| IoanaMihaela5267 a întrebat:

Salut TPU, vin cu o alta intrebare legata de religie. Daca Dumnezeu spune in vechiul testament ca nu este bine sa ne inchinam la icoane, dumnezei turnati, etc(facute de mana omului), de ce la biserica ne inchinam si pupam acele icoane? Sau treaba aceasta cu inchinatul la icoane a "cazut"o data ce Isus a implinit poruncile lui Moise?

45 răspunsuri:
| CostinAlamariu a răspuns (pentru iurii75):

Și eu îți repet înca o data. Când Biblia il numeste pe diavol "dumnezeu" se refera la faptul ca e ca un idol, adica ceva care in mod viclean a luat locul Dumnezeului celui adevarat. Daca Biblia l-ar numi pe Iisus "dumnezeu" în același mod în care îl numește pe diavol "dumnezeu" s-ar înțelege că e doar un idol, adică un dumnezeu fals și viclean care a luat locul Dumnezeului celui adevarat.

| cristi202 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Sfinta Traditie transmite vocal, nu prin imagini. Sau o face si nu stiu eu? Poate spune ca a avut fata prelunga, par lung, si alte detalii, dar, pana la inaginea a ce a fost El cu adevarat cale lunga.
Nu mi-ai raspuns la chestiunea din Isaia 53.

| iurii75 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Se referă la faptul că omenirea în general la respins pe Creator și îl venerează că dumnezeu al lor de satan.
Și iarăși omiți - cum comentezi faptul că Isus este prezentat inferior și supus Tatălui?

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru iurii75):

Tit 2:13 Și să așteptăm fericita nădejde și arătarea slavei marelui Dumnezeu și Mântuitorului nostru Hristos Iisus,

Ioan 10:30. Iar Eu și Tatăl Meu una suntem.

Romani 9:4. Care sunt israeliți, ale cărora sunt înfierea și slava și legămintele și Legea și închinarea și făgăduințele,
5. Ai cărora sunt părinții și din care după trup este Hristos, Cel ce este peste toate Dumnezeu, binecuvântat în veci. Amin!

Dacă tot nu esti convins, să mi spui

| CostinAlamariu a răspuns (pentru iurii75):

Nu este prezentat inferior, El se face supus Tatălui deoarece Hristos este modelul fiecarui creștin. Chiar daca substanțial Hristos este egal cu Tatăl în Dumnezeire, Iisus S-a supus întru toate Tatălui deoarece Iisus Însuși este blând, iubitor și ascultător.
A te supune nu e nici o rușine și nici un semn de inferioritate. Nu pricep de ce tu vezi supunerea ca un semn de inferioritate. Eu îl văd ca pe un semn de iubire și cum să fie Dumnezeu dacă nu iubitor?

Dar nu eu spun că Iisus este Dumnezeu ci Evanghelia o spune, prin Toma, prin Ioan 1:1 și în multe alte locuri.
Dumnezeu, în Vechiul Testament spune că El este Alfa și Omega după care Iisus spune în Apocalipsă ca El este Alfa și Omega, începutul și sfărșitul.
Ma rog, astea sunt doar câteva pasaje din o mie.

Știi ce-mi place? Eu pot să dau sute de pasaje în care se evidențiază dumnezeirea Fiului, dar tu nu ești în stare decât să vii cu pasajele în care Iisus se declară ascultător Tatălui. Atât. Atât aveti de aratat. Alt argument nu aveți, doar asta happy
Și asta o tot repetați ca niște mori stricate ce sunteți. Ignorați complet întreaga Scriptură pentru un singur pasaj pe care nu-l interpretați cum trebuie.

| CostinAlamariu a răspuns (pentru cristi202):

Sfanta Traditie este transmisa prin multe mijloace, nu doar vocal.
Iar în Isaia 53 nu scrie că Mântuitorul e urât. Nu interpreta Scriptura bleasfemind pe Dumnezeu. Isaia vrea sa transmita faptul ca Messia va fi un om care va parea ca toti oamenii, iar pentru multi care L-au respins cu nimic mai special și mai plin de slava decat alti infractori crucificati. Dar asta nu inseamna ca Hristos a fost literalmemte urât. Ba din potrivă.

| cristi202 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Chiar asa? Cind nu iti convine ceva, gata, blasfemiez? Hei, e scris negru pe alb: "N-avea nici frumusete, nici strălucire CA SA NE ATRAGA PRIVIRILE, INFATISAREA Lui n-avea nimic care să ne placă." Cit mai clar vrei sa spuna ca e vorba de infatisarea Lui fizica? Cind e vorba de atras privirea, la ce te uiti daca nu la infatisare?
Ti-am dat si motivul pentru care a fost asa. A coborit in smerenia Sa mai jos de orice lucru, cum raportat la bogatie a ales sa se nasca in iesle si nu intr-un palat, pentru a se identifica cu cei saraci, la fel ca infatisare a ales sa nu aibe frumusete, pentru a se identifica cu cei lipsiti de frumusete. Mie asta imi dovedeste ca a fost Dumnezeu, caci se completeaza foarte bine cu imaginea de ansamblu ce o ofera Biblia despre El. Nu e blasfemie, e recunoasterea smereniei Sale desavirsite. Blasfemie e poate doar in mintea celor care acel 90-60-90 si anumite trasaturi faciale si-au facut loc acolo ca un sablon, restul fiind considerat nelalocul lor, si de aceea multi sa ajunga sa se complexeze din cauza infatisarii lor, dar El a ales sa fie asa tocmai ca sa se inteleaga ca nu exista un etalon pentru frumusete fizica, caci toti pot fi frumosi, caci nu exteriorul conteaza raportat la interior.

Daca consideri asta o blasfemie, atunci pentru tine orice om fara frumusete e o blasfemie la adresa creatiei Sale, caci la urma urmei, El i-a creat asa. Dar, nu e, caci El se identifica cu toti, tocmai de aceea si-a permis sa arate ca si cei mai defavorizati.

| cristi202 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

E adevarat, nu scrie ca Isus e urit. Dar nici eu nu am zis asta. Pentru mine nici un om nu e urit, cu atit mai putin El. Dar textul e suficient de clar. "N-avea frumusete, ...nimic care sa ne placa" Traduci cum vreiwinking Ai si facut-o deja. happy

| iurii75 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Felicitări. Atunci prezintă te rog dovezi că Isus este egal cu Tatăl.
Și apropo, cum înțelegi tu doctrina trinității? Sunt trei persoane sau totuși una, sau poate altfel?

| iurii75 a răspuns (pentru anonim_4396):

În NW este redat însă astfel: „În timp ce aşteptăm fericita speranţă şi manifestarea glorioasă a marelui Dumnezeu şi a Salvatorului nostru, Cristos Isus" (SS 1874 redă în mod asemănător).

Care dintre aceste redări este în armonie cu ideea din Tit 1:4, care vorbeşte despre ‘Dumnezeu Tatăl şi Hristos Isus, Mântuitorul [Salvatorul] nostru’?
Deci așteptăm manifestarea lui Dumnezeu și a lui Cristos.
"Ioan 10:30. Iar Eu și Tatăl Meu una suntem." - Prin cuvintele: „Eu şi Tatăl una suntem", a vrut Isus să spună că el şi Tatăl erau egali? Unii trinitarieni spun că da. Însă, în Ioan 17:21, 22, Isus s-a rugat cu privire la continuatorii săi: „Ca toţi să fie una" şi a adăugat: „ca şi ei să fie una în Noi,... cum şi Noi suntem una". În toate aceste cazuri, el a folosit acelaşi cuvânt grecesc (hen) pentru „una". Este clar că discipolii lui Isus nu aveau să devină o parte a Trinităţii. Dar ei urmau să aibă o unitate de scop cu Tatăl şi cu Fiul, acelaşi fel de unitate care există între Dumnezeu şi Cristos. Și alte pasaje confirmă aceasta. Ioan 10:38Dar, dacă le fac, chiar dacă nu mă credeți pe mine, credeți lucrările, ca să știți și să înțelegeți că Tatăl este în unitate cu mine și eu sunt în unitate cu Tatăl". Ioan 17:21pentru ca toți să fie una, așa cum tu, Tată, ești în unitate cu mine și eu în unitate cu tine, și pentru ca și ei să fie în unitate cu noi, astfel încât lumea să creadă că tu m-ai trimis.
În BC este redat astfel: „... patriarhii şi din ei a ieşit, după trup, Hristosul, care este mai presus de toate, Dumnezeu binecuvântat în veci. Amin!" (BO, BG şi SS 1874 redau în mod asemănător.) În NW, ultima parte a versetului este redată astfel: „din care a provenit după carne Cristosul: Binecuvântat să fie pentru totdeauna Dumnezeu, care este deasupra tuturor! Amin!"

Spune acest verset că Cristos este „deasupra tuturor" şi că, prin urmare, este Dumnezeu? Sau mai degrabă vorbeşte despre Dumnezeu şi despre Cristos ca despre două persoane distincte, afirmând că Dumnezeu este „deasupra tuturor"? Care traducere a versetului din Romani 9:5 concordă cu Romani 15:5, 6, care, după ce face distincţie între Dumnezeu şi Cristos Isus, îşi îndeamnă cititorii să-l glorifice pe „Dumnezeul şi Tatăl Domnului nostru Isus Hristos"? (Vezi şi 2 Corinteni 1:3 şi Efeseni 1:3.)

Aș vrea să aud definiția ta referitor la trinitate. Deoarece nu există o unitate în această privință, fiecare o descrie diferit. Deci?

| CostinAlamariu a răspuns (pentru iurii75):

Am prezentat de un milion de ori dovada ca Hristos este egal cu Tatal in dumnezeire.
Ioan 1:1 spune clar că Iisus este Dumnezeu la fel cum Tatal este Dumnezeu.
Toma spune clar ca Iisus este Dumnezeu.

Iar prostia ta de argument cum ca diavolul este numit "dumnezeu" nu ține. Diavolul este numit dumnezeul VEACULUI ACESTUIA. Adica Biblia face un contrast clar intre Dumnezeul adevarat, etern, creator și "dumnezeul" acestui veac care este diavolul și nu in realitate Dumnezeu.

Doctrina trinitatii e simplă: Dumnezeu este o Ființă având o Esență și având o voie.
Dumnezeu este de asemenea 3 persoane distincte, dar nu divizate.
Gândește-te la 3 lumânări aprinse care puse una lângă alta formeaza o singură flacără.

| iurii75 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

"Am prezentat de un milion de ori dovada ca Hristos este egal cu Tatal in dumnezeire." - cred că în vis.
"Dumnezeu este o Ființă având o Esență și având o voie." - straniu, Isus tot timpul spunea că a venit să facă nu voia să ci a Tatălui, dar tu afirmi că au "o voie".
"Dumnezeu este de asemenea 3 persoane distincte, dar nu divizate" - deci sunt trei Dumnezei?
Și reiese că Dumnezeu este Dumnezeul Dumnezeului? Căci Isus spune că Tatăl este Dumnezeul său. Dacă sunt egali, o ființă, de ce nu spune și Tatăl că Fiul este Dumnezeul lui? laughing
" 3 lumânări..." - una dintre cele mai nereușite comparații.

| CostinAlamariu a răspuns (pentru iurii75):

Nu, nu 3 Dumnezei. Un singur Dumnezeu. Persoana nu înseamna fiinta. Omul e o persoana si o fiinta, dar Dumnezeu este 3 persoane si o fiinta.
Stim sigur ca Iisus este Dumnezeu deoarece Toma a afirmat asta.

| iurii75 a răspuns (pentru CostinAlamariu):

Deci sunt trei persoane care împreună formează un Dumnezeu. Fiecare aparte nu este deci atotputernic... ci doar împreună se obține acel Atotputernic Dumnezeu care este format din trei persoane?

| CostinAlamariu a răspuns (pentru iurii75):

Nu, atotputernicia lui Dumnezeu nu sta in persoane ci în Ființa Lui care este unică. E greșit să faci o sumă de genul 1+1+1 în Dumnezeu.

Dumnezeu nu este 1+1+1. Nu este o simpla ecuatie in care adunci ceva si iti da un rezultat. Nu e de mirare ca nu intelegeti Sfanta Treime daca asa o vedeti.