Nu am zis ca faci pe alticneva responsabil de faptele tale, ci doar ca mantuirea se primeste prin preot, el fiind insarcinat cu a te lega sau dezlega de pacate! Prin urmare, daca preotul iti ofera iertarea, esti iertat indiferent de ce faci, excluzand apostazia si unele pacate pe care ortodoxismul le considera grave! Vorbeam strict de mantuire si cum e primita ea.

| Jardelin a răspuns (pentru rocco09):

Si uite asa se gasesc niste ratati sa-si exprime parerea despre Biserca Ortodoxa, cind de fapt ei nu au calcat macar o data intr-o biserca ortodoxa, nu au asistat nici macar la o liturghie, nu au postit nici macar o data, nu s-au spovedit, nu stiu ce e aia Sfinta Impartasanie, nu s-au rugat nici macar o data in viata lor, nu au citit nici macar o carte ortodoxa, etc, etc.

Cu alte cuvinte nu au avut nici un contact cu Ortodoxia, dar ei sint destepti! Ei stiu, si mai pot sa spuna si altora! Si debiteaza niste timpenii mai mari decit casa!

| Raquella a răspuns (pentru Jardelin):

Sau poate ca unii au avut contact cu ortodoxia si au vazut multe lucruri care nu sunt in conformitate cu Sfanta Scriptura. Cultul sfintilor, cultul icoanelor, botezul copiilor, etc.

| rocco09 a răspuns (pentru Jardelin):

Mai prietene lasand la o parte faza cu "ratatii", vreau sa imi spui unde am gresit? comenteaza la ce am raspuns nu la cai verzi!

| Jardelin a răspuns (pentru Raquella):

Imi pare rau ca ai parasit ortodoxia si te-ai dus la o alta credinta bazata pe dogma "Sola Scriptum". Dumnezeu a rinduit ca tu sa te nasti in credinta ortodoxa, iar inainte de a o parasi era bine daca ai fi cautat raspunsuri la toate aceste lucruri care ti se pareau neconforme cu Scriptura.

Exista o multime de oameni aerisiti la minte, oameni de cultura, intelectuali, artisti, oameni de stiinta, etc. care sint ortodocsi. Daca Ortodoxia s-a indepartat de Sfinta Scriptura cum spui tu, de ce acesti oameni ramin in continuare ortodocsi si nu pleaca in masa catre un cult care, vezi Doamne, respecta strict Scriptura? Crezi ca Ortodoxia tine pe cineva cu forta? Pe tine au incercat sa te tina cu forta sa nu pleci?

De ce totusi Ortodoxia rezista peste veacuri, si asta in conditiile in care NU desfasoara o activitate de prozelitism asa cum fac cultele neoprotestante, in conditiile in care NU agata oamenii pe strada si NU le bate la usi, in conditiile in care ofera individului o libertate totala de a alege?

| Jardelin a răspuns (pentru rocco09):

Pai tu crezi ca eu am sa tin lectii cu tine in care sa-ti explic cum e cu credintele istorice si cele neoprotestante? Vrei sa vezi care sint diferentele? Studiaza! Ai sa vezi singur diferentele dogmatice, diferentele istorice, diferentele de origine, de organizare, de ce Biserica Ortodoxa este o Biserica Liturgica iar cele neoprotestante nu, etc, etc., etc, etc, etc., etc...

| Raquella a răspuns (pentru Jardelin):

Sa nu iti para.Ma simt fericita si implinita ascultand si facand voia lui Dumnezeu.Domnul Isus a spus sa pastram credinta care a fost data sfintilor o data pentru totdeauna.In ce an a fost introdus botezul la copiii mici? Cand a aparut ortodoxia?

| Jardelin a răspuns (pentru Raquella):

De tine depinde daca imi pare rau sau nu! Sint oameni care se convertesc la un cult neoprotestant, ocazie cu care renunta la fumat, la vicii, la o viata decadenta si devin oameni normali. Ma bucur pentru ei ca au renuntat la toate acele pacate insa imi pare rau de ei ca nu ai renuntat la acele pacate ca ortodocsi. Nu e voie nici la ortodocsi sa fumezi, sa bei, sa duci o viata stricata, sa divortezi, etc. Daca ascultau de invataturile ortodoxe puteau sa schimbe ca ortodocsi, si ce e mai important puteau dobindi mintuirea in aceasta stare.

Raspunsurile la intrebarile tale le gasesti pe Internet. Eu incerc sa evit discutii in contradictoriu pe chestii punctuale cu neoprotestantii. Nu pentru ca nu as sti sa raspund, ci pentru ca nu duc nicaieri aceste discutii. Sint pierdere de vreme.

| Raquella a răspuns (pentru Jardelin):

Trebuie sa intelegi ca nu o religie sau confesiune iti aduce mantuirea ci o relatie personala si autentica cu Dumnezeu prin jertfa Domnului Isus.

| Jardelin a răspuns (pentru Raquella):

Ok, si ca ortodox nu puteai sa ai o relatie personala cu Dumnezeu prin jertfa Domnului nostru Iisus, care sa te duca la mintuire?

| Raquella a răspuns (pentru Jardelin):

Sincer m-am cam saturat de formalismul in biserica si de multi asa zisi ''credinciosi''.Dau exemplu duminicile in care ma duceam la biserica, si vad cum stau doamnele in varsta, ca sa nu zic babe, stau si discuta, si barfesc, numai gandul la slujba nu-l au, si sunt sigur ca multe, multe dintre ele nu au nici cele mai mici cunostinte de religie si Biserica si Ortodoxia in general nu reprezinta decat o adunatura de superstitii si reguli pe care trebuie sa le respecte cu strictete ca doar '' te bate Dumnezeu'', si se duc la biserica doar din formalism, si din traditie. Spuneti-mi daca nu-i asa.De multe ori ma analizau din cap pana in picioare cand stateam in biserica si sunt atente la orice gest pe care il fac eu sau altii, si de aceea preferam in unele duminici sa ascult Sfanta Liturghie pe Trinitas, sau pur si simplu citeam din Cartile Sfinte.

Alt exemplu : Sfintele moaste, se calca in picioare pentru a atinge moastele unui sfant, ajungand la idolatrie curata, asta inseamna credinta, sa te calci in picioare pentru a atinge niste moaste intr-o anumita zi ( Ex Sfanta Parascheva de la Iasi) cand poti foarte bine in oricare zi a anului sa vizitesi moastele sfantului respectiv?

Parerea mea :Ortodoxia, pentru multi reprezinta o adunatura de superstitii cum am mai spus, sau un loc unde iti poti rezolva problemele rugandu-te la Dumnezeu, doar in momentele alea de necaz, doar atunci, in rest ignorand Biserica.

| Jardelin a răspuns (pentru Raquella):

Cind ai dreptate, nu te contrazic! Exista la multi crediciosi un "formalism" in doze mai mari sau mai mici. Si eu il remarc. Si eu vad oameni care deranjeaza slujba, facind tot felul de lucruri aiurea. (Astazi dimineata am fost la biserica la slujba de la 8.30 pina pe la 10.00. Linga mine era un domn care tusea mereu, fornaia si isi dregea vocea. Oare omul asta nu-si da seama ca deranjeaza cu zgomotele sale pe ceilalti oameni, ma intrebam eu?) Vad si eu oameni care intra si ies pe usa un timpul Liturghiei, mai aud la unii cum le suna telefonul, si culmea acu' vreo 3-4 ani mi-aduc aminte unul chiar a vorbit la telefon in timpul slujbei! Alta data o batrina mi-a atras atentia ca nu trebuie sa fac nu stiu cum ceva, ci altfel!

Da, sint unele aspecte negative legate de felul cum se desfasoara viata in Biserica Ortodoxa. Sint unele persoane, credinciosi sau prelati, care nu fac cinste credintei Ortodoxe. Am stat si m-am gindit de ce exista astfel de lucruri si cine este vinovat ca ele exista. Am ajuns la concluzia ca de vina sint si enoriasii (sau inchinatorii) dar si, intr-o oarecare masura, preotul din acea biserica. Atentie, NU este de vina credinta Ortodoxa ca entitate confesionala! Vina o poarta oamenii pentru ca nu inteleg si nu vor sa se invete care sint regulile atunci cind intra intr-o biserica pentru a participa la Liturghie. Sint carti si tot felul de lucrari care explica aceste lucruri, eu insumi am ca crestin ortodox citeva pe aceasta tema in biblioteca, iar daca oamenii s-ar documenta putin altfel ar sta lucrurile.

Mai sint de vina uneori si preotii. Unii sint mai permisivi, altii sint mai stricti cu astfel de greseli. Acolo unde preotii sint putin mai severi, oamenii sint mai disciplinati. Mai mult, sint preoti in biserici care aproape la fiecare slujba, la sfirsit fac un fel de cateheza explicind oamenilor prezenti lucruri legate de functionarea Bisericii Ortodoxe, reguli, explicatii legate de practicile religioase din cadrul Bisericii Ortodoxe, si sa stii ca oamenii invata, inteleg si le devine tot mai draga Ortodoxia. Cu alte cuvinde comunicarea dintre preot si enoriasi, si educarea oamenilor sint foarte importante. Din acest punct de vedere ma bucur ca am in familie un preot (tinar) care comunica foarte mult cu oamenii din biserica. Si efectele pozitive se vad!

Referitor la inghesuiala de la moaste! Si aici ai dreptate! Uneori apar momente jenante, in care oamenii se calca pe (nu in) picioare atunci cind stau la coada pentru a se inchina. Si in acest caz tot oamenii sint cauza, adica proasta lor educatie. Sa stii ca in Iasi sint o multime de oameni intelectuali de confesiune ortodoxa. I-ai vazut pe acesti oameni impingindu-se la coada? Ai vazut profesori universitari calcindu-se pe picioare si impingindu-se in timp ce stau la coada la Sf. Parascheva? Nu, in schimb eu (pentru ca sint din Iasi) am vazut profesori universitari si alti intelectuali pe care ii cunosc, in alte zile inchinindu-se civilizat la Sf. Parascheva. Cu alte cuvinte, ceea ce vreau sa spun este ca oamenii fiecare in parte cu educatia pe care o are, pot imbunatati sau strica imaginea Ortodoxiei. Tot legat de educatie, as vrea sa-ti relatez un mic amanunt. Prin anii ‘90 cind am fost prima oara in Turcia am fost aproape socat sa vad cum oamenii stau la rind, unul in spatele celuilalt, la urcarea in tramvai (la Istambul)! Pentru mine, care ieseam pentru prima oara din tara a fost impresionant! M-am gindit mult timp la acest banal amanunt!

Si in fine, referitor la opinia ta ca Ortodoxia este o colectie de superstitii, te asigur ca nu este asa. In credinta ortodoxa nu exista superstitii! Nici macar una! Repet, nici macar una! Teoria ca in Ortodoxie sint superstitii este vehiculata mai ales in rindurile neoprotestantilor, care folosesc aceasta minciuna pentru a-si manipula proprii credinciosi si pentru a-si atrage altii.

Daca in Biserica Ortodoxa sint membri care fac greseli, nu inseamna ca Ortodoxia ca credinta este gresita. Tentinda oamenilor (mai ales a celor din afara ortodoxiei) este de a vedea ceea ce este negativ la ortodoxie, ignorind cu rea vointa lucrurile pozitive. Uite, as avea o curiozitate legata de persoana ta. Spune-mi, tu ce apreciezi la ortodoxie? De pe vremea cind ai fost ortodoxa, ce iti placea, ce apreciai la ortodoxie? Te invit sa facem acest exercitiu, sa facem un mic efort si sa vorbim despre lucrurile pozitive ale credintei Ortodoxe, nu numai despre lucrurile negative care tin de oameni.

Stiu ca la cultele protestante lucrurile sint bine organizate, exista deseori activitati sociale, oamenii se aduna, vorbesc, cinta impreuna, organizeaza diverse intilniri in care se discuta teme biblice si activitati sociale, etc., O asemenea organizare iti da sentimentul ca existi, ca unor oameni le pasa de tine, ca esti iubit si respectat. Insa, eu nu asa ceva am cautat! Eu am cautat ADEVARUL, pe mine m-a interesat veridicitatea credintei, autenticitatea ei. Si am gasit acest adevar doar in credinta Ortodoxa!

| milan9 a răspuns (pentru Raquella):

În ce an a fost introdus botezul la copiii mici? Încă de la începutul creştinismului. Ţi-a spus cineva altceva? Şi tu nu ai verificat? Pe cine consideri credibil, pe cei ce confundă Biblia cu un manual de interpretări libere, gen literatura română, sau consideri credibile mărturiile istoriei Creştinismului:

Origene ( anii 185 - 254 d.Hr!) spune: „Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împărtăşi ŞI PRUNCILOR botezul"
Irineu de Lyon (130-202!): "Iisus a venit să mântuiască prin Sine pe toţi, adică pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe COPII, pe tineri şi pe bătrâni"

... dacă apostolii, primele comunităţi şi Biserica apostolică au practicat botezul, cum poate fi înlocuit acest lucru cu nişte idei "filosofice" după 2000 de ani de creştinism, spunând că tocmai pruncii atât de vulnerabili nu ar avea nevoie de harul Duhului Sfânt primit prin botez?

| milan9 a răspuns (pentru Raquella):

Câtă dreptate ai atunci când spui că pentru multi ortodocşi nu văd în credinţa lor ceea ce ar trebui să vadă! Că nu merg pe linia unui comportament ireproşabil, că îşi aduc aminte de Biserică doar în momentele de necaz, iar în rest, mulţi dintre ei o ignoră complet. Este adevărat că mulţi nu-i cunosc învăţăturile cu adevărat (alunecând chiar în superstiţie), dar ce are de-a face LIBERTATEA acestor oameni cu SACRALITATEA BISERICII?


Nu este oare Biserica un loc în care li se respectă oamenilor libertatea, de a cunoaşte sau de a alege ignoranţa, (îndepărtarea lor de Biserică, pentru că Hristos nu întoarce nimănui spatele)? Nu există oare în Noul Testament suficiente dovezi ale faptului că libertatea (viciată) de a urma Cuvântul, ESTE ALTCEVA decât Sacralitatea Cuvântului (păstrat prin Biserică)? Este oare Biserica (ca mediu, ca loc de vindecare) doar un spaţiu al "elitelor" sau din ea fac parte şi "cei bolnavi"?

Hristos a spus într-adevăr că acolo unde sunt doi sau trei adunaţi în numele Său, este şi El în mijlocul lor, adică, este întotdeauna mai aproape de cei mai credincioşi, de inima lor, dar asta înseamnă oare că s-a dezis de cei "bolnavi"? Nici o clipă, până în ultimul moment al vieţii lor! Şi ei fac parte din "spitalul vindecării rănilor trupeşti şi sufleteşti" care este Biserica. Te smintesc aşa mult "leproşii" din Biserică? Poate şi pe mine, dar pe Hristos sigur nu l-au smintit...

| Raquella a răspuns (pentru milan9):

Domnul Isus s-a botezat la 30 de ani.El nu a fost botezat de mic copil.Este scris Cine va crede se va boteza, este o conditie mai intai trebuie sa crezi.Si inca ceva numai botezul nu este suficient daca ti nu esti un om nascut din nou.Vedem Nicodim care era un fruntas al iudeilor si care a venit noapte la Domnul Isus pentru ca desi invata pe norod, el insusi nu avea siguranta mantuirii.

| rocco09 a răspuns (pentru Jardelin):

Du-te si mananca la mamaliga in alta parte! Te-am bagat in seama si nu stiu eu?
Tu te-ai bagat voind sa dai impresia ca stii, fara sa spui nimic. Cand mai inveti mai treci cu argumente, eu nu discutam de istorie ci de teologie daca stii ce e aia! Cand ai argumente explici cum sta treaba cand nu ai apari a prost!

| Jardelin a răspuns (pentru rocco09):

Iar tu esti un "destept" care maninca numai... cozonac! Stai departe de mine!

| Jardelin a răspuns (pentru milan9):

Bine ai spus!

| milan9 a răspuns (pentru Raquella):

Marcu 16,16 "Cine va crede şi se va boteaza se va mântui. Iar cine nu, va fi osândit".

La început, în procesul "răspândirii Evangheliei", când lumea nu era creştină, era normal ca iniţierea în creştinism să vizeze ÎN PRIMUL RÂND convingerea oamenilor maturi (dar nu doar pe ei!), botezarea lor MAI ÎNTÂI!

Cu ei a început totul, era normal. Când apostolii vizitau o comunitate pâgână, nu începeau pur şi simplu să le boteze pruncii şi apoi să le dea bună ziua. La început au fost vizaţi părinţii, şi mai apoi copiii.

| milan9 a răspuns (pentru Raquella):

În Marcu 16, 16, apostolul nu se referă la modul obişnuit în care familiile să-şi boteze sau să nu-şi boteze copiii. Prioritatea era LA ÎNCEPUT, răspândirea creştinismului. Şi acestă răspândire ÎNCEPEA bineînţeles cu cineva, cu cei maturi. Cei maturi erau „vectorul" răspândirii creştinismului, nu copiii. De la cei maturi, creştinismul era împărtăşit imediat şi restului falmilie, copiilor. Invers, pornind de la copii, nu se putea!

În mod LOGIC, Doar în acest CONTEXT trebuie înţeles citatul Marcu 16, 16. Astfel, se înţelege de ce nu există nici o interdicţie în privinţa copiilor!

La acest fel de botez se referă evanghelistul. La botezul care urma SĂ ASIGURE RĂSPÂNDIREA CREŞTINISMULUI! La început când nu exista nici o comunitate creştină, apostolii nu îndrăzneau să se gândească la vremuri în care familiile să fie deja creştine. Marcu 16, 16 nu se referă la modul în care, în mod normal se botează creştinii! El se referă NUMAI la RĂSPÂNDIREA creştinismului, la problematica acceptării (se va mântui) sau neacceptării lui (se va osândi)!

| loveyouidiot explică (pentru kira30):

Ar mai fi ceva...ei sarbatoresc Craciunul?

| milan9 a răspuns (pentru Raquella):

Mântuitorul S-a botezat doar "de ochii lumii", doar pentru a împlini formal legea VECHE, aşa cum tot la fel, formal, era respectată ziua de sâmbătă! Este exact acelaşi lucru! Hristos nu S-a lăsat botezat pentru că ar fi avut El ca Dumnezeu nevoie de botezul legii vechi, ci doar pentru a împlini formal legea veche.

Există o mare diferenţă între iudaic (evreiesc) care presupunea doar pocăinţă (doar cu apă, fiind doar simbolic) şi botezul creştin, cel care presupune TRANSMITERE DE HAR! Există vreo legătură între ele? Fiecare cult, fiecare religie are diferite forme de iniţiere, de "botez". Asta NU ÎNSEAMNĂ CĂ SE POATE PUNE SEMNUL EGALITĂŢII între Biserică şi hinduism, budism, islamism, iudaism, ş.a. Nu există paralelism între botezul iudaic făcut de Ioan Botezătorul (chiar cel asupra Mântuitorului) şi Botezul creştin!

Un element al religiei iudaice (botezul doar spre pocăinţă) nu poate fi luat şi transpus forţat în religia creştină! Acela era doar modul evreilor, în care botezul era CONDIŢIONAT de pocăinţă, act DOAR SIMBOLIC, fără a se primi iertarea! Botezul CREŞTIN şi harul primit la botez nu este condiţionat de vârstă sau de pocăinţă, pentru că este UN DAR, tot la fel cum viaţa este un dar.

| milan9 a răspuns (pentru Raquella):

Din ce motive primele comunităţi creştine au practicat încă de la început botezul copiilor?
Pentru că nu există ÎN MOD REAL condiţii de vârstă şi de pocăinţă (pentru iertarea păcatelor) înainte de botez! Am arătat mai sus contextul în care a fost scris Marcu 16, 16.

Botezul nu "este egal" cu mântuirea, iar condiţiile botezului nu sunt aceleaşi cu condiţiile mântuirii: credinţa, pocăinţă... Harul botezului este un DAR de început! Acest dar nu presupune imediat mântuirea asigurată!
Prin botez doar primim lucrarea necesară a HARULUI lui Dumnezeu asupra sufletului persoanei umane, încă din perioada când aceasta este foarte vulnerabilă (perioada formării şi edificării sale spirituale)!

Ca dovadă,
Origene ( 185 - 254 d.Hr!) spune: „Biserica a primit de la apostoli tradiţia de a împărtăşi şi pruncilor botezul"
Irineu de Lyon (130-202!): "Iisus a venit să mântuiască prin Sine pe toţi, adică pe cei ce se renasc printr-însul pentru Dumnezeu: pe copii pe tineri şi pe bătrâni"

| kira30 a răspuns (pentru loveyouidiot):

Ei nu cred ca 25 dec. este ziua nasterii Domnului (nimeni nu stie ziua exacta, inca)
Sarbatoresc in familie dar fara traditiile cu colindul si Mos Craciun.

In concluzie ei s-au indepartat de credinta adevarata, Ortodoxia. Daca mai ai intrebari intreaba-l pe preotul bisericii de la tine si nu-ti fie rusine ca si el este om.