| PhaseMorphXR a întrebat:

Este Dumnezeu (forma biblica), capabil sau benevol, in a vindeca persoanele cu membrele amputate? Daca este capabil (Omnipotent/atot-puternic), atunci Dumnezeu nu poate fi Omnibenevolent, iar daca Dumnezeu este Omnibenevolent (Atot-iubitor) atunci El nu poate fi Omnipotent, intrucat nu exista cazuri de regenerare in cazul pesoanelor cu membre amputate. In fiecare din cazuri se ajunge la o contradictie, si anume imposibilitate coexistentei Omnipotentei si Omnibenevolentei, in definita Dumnezeului biblic (fapt blasfemiat in crestinism, intrucat doctrina biblica sustine ideea unui dumnezeu omniscient, omnipotent, omniprezent, omnibenevolent).

Cum comentati?

Răspuns Câştigător
HepHap
| HepHap a răspuns:

Cristi202, intrebarea nu e gresita. Raspunsul tau, in schimb, pe cat de poetic, pe atat de nonargumentativ. Exemplul membrelor artificiale nu rezolva efectiv problema suferindului, ci doar a credinciosului care cauta un raspuns la aceasta problema. In plus, dilema e atemporala, si trebuie gandita in afara dezvoltarii anaplastologiei moderne, pe care oricum altii ar da-o ca exemplu a puterii umane, nu a celei divine. Cazul in sine nu ar trebui sa prezinte o dificultate in "avocatura" crestina, pentru ca Noul Testament prezinta oricum solutionari ale unor situatii ireversibile (resuscitarea unui cadavru intrat in descompunere, raspandind mirosuri pestilentiale, la cateva zile dupa deces). Mai mult, nu sunt prezentate fisele medicale ale ologilor vindecati in Biblie, cea ce lasa deschisa si posibilitatea regenerarii unor membre prin cuvantul lui Dumnezeu. Dar intrebarea lui Floatilla nu atragea atentia asupra posibilelor vulnerabilitati ale naturii divine, ci asupra definitiei si atributelor pe care Biserica le atribuie lui Dumnezeu. Atribuind o pleiada de insusiri absolute unui anumit subiect poate duce la contradictii in termeni. Ceea ce strica aici armonia este omnibenevolenta atribuita lui Dumnezeu - un termen care tine insa mai mult de filozofia crestina occidentala si de care Biserica Ortodoxa se fereste. Pentru ca in timp ce celelalte atribute sunt incontestabil absolute, pentru ca tin efectiv de natura divina, omnibenevolenta e contestabila, pentru ca tine de alegerea divina. Dumnezeu poate fi bun si rau, daca asa alege, ceea ce insa nu il mai face omnibenevolent.

36 răspunsuri:
| PiticuRosu a răspuns:


Nimeni nu stie cum gandeste creatorul (poti sa ii zici Dumnezeu daca asta te face sa te simti mai bine). In orice caz are constiinta cu tot si cu totul diferita de a noastra. Nu a impediecat producerea Holocaustului fapt care ma indeamna sa cred ca este o entitate pasiva, cel putin in relatie cu noi.

| PiticuRosu a răspuns:

@Foatilla
Ati spune crestin nu inseamna a fi crestin.

| PiticuRosu a răspuns:

@Foatilla
A-ti spune crestin nu inseamna a fi crestin.

| slayer666 a răspuns:

Problema care se ridica aici e alta. Exista Dumnezeu? Intr-adevar, aceste proprietati ale Dumnezeului biblic ridica se bat cap in cap doua cate doua. De ce au fost blasfemiati toti care au observat aceste contradictii? Pentru ca Biserii ii e frica de demascarea celei mai mari povesti din toate timpurile.

| slayer666 a răspuns:

Problema care se ridica aici e alta. Exista Dumnezeu? Intr-adevar, aceste proprietati ale Dumnezeului biblic ridica se bat cap in cap doua cate doua. De ce au fost blasfemiati toti care au observat aceste contradictii? Pentru ca Biserii ii e frica de demascarea celei mai mari povesti din toate timpurile.

| reptila a răspuns:

Personal spun că sunteţi nişte retardaţi. Dumnezeu nu ne mai ajută datorită tâmpiţilor ca voi care nu cred în El.Majoritatea a început să uite de Dumnezeu dar va fi mai rău când El va uita de noi.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Uita-te in strafundul fiintei tale a inimii tale, si vei afla raspunsul. daca nu-l afli inseamna ca nu stii sa privesti si nici unde.