Citește Biblia. Scrie clar ce trebuie să facă creștinii. Să nu se inchine la idoli, sa nu comita desfaranare si sa nu manance sange.
Stiu si sunt de acord, doar vreau sa vad daca exista neoprotestanti pe aici care sustin astfel de lucruri si sa vad cum isi sustin argumentele biblic.
"Fiindcă am auzit că unii, plecaţi dintre noi fără vreo însărcinare din partea noastră, v-au tulburat prin vorbirile lor şi v-au zdruncinat sufletele, zicând să vă tăiaţi împrejur şi să păziţi Legea". (Faptele apostolilor 15:24)
"Căci s-a părut nimerit Duhului Sfânt şi nouă să nu mai punem peste voi nicio altă greutate decât ceea ce trebuie, adică: să vă feriţi de lucrurile jertfite idolilor, de sânge, de dobitoace sugrumate şi de curvie, lucruri de care, dacă vă veţi păzi, va fi bine de voi. Fiţi sănătoşi!"" (Faptele apostolilor: 15: 28, 29)
Eu vă întreb: voi ați citit tot capitolul, sau doar ați extras versetele care se potrivesc cu inimile voastre firești ca să vă liniștiți conștiința?
Contextul se referă la faptul că aceia dintre neamuri care se făceau creștini, erau obligați de iudeii care erau și ei creștini, ca să fie și ei tăiați împrejur la fel cum erau acei iudei veniți la credință. Iudeii creștini obligau de fapt pe aceia dintre neamuri să păzească toată legea lui Moise, și în mod expres, să se taie împrejur -pentru că acesta este contextul capitolului: tăierea împrejur.
Că dacă este să ne luăm după legea lui Moise, legea nu spune doar ca să nu se mănânce sânge, sau animale sugrumate și să nu existe curvie. Ci legea lui Moise spune și să nu se mănânce grăsime, și să nu fure, și să nu mintă, și să nu ucidă, și să nu se mănânce carne de porc, de alte animale, și multe altele.
Trebuie deci să înțelegeți că scrisoarea respectivă trimisă prin frați avea ca scop special interzicerea tăierii împrejur; și că ferirea de sânge, de animale sugrumate și de curvie erau doar câteva dintre elementele importante ale Legii ce trebuiau păzite.
Scrisoarea respectivă nu era scrisă în special pentru ferirea de sânge și alte câteva amănunte principale; ci despre tăierea împrejur ce nu își mai avea rostul.
Pentru că dacă era despre ferirea de sânge și altele de felul acesta, atunci trebuia să încapă în scrisoare și toate cele 10 porunci.
Cineva a menționat că Domnul Isus a făcut toate bucatele curate. În acel context era vorba despre faptul că ucenicii lui Hristos mâncau cu mâinile nespălate. Obiceiurile evreilor erau atât de penibile încât Mântuitorul le-a spus pe față că prin ele ei strecurau țânțarul și înghițeau cămila (Matei 23:24).
În altă parte Dumnezeu îi arată lui Petru în viziune ca Petru să nu numească spurcat ceea ce Dumnezeu a numit curat. În contextul acela era vorba despre neamuri, pe care evreii le considerau spurcate. Dar sutașul Corneliu era om temător de Dumnezeu, și era nevoie ca Dumnezeu să-i dea lui Pentru o astfel de viziune ca să propovăduiască și neamurilor (adică celor considerați spurcați) Evanghelia. Petru nici nu s-ar fi însoțit cu trimișii lui Corneliu dacă îngerul nu i-ar fi dat lui Pentru un ordin expres să o facă.
Deci în contextul respectiv era vorba de oameni, nu de animale. Pentru că și Petru spune acest lucru lui Corneliu.
Tăierea împrejur era ca un semn al legământului cu Dumnezeu. Lucru pe care evreii de astăzi îl practică. Ca și în vechiul testament, și în noul legământ Dumnezeu cere tăierea împrejur a inimii. Îndepărtarea prepuțului însemna îndepărtarea păcatului. Tăierea împrejur a inimii înseamnă îndepărtarea păcatului din inimă; pentru că păcatul acolo își are sediul. Acolo este locul unde trebuie să stea Dumnezeu, nu păcatul.
Tăierea împrejur nu-și mai avea rostul în contextul noului legământ. Dar carnea curată și necurată afectează întotdeauna organismul, mai ales dacă ea aparține unor animale care se hrănesc cu tot felul de resturi menajere. Ba încă va veni vremea când Dumnezeu ne va spune să nu mai consumăm carne de niciun fel, pentru că animalele și păsările curate sunt hrănite cu tot felul de înlocuitori de hrană ce ar pune în pericol viața și sănătatea noastră.
Și apoi, dacă acelora cărora le place porcul, le place grătarul, și prin absurd ei vor fi mântuiți -ce vor face aceștia în cer și pe noul pământ când ei nu vor mai da de gustul fermecător al cărnii de porc pus pe grătar sau în tigaie? Ce se vor face fără fripuri, mici bere, și alcool? Căci moartea nu va mai exista. Ei vor trebui să mănânce morcovi și ștevie, și nu le place, pentru că nu s-au învățat cu verdețurile aici pe pământ. Și fără manele nici grătarul nu se aprinde. Ce vor face ei fără manele? Ei vor fi ales deja moartea veșnică decât viața veșnică.
Domnul Isus nu a venit să desființeze legea, ci să o împlinească. Este cât se poate de normal ca inimile firești conduse de păcat să desființeze legea Lui, în folosul datinilor.
Noi punem mai presus porcul de Crăciun decât nașterea Domnului; punem mai presus ouăle și cozonacii decât moartea și învierea Domnului Isus Hristos. La astfel de oameni nu poți să nu te aștepți ca ei să nu desființeze legea Lui Dumnezeu în folosul datinilor lor.
Astfel de oameni se laudă cu sfinții părinți, dar ei n-au citit niciodată Biblia, și poate nici scrierile sfinților părinți cum îi numesc ei.
Fiți raționali! Nu exista niciun verset în Sfânta Scriptură, și nici o aluzie la libertatea de a consuma carne de porc.
Ok cum explici versetul: Evrei 9:10 "Acestea erau numai legiuiri pământeşti - despre mâncăruri, despre băuturi, despre felurite spălări - şi erau porunci până la vremea îndreptării." Nu e clar ca din legea Vechiului Testament raman valabile legile morale reinnoite prin invatatura lui Iisus Hristos? Tot Noul Testament nu mai pune accent pe trup si pe invatatura despre trup - ci pe suflet.
Poruncile date poporului Israel erau pentru acele vremuri, ca o umbra a celor viitoare, cum ele se axau pe trup si Dumnezeu a dat porunci despre mancare, bautura, legi civile (daca tot tinem legile dietare si legea lui Moise, de ce nu tinem aceste legi civile?), in Noul Testament Hristos a dat porunci pentru suflet care merg dincolo de viata pamanteasca. Pentru om viata pamanteasca este doar umbra Imparatiei Cerurilor, scopul nostru nu se afla in viata aceasta, ci in ce urmeaza dupa ea.
Tocmai ca prin semnul legamantului lui Moise se abandoneaza tot ceea ce inseamna acea Lege care era data pentru popor si era in sine pamanteasca si ramane doar ce Hristos a innoit, a desavarsit.
"Aceasta era o asemănare pentru vremurile de acum, când se aduc daruri și jertfe care nu pot duce pe cel ce se închină în felul acesta la desăvârșirea cerută de cugetul lui.
Ele sunt doar niște porunci pământești date, ca toate cele privitoare la mâncări, băuturi și felurite spălături, până la o vreme de îndreptare." (Evrei (9:9,10)
Daca legamantul dintai a pierit, atunci ar fi trebuit sa piara si cele zece porunci, pentru ca ele s-au dai in acel intai legamant.
Domnul Isus nu a desfiintat Legea; El Insusi a spus lucrul acesta. Legea cuprindea si cele 10 porunci. El a facut un legamant nou prin faptul ca El S-a adus jertfa, si deci nu mai era nevoie de sistemul jertfelor de animale. Prin apostoli El a spus ca taierea imprejur a trupului este nimic, si de aceea continuarea taierii imprejur a trupului ar fi fost o blasfemie la adresa lui Dumnezeu.
Taierea imprejur a inimii o cere Dumnezeu in locul taierii imprejur a trupului; si credinta in sangele ispasitor al Domnului Isus si nu in sangele animalelor de jertfa.
Acum am inteles implinirea taierii imprejur, si implinirea jertfei lui Hristos. De asemenea, orice lege care il punea pe credincios sub juramant trebuia sa nu mai existe, prin faptul ca trebuie sa existe incredere: "Dar Eu vă spun: să nu jurați nicidecum" (Matei 5, 34–37).
Tot in Matei capitol 5 se vorbeste ca divortul sa nu mai existe decat in anumite cazuri extrem de stricte.
Daca asa stau lucrurile, de ce ar desfiinta Dumnezeu porunca: "Să nu mâncați porcul" (Levitic 11:7)? Daca nu exista niciun verset -nici macar in Noul Testament- care ar sustine desfiintarea acestei porunci, de ce sa o desfiintam noi? Trupul nostru este Templul Duhului Sfant; si tot ce introducem in stomac, fie mancare, fie bautura, afecteaza starea noastra spirituala, relatia noastra cu Dumnezeu dar si cu semenii.
"Nu știți că voi sunteți templul lui Dumnezeu și că Duhul lui Dumnezeu locuiește în voi? Dacă nimicește cineva templul lui Dumnezeu, pe acela îl va nimici Dumnezeu; căci templul lui Dumnezeu este sfânt, și așa sunteți voi." (1Corinteni 3:16, 17)
De asemenea, nici grasimea de la animalele curate nu trebuie consumata; si nici sangele lor.
In Vechiul Testament consumul carnii de porc este pus laolalta cu consumul soarecilor si a altor lucruri uracioase. (Isaia 67:17) Daca in vechiul legamant lucrul acesta este uracios, pacatos, condamnat de Dumnezeu, cu cat mai uracios este el in noul legamant!
Chiar si carnea de la animalele curate trebuie consumata cu moderatie; iar in portia de mancare vegetalele trebuie sa depaseasca cantitatea de carne. Stomacul este legat strans de creier prin centrii nervosi. Carnea ne irita; irita stomacul si colonul; ingreuneaza digestia; prin colesterol ea infunda vasele de sange; grasimea ei se depune si pe organele interne (chiar si pe inima) chiar si daca la exterior parem slabi. Carnea ne atata poftele animalice la fel ca si alcoolul; ne face nervosi, incapabili de a lua decizii bune si de a empatiza cu semenii nostri.
Adventistii de ziua a saptea nu consuma porcul si alte animale necurate, nu pentru ca vor sa se dea ei mai sfinti decat altii. Ci o fac pentru ca iubesc pe Dumnezeu. Si orice om care ajunge sa iubeasca pe Dumnezeu va ajunge sa cunoasca sa faca deosebire dintre ce este curat si ce este necurat; dintre ce este sfant si ce nu este sfant. Un astfel de om va gasi placere in a asculta de Dumnezeu, si va cauta sa fie pe placul lui Dumnezeu, si sa nu mai traiasca dupa poftele inimii lui.
Da, dar Dumnezeu nu mai tine cont dupa cum a spus in Isaia. "Iata ca au ajuns ca un fum gros in narile mele."
Isus a venit nu ca sa anuleze legea dar ca sa aduca un legamant nou.
„Să nu credeți că am venit să stric Legea sau prorocii; am venit nu să stric, ci să împlinesc." – Matei 5:17
„Așa a declarat El că toate bucatele sunt curate." – Marcu 7:19
Deci carnea este curata si este normal sa o consumi. Deja consumul carnei cu sange este interzis si nu este sustinut nici in vechi testament nici in cel nou
„Să vă feriți de lucrurile jertfite idolilor, de sânge, de animale sugrumate și de curvie." – Faptele Apostolilor 15:29 si alte versete unde este indicat sa nu mananci sange.
Sunt de acord ca nu mai trebuie sa tinem regulile dietare. Totusi traducerea ta a versetului din Marcu este gresita. In originalul grecesc nu exista termenul "Asa a declarat el ca toate bucatele sunt curate". - traducerea corecta este: Marcu 7:19" Pentru ca nu intra in inima sa, ci in stomac, iesind afara, curatind toate bucatele." - Traducerea ta poate fi interpretata gresit. Recomand pentru astfel de versete sa folosim traducerea interlineara ca sa vedem textul grecesc original.