| pet555 a întrebat:

Va rog raspundeti frumos. Intrebare pentru crestini: chiar daca rugaciunea catre altcineva in afara de Dumnezeu nu ar fi interzisa strict de Biblie, credeti ca ati pierde ceva daca v-ati ruga doar Lui? Oare au putere sfintii mai mare ca Dumnezeu, care a fost pe pamant si ne stie slabiciunile( desi oricum este atotstiutor)? Credeti ca sfintii chiar stau acum sa va asculte pe voi? Nu a spus apostolul Pavel "Mi-am sfarsit alergarea"? Dumnezeu poate fi si aparatorul saracilor, si protectorul copiilor. Crestinismul nu este religie politeista. Dupa ce pleaca de pe pamant, sfintii se odihnesc in cer. Care sunt motivele pentru care preferati sa va rugati unor oameni sau ingeri, cand ne putem apropia de Dumnezeu, care tocmai de asta S-a jertfit.? El este singurul Mijlocitor.

49 răspunsuri:
| AlexeHellsing a răspuns:

La judecată aceștia vor sta și vor mijlocii lui Dumnezeu pentru noi.

| pet555 explică (pentru pet555):

Evanghelia dupa Ioan, cap. 1 la inceput!

| pet555 explică (pentru aabaaab3278):

Ioan 1
1. La inceput era Cuvantul, si Cuvantul era cu Dumnezeu, si Cuvantul era Dumnezeu.
2. El era la inceput cu Dumnezeu.
3. Toate lucrurile au fost facute prin El; si nimic din ce a fost facut, n-a fost facut fara El.
4. In El era viata, si viata era lumina oamenilor.
5. Lumina lumineaza in intuneric, si intunericul n-a biruit-o.
6. A venit un om trimis de Dumnezeu: numele lui era Ioan.
7. El a venit ca martor, ca sa marturiseasca despre Lumina, pentru ca toti sa creada prin el.
8. Nu era el Lumina, ci el a venit ca sa marturiseasca despre Lumina.
9. Lumina aceasta era adevarata Lumina, care lumineaza pe orice om, venind in lume.
10. El era in lume, si lumea a fost facuta prin El, dar lumea nu L-a cunoscut.
11. A venit la ai Sai, si ai Sai nu L-au primit.
12. Dar tuturor celor ce L-au primit, adica celor ce cred in Numele Lui, le-a dat dreptul sa se faca copii ai lui Dumnezeu;
13. nascuti nu din sange, nici din voia firii lor, nici din voia vreunui om, ci din Dumnezeu.
14. Si Cuvantul S-a facut trup si a locuit printre noi, plin de har si de adevar. Si noi am privit slava Lui, o slava intocmai ca slava Singurului nascut din Tatal. -
15. Ioan a marturisit despre El, cand a strigat: "El este Acela despre care ziceam eu: "Cel ce vine dupa mine este inaintea mea, pentru ca era inainte de mine". -

| pet555 explică (pentru AlexeHellsing):

Dragut. Dar Biblia spune ca si un inger daca ne-ar da alta Evanghelie, sa nu credem. Deci ai baza Biblica? Fiindca eu prefer sa mijloceasca Domnul pentru mine. El va mijloci si pentru ei, sa stii. Orice om poate fi, si trebuie sa fie sfant.

| pet555 explică (pentru pet555):

Versetul 1,2, 14

| AlexeHellsing a răspuns (pentru pet555):

Luca 11,31-32

| danut a răspuns:

Rugaciunea se adreseaza NUMAI lui Dumnezeu in Trinitatea Sa. Sfinti sunt toti cei ce FAC ceea ce a spus Dumnezeu, nu cei numiti de niste popi alcoolici. Inchinarea se face numai catre Dumnezeu si in mod direct, fara intermediari. De altfel Mantuitorul spune foarte clar in Biblie ca avem un SINGUR MARE PREOT si un singur PARINTE iar noi sa ne numim frati. Toti sfiinti in afara de Moise, Ilie si Elisei sau cei 500 carora nu le stiim numele dar care au inviat odata cu Hristos sunt MORTI. Numai lui Dumnezeu sa i te inchini, asa spune Legea Morala valabila in tot universul (numai la pacatosi, nu e valabila).

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

ne cinstim sfintii, si sfintele icoane.nu ne rugam lor.e o diferenta, intre a te ruga si a cinsti, a adora.

| milan9 a răspuns:

Este un lucru esenţial faptul că in Biserica sfinţilor li se acordă doar "CINSTIRE" şi nu "inchinare" (nu divinizare, acordata numai lui Dumnezeu)!

Deşi cinstirea sfinţilor sau a obiectelor de cult mai este numită uneori "închinare", aceasta nu e decât
o confuzie cauzată de polisemia termenului, confuzie explicată prin faptul că acest termen provine din latinescul
lat."inclinare" – înclinare.

Ori ştim foarte bine că NE ÎNCLINĂM în sute de moduri diferite, spre a arăta în general politeţea sau respectul, dar nu în toate aceste sute de cazuri divinizăm pe cei din faţa noastră. Astfel, nu ne divinizăm nici părinţii, nici bunicii, nici profesorii, etc… happy

| pet555 explică (pentru anonim_4396):

Si noi ii cinstim, cum spune apostolul Pavel, calcand pe urmele lui, intrucat si el calca pe urmele Domnului. Normal ca cinstim si iubim sfintii, le urmam exemplul atunci cand Il asculta pe Domnul, exemplul suprem. Nu cred ca ei sunt impresionati ca le pupati icoanele sau altceva, sincer.

| danay72 a răspuns:

Si Isus cand a fost pe pamant, a zis sa ne rugam Tatalui sau.Matei6:9-13

| mentholinks a răspuns:

Isus nu este Dumnezeu. Mai cauta-L.

| pet555 explică (pentru mentholinks):

Sa mai caut ce? Adevarul il stiu, Isus chiar e Dumnezeu.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru pet555):

Excesul de zel in inima si mintea necunoscatorilor.macar sant niste apucaturi sincere.nu se prefac si nici nu fac rau nimanui.

| mentholinks a răspuns (pentru pet555):

Atunci de ce Isus ii spune Tatal?

| pet555 explică (pentru mentholinks):

"Atunci de ce Isus ii spune Tatal?" aaa..pentru ca e Tatal Lui? Logic. In Biblie deseori este prezentat ca fiind Dumnezeu Fiul

| mentholinks a răspuns (pentru pet555):

" Căci aşa vorbeşte Domnul, Făcătorul cerurilor, singurul Dumnezeu, care a întocmit pământul, l-a făcut şi l-a întărit, l-a făcut nu ca să fie pustiu, ci l-a întocmit ca să fie locuit: „Eu sunt Domnul, şi nu este altul!" Isaia 45:18
"Dumnezeu Tatal si Dumnezeu Fiul" Asta iti suna tie logic? Si unde zici tu ca Isus este prezentat ca Dumnezeu Fiul?

| milan9 a răspuns (pentru mentholinks):

Iată doar o mică parte din versetele care Îl prezintă pe Fiul lui Dumnezeu:

Coloseni 1, 16. Pentru că ÎNTRU EL (Dumnezeu Fiul - Hristos) AU FOST FĂCUTE TOATE, cele din ceruri şi cele de pe pământ, cele văzute, şi cele nevăzute, fie tronuri, fie domnii, fie începătorii, fie stăpânii. Toate s-au făcut prin El şi pentru El.
Coloseni 1, 17. El este MAI ÎNAINTE DECÂT TOATE şi TOATE PRIN EL SUNT AŞEZATE.

Ioan 1, 3: „Toate prin El (Dumnezeu Fiul - Hristos) s-au făcut; şi FĂRĂ EL NIMIC NU S-A FĂCUT DIN CE S-A FĂCUT."
Ioan 1, 4: „Întru El era viaţă şi viaţa era lumina oamenilor."

Evrei 1, 1. După ce Dumnezeu odinioară, în multe rânduri şi în multe chipuri, a vorbit părinţilor noştri prin prooroci,
Evrei 1, 2. În zilele acestea mai de pe urmă ne-a grăit nouă prin Fiul, pe Care L-a pus moştenitor a toate şi PRIN CARE A FĂCUT ŞI VEACURILE;

Miheia 5, 1: „Şi tu, Betleeme Efrata, deşi eşti mic între miile lui Iuda, din tine va ieşi Stăpânitor peste Israel, iar OBÂRŞIA LUI ESTE DINTRU ÎNCEPUT, DIN ZILELE VEŞNICIEI."

Profetul Isaia Îl numeste pe Mesia (pe Mântuitorul Hristos) "Dumnezeu-Tare, Domn al pacii, PĂRINTE AL VEACULUI ce va sa vina’’

Daniel 7, 14: "Şi Lui (singurul numit Fiul Omului în Noul Testament a fost doar Mântuitorul Hristos – Fiul lui Dumnezeu ÎNTRUPAT) I s-a dat stăpânirea, slava şi împărăţia, şi toate popoarele, neamurile şi limbile Îi slujeau Lui. STĂPÂNIREA LUI ESTE VEŞNICĂ, stăpânire care nu va trece, iar împărăţia Lui nu va fi nimicită niciodată."

Daniel 7, 27: "Iar regatul şi stăpânirea şi mărirea regilor de sub ceruri se vor da poporului sfinţilor Celui Preaînalt; ÎMPĂRĂŢIA LUI ESTE ÎMPĂRĂŢIE VEŞNICĂ şi toate stăpânirile Îi vor sluji Lui şi pe El Îl vor asculta".

Daniel 7, 14 -"Şi Lui I s-a dat stăpânirea, slava şi împărăţia, şi toate popoarele, neamurile şi limbile Îi slujeau Lui. Stăpânirea Lui este veşnică, stăpânire care nu va trece, iar împărăţia Lui nu va fi nimicită niciodată."
etc...

| milan9 a răspuns (pentru mentholinks):

Toate problemele şi neînţelegerile legate de unitatea Sf. Treimi (trei ipostasuri care au aceeaşi FIRE sau NATURĂ divină) vin doar din neînţelegerea Jertfei şi a ASUMĂRII "ROLULUI" pe care Fiul lui Dumnezeu l-a avut în lume!

Acest "ROL" asumat de bună voie SCHIMBĂ toate raportările Fiului către Tatăl, este asumarea unei "inferiorităţi" (care ţinea de firea umană asumată temporar ŞI NU DE CEA DIVINĂ! )

Dumnezeu Fiul este de aceeasi NATURA cu Tatăl, nicidecum inferior Tatălui.
În "ROLUL" ASUMAT DE BUNĂVOIE prin întrupare (în acelaşi timp rămânând şi Dumnezeu), El S-a jertfit şi S-a smerit, în faţa tuturor, a oamenilor, dar şi în raport cu Tatăl, pentru a duce până la capăt "rolul" asumării întregii umanităţi asupra Lui.