lolita
| lolita a întrebat:

Sabatul (sambata), cea mai glorioasa zi din lege, a fost schimbata in ziua Domnului (duminica). Aceasta nu a incetat in virtutea autoritatii lui Hristos, ci a fost schimbata de Biserica Catolica ca SEMN al autoritatii ei. (18 ianuarie 1565, Gospare de Poso, Arhiepiscopul de Regio).
Ce ar trebui sa inteleg eu? Ca respectam duminica ca si zi de odihna dar totusi Dumnezeu a poruncit ca ziua este sambata? Deci asta inseamna ca pacatuim facand ceea ce ne-a obligat biserica si nu Dumnezeu?

34 răspunsuri:
| Arthur a răspuns:

Sabatul intr-adevar este considerat zi sfanta in care nu se lucreaza si in care unii nici macar nu ating banii. Asta este la evrei care pastreaza Vechiul Testament, dar si la unele secte care tin tot sambata ca zi nelucratoare.
Este o falsa problema pentru ca privim lucrurile la nivelul nostru, omenesc. Dumnezeu nu traieste in realitatea noastra, ceea ce pentru noi reprezinta un an sau un secol, pentru Dumnezeu poate reprezenta o secunda sau o fractiune de secunda. Sa spunem ca esti ortodox si in reliagia ta duminica este ziua de rugaciune si odihna; important este sa respecti acea zi si atunci totul este ok.

| Parintele a răspuns:

Cand voia lui dumnezeu se loveste de interesul popilor primul pierdewinking

| danut a răspuns:

"bluerose a răspuns: Sabatul nu are nici o legatura cu "sambata"." Iertare, dar are foarte mare si am st-ti dau cateva exemple. In Biblia Sinodala este scris in mod CLAR in Matei, Marcu si Luca ca :"... dupa Sabat, in ziua intai a saptamanii (Duminica)..."; in latina ziua a saptea se numeste Sabato (sambata), cred ca si in italiana ii spune la fel. Cand in Biblie se face referire la Sabat se face referire la Ziua de Odihna a lui Dumnezeu, in romaneste Domnul Dumnezeu Sabaot, Dumnezeul Sambetei si nu la Black Sabbath, la sabatele pagane sau sataniste.

cristacheceliute
| cristacheceliute a răspuns:

Va recomand documentarul de fictiune Zeitgeist, si nu uitati ca totusi e de fictiune si anumite date sunt inexacte sau imprecise. Dar cumva poate ajuta la formarea unei imagini de ansamblu, sau cel putin sa puna pe ganduri.
http://www.crestinortodox.ro/......ului-sacru
Sa nu uitam ca in engleza saturday semnifica ziua lui saturn, si ziua la americani incepe cu sunday (ziua soarelui ) - duminica.
Semnificatiile zilelor s-au amestecat in timp, si in spatiu. Semnificatia unor cuvinte se poate interpreta prin simpla traducere dintr-o limba in alta. Acum sa ne gandim si la interpretarea diferita a aceluiasi fapt in cursul a sute, mii de ani. E greu de spus daca avem o sursa sigura a adevarului. Ce invatam la scoala nu este 100% adevarat, pentru ca e posibil ca unele informatii sa se denatureze in timp. Asta daca ne referim la istorie si ce are legatura cu istoria, evident.

| hominid dreak a răspuns:

Care autoritate este mai mare, Dumnezeu sau biserca? cine are interes sa creeze confuzie, Dumnezeu sau biserca? Daca te dai pe mana popilor te mananca dracu

Răspuns utilizator avertizat
| zorialbi a răspuns:

"Duminica este ziua de sarbatoare saptamanala a crestinilor, ca semn de comemorare a zilei in care a inviat Iisus Hristos. Crestinii au inceput sa serbeze duminica imediat dupa Invierea Mantuitorului, considerand-o "ziua Domnului", asa cum ne relateaza Sfantul Ioan Evanghelistul in Apocalipsa (1, 10), text scris pe la anul 94 d.Hr. Numele acestei zile in limba romana nu face altceva decat sa reproduca sensul ei crestin. "Duminica" provine din vocabularul crestin latin, in care ziua serbata de primii misionari crestini veniti la noi se numea, ca in perioada apostolica, dies Dominica ("ziua Domnului"). Romanii au substantivizat adjectivul Dominica, numind ziua in care a inviat Hristos si pe care ei au serbat-o in fiecare saptamana Duminica.
Duminica este si ziua in care Sfintii Apostoli au fost trimisi la propovaduire (Ioan 20, 19-21). Tot duminica a fost ziua in care Sfintii Apostoli si ucenicii Mantuitorului se adunau si savarseau euharistia, deci a fost, inca din secolul intai, ziua in care s-a comemorat Invierea lui Hristos printr-un cult public. In zilele noastre, crestinul continua sa o serbeze cu constiinta ca este consacrata comemorarii celui mai important eveniment din istoria mantuirii - Invierea lui Hristos -, participand la Liturghia savarsita in cadrul cultului divin public in biserici.
Tot duminica S-a pogorat Duhul Sfant peste comunitatea ucenicilor lui Hristos (Faptele Apostolilor 2, 1-4), transformand-o in Biserica - spatiu in care Duhul Sfant e prin excelenta prezent, pana la sfarsitul veacurilor.
Crescand numarul crestinilor, la inceputul secolului al IV-lea aproape toata populatia Imperiului Roman adoptase duminica drept zi de sarbatoare saptamanala, ceea ce l-a determinat pe Imparatul Constantin cel Mare sa o proclame oficial ca zi de odihna pentru toti cetatenii Imperiului. S-a consfintit hotararea prin decretul din 321. Sfantul Constantin cel Mare nu a "inventat" aceasta sarbatoare, ci a recunoscut-o (ea existand inca din secolul intai in practica Bisericii) printr-un act oficial.
Dar nu a randuit Dumnezeu sambata drept zi de sarbatoare?
Nu. Sambata a fost ziua de odihna saptamanala a evreilor, prin care acestia comemorau ziua iesirii din robia egipteana in vremea lui Moise, adica in sec. al XIII-lea I.Hr. (Iesirea 31, 16-17). Din porunca lui Dumnezeu, Moise a randuit sambata ca zi de odihna, nu de sarbatoare. Nu trebuie confundata ziua de sarbatoare cu cea de odihna, care poate fi in orice moment al saptamanii. Dupa stabilirea in Canaan, evreii au avut neincetat conflicte cu popoarele canaanite care, pe baza cosmologiilor lor, revendicau pamantul. Dupa exil, in sec. al VI-lea-al V-lea i.Hr., evreii si-au compus propria cosmologie pe care au pus-o la inceputul Bibliei, constituind primele 3 capitole ale Facerii. Cele scrise in primul capitol al Facerii reflecta mentalitatea acestui popor, care avea de cateva sute de ani deja sambata ca zi de odihna.
Cat priveste cele 6 zile in care Dumnezeu a creat lumea, la care se adauga ziua a saptea in care Dumnezeu "S-a odihnit", trebuie retinut ca nu este vorba despre zile saptamanale, ci de epoci de creare.
Biserica ortodoxa considera fiecare zi drept ocazie de intalnire cu Dumnezeu si cu Sfintii; altfel spus, fiecare zi este cinstita in felul ei, deci si sambata. Lunea este ziua consacrata cinstirii celor noua cete ingeresti, martea este pentru cinstirea proorocilor si a Sfantului Ioan Botezatorul, miercurea este ziua in care se comemoreaza vinderea lui Iisus Hristos, joia este pentru cinstirea Sfintilor Apostoli, a Sfantului Nicolae si a ierarhilor Bisericii, vinerea este consacrata comemorarii patimilor si mortii Mantuitorului Hristos, iar sambata se cinstesc martirii si ceilalti crestini raposati. De aceea, sambata este ziua consacrata slujbelor pentru pomenirea mortilor."
(din cartea "Ghidul crestinului ortodox de azi", de Pr.Vasile Raduca)

| arrriadna a răspuns:

Pai daca te duci "la origini", teoria e ca God a Creat lumea in 6 "zile" si in a 7-a A zis "Time out" Deci, ce conteaza numele zilei a 7-a?!
Nu uita ca biserica, pentru a-si intari autoritatea a facut o garmada de "manareli" de-a lungul secolelor.
Intre ele: s-a cautat suprapunerea conceptiilor si dogmelor crestine peste cele pagane deja existente (vezi 25 decembrie, calcului Pastilor, so on). Cred ca nici "domenica" (duminica) nu este o exceptie. Probabil toata lumea se odihnea intr-o zi sau alta, insa majoritatea-pagana in acele timpuri- n-avea nici o treaba cu sambata. Cum sa ii fi convins altfel?!

| arrriadna a răspuns:

A, am uitat. scuza-mi limbajul. happy

| dorinaugustin a răspuns:

Aici sunt mai multe variabile in discutie...asa cum ziceau si ceilalti nu importanta este ziua in care te inchini la Dumnezeu ci felul in care o faci; insa pentru un crestin nascut din nou nu exista o anumita zi de inchinare, pentru ca el se inchina la Dumnezeu in fiecare zi... daca vrei un raspuns pe scurt sa zicem ca noi sarbatorim duminica pentru ca atunci a inviat Mantuitorul. dar in acest fel nu se incalca legea lui Dumnezeu deoarece crestinul nascut din nou nu mai este judecat prin prisma legii Vechiului Testament, ci prin Legea Harului; am spus ca sunt mai multe de discutat aici, daca vrei o versiune mai dezvoltata intra pe : www.vanblogh.wordpress.com aici o sa gasesti amanunte, precum si alte subiecte controversate! :)

| Himura a răspuns:

Hristos este implinitorul vechiului testament. El a inviat dupa cum biblia mentioneaza in noul testament, in prima zi a saptamanii, care la evrei este duminica. de aceea apostolii si toti crestinii de atunci si pana astazi sarbatoresc duminica, zi de odihna. Evreii sarbatoresc sambata ca zi de odihna pentru ca in ziua sambetei ii scosese Dumnezeu din robia Egiptului, dar mai apoi insusi Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu a schimbat aceasta zi, si a stabilit-o ca fiind duminica, pentru ca in aceasta zi a scos intreg neamul omenesc din robia pacatului si a mortii prin invierea sa. In noul testament sunt mentionate toate acestea. Acolo e mentionat clar, apostolii se strangeau in prima zi a saptamanii la frangerea painii, adica Sfanta Liturghie, si asa a ramas pana azi si va ramane asa pana se va sfarsi lumea.

| bluerose a răspuns:

Sabatul nu are nici o legatura cu "sambata". Sabatul este ziua de odihna, ziua inchinata lui Dumnezeu. In Biblie scrie ca a saptea zi este a lui Dumnezeu, dar nu scrie cum se numeste ea. In Biblie se face referire la zilele saptamanii ca "ziua intai"..."ziua a saptea". "Confuzia" este din cauza ca seamana cuvantul sambata cu sabat. Sunt religii care celebreaza a saptea zi sambata pentru ca ei considera ca prima zi a saptamanii este duminica, iar altele duminica pentru ca ei considera ca prima zi a saptamanii este ziua de luni. Daca am sti ca zi este numita ziua intai in Biblie, am sti si care este ziua de sabat.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Asa cum pui problema, da. Dar cum noi pacatuim mereu, ce pot spune. E mai putin grav, decit pacatul pe care-l comit presupusii cerdinciosi care in fata multimii se dau smeriti si evlaviosi, iar cind sint feriti de ochii critici si dezaprobatori ai multimii, se dovedesc a fi lichelewinking

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Domnilor schimbatul duminicii in zi de odihna nu are legatura cu religia ci numai cu trecerea la calendarul roman.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Da.cred ca da.fiindca Iisus Hristos nu a venit sa schimbe legea. ci sa o implineasca.doar satana, cauta sa schimne ceea ce a hotarat Dumnezeu de la bun inceput.doar stii ca preasfantul nu se razgandeste in schimbarea legilor sale.fiindca sunt perfecte. iar Mantuitorul a facut pe pamant doar voia tatalui lui care la trimes.biserica a ajuns la un compromis, pentru a impaca sabatul cu ziua soarelui care era domnul luminii.si care era duminica.asta ca sa fie intelegere intre biserica si puternicii lumii care aveau multa treaba de facut.si ziua de sabat era de odihna deplina. uite noi le tinem acum pe amandoua ca e wikend.si daca mai e si o sarbatoare doua, deja e minivacanta de sarbatori.deci? am schimbat frumos legea lui Dumnezeu, pentru a pune in loc obiceiurile noaste pamantesti. avea dreptate mantuitorul cand a spus aceste cuvinte.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Daca tii o zi tot pentru domnul o tii

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Sabatul inseamna conform Sfintelor Scripturi categoric o zi de inchinare, de odihna, adica Sambata! Dar deoarece niste oameni au facut un lucru ciudat, au schimbat aceasta zi in Duminica... noi, cei ce am urmat dupa acest mare incident, noile miscari divine, au primit altfel, au tinut altfel. Daca noi am primit Duminica ca zi de odihna si inchinare, fiind prima zi din saptamana, asa o tinem, dar vai de cei ce au schimbat Sabatul... Isus vrea sa ne inchinam Lui cu sfintenie; sa nu fie Sabatul un dumnezeu pentru noi sau o religie; fie sambata, fie duminica haideti sa ne inchinam Lui Cristos Isus, Regele Universului in Duh si Adevar, fiti binecuvantati, tineti credinta vie cum ati primit prin Duhul Lui Cel Sfant, in Numele Domnului Isus Cristos, Amin!

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Da.comform Bibliei Sabatul(Sambata) este ziua in care Dumnezeu Sa odihnit si in consecinta asa trebuie sa o petrecem si noi, in odihna si Rugaciune. Stabilirea Duminicii ca zi de odihna vine de la biserica catolica in urma unei decizii luate tot de ea. Daca esti crestin vei considera zi de odihna sambata iar daca esti de orice alta confesiune chiar nu mai conteaza cand tii aceasta zi.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Adesea se spune că "Dumnezeu a instituit ziua de Sabat în Eden" datorită legăturii care se face între Sabat şi creaţie în Exod 20:11. Deşi faptul că Dumnezeu s-a odihnit în cea de-a şaptea zi (Geneza 2:3) a prevestit o viitoare lege cu privire la Sabat pentru Israel, nu există nici o înregistrare biblică referitoare la Sabat înainte ca Israel să părăsească Egiptul. Niciunde în Sfintele Scripturi nu se face vreo referire la ţinerea Sabatului de către oameni de la Adam până la Moise.

Cuvântul lui Dumnezeu este foarte clar în privinţa faptului că ţinerea Sabatului a reprezentat un semn special între El şi poporul Israel: "Moise s-a suit la Dumnezeu. Şi Domnul l-a chemat de pe munte, zicând: „Aşa să vorbeşti casei lui Iacov, şi să spui copiilor lui Israel: „Aţi văzut ce am făcut Egiptului, şi cum v-am purtat pe aripi de vultur şi v-am adus aici la Mine. Acum, dacă veţi asculta glasul meu, şi dacă veţi păzi legământul Meu, veţi fi ai Mei dintre toate popoarele, căci tot pământul este al Meu'" (Exod 19:3–5).

"Copiii lui Israel să păzească Sabatul, prăznuindu-l, ei şi urmaşii lor, ca un legământ necurmat. Aceasta va fi între Mine şi copiii lui Israel un semn veşnic; căci în şase zile a făcut Domnul cerurile şi pământul, iar în ziua a şaptea S-a odihnit şi a răsuflat" (Exod 31:16–17).

În Deuteronom 5, Moise readuce cele 10 porunci pentru următoarea generaţie de israeliţi. Aici, după prezentarea poruncii referitoare la ţinerea Sabatului în versetele 12–14, Moise prezintă şi motivul pentru care Sabatul a fost dat în mod specific poporului Israel: "Adu-ţi aminte că şi tu ai fost rob în ţara Egiptului, şi Domnul, Dumnezeul tău, te-a scos din ea cu mână tare şi cu braţ întins: de aceea ţi-a poruncit Domnul, Dumnezeul tău, să ţii ziua de odihnă" (Deuteronom 5:15).

Observaţi, vă rog, expresia de aceea. Atunci când a dat poporului Israel Sabatul, intenţia lui Dumnezeu nu a fost aceea ca ei să îşi amintească momentul creaţiunii, ci să îşi amintească de robia din Egipt şi de modul cum Dumnezeu i-a eliberat din aceasta. Observaţi de asemenea cerinţele specifice pentru ţinerea Sabatului: o persoană aflată sub autoritatea poruncii Sabatului nu îşi putea părăsi casa sau locul unde se afla în ziua de Sabat (Exod 16:29), nu putea face focul (Exod 35:3), şi nu putea pune pe nimeni la lucru în Sabat (Deuteronom 5:14). Dacă o persoană încalcă porunca legată de ţinerea Sabatului, acea persoană era pedepsită cu moartea (Exod 31:15; Numeri 15:32–35).

O examinare a pasajelor relevante din Noul Testament ne arată 4 aspecte foarte importante:

1) Ori de câte ori Hristos se arată oamenilor dupa înviere şi când este menţionată ziua, întotdeauna este vorba despre prima zi a săptămânii (Matei 28:1, 9, 10; Marcu 16:9; Luca 24:1, 13, 15; Ioan 20:19, 26).

2) Singurele menţiuni privind Sabatul în Noul Testament de la Faptele Apostolilor până la Apocalipsa sunt legate strict de evanghelizarea evreilor iar locul este întotdeauna o sinagogă (Faptele Apostolilor, capitolele 13–18). Apostolul Pavel a scris: "Cu Iudeii, m-am făcut ca un Iudeu, ca să câştig pe Iudei" (1 Corinteni 9:20). Pavel nu s-a dus la sinagogă să aibă părtăşie sau pentru edificarea sfinţilor, ci să îi aducă pe aceştia la Hristos în vederea mântuirii.

3) După ce Pavel spune "de acum încolo, mă voi duce la Neamuri" (Faptele Apostolilor 18:6), Sabatul nu mai este menţionat niciodată.

4) în loc să sugereze creştinilor ţinerea zilei de Sabat, Noul Testament a învăţat în mod clar opusul acestei învăţături, chiar şi în cazul singurei excepţii la punctul 3 de mai sus, care se găseşte în Coloseni 2:16.

Privind cu mai multă atenţie la punctul 4 de mai sus, vom descoperi faptul că nu există nici o obligaţie pentru credincioşii Noului Testament în ceea ce priveşte ţinerea Sabatului. De asemenea, vom descoperi şi faptul că ţinerea Duminicii ca "zi de Sabat creştin" este de asemenea o idee lipsită de suport în Sfintele Scripturi. După cum s-a discutat deja mai sus, există o singură referire la Sabat după momentul în care apostolul Pavel şi-a concentrat lucrarea pe Neamuri (ne-evrei): "Nimeni dar să nu vă judece cu privire la mâncare sau băutură, sau cu privire la o zi de sărbătoare, cu privire la o lună nouă, sau cu privire la o zi de Sabat, care sunt umbra lucrurilor viitoare, dar trupul este al lui Hristos" (Coloseni 2:16–17). Sabatul evreiesc a fost desfiinţat la cruce, unde Hristos "a şters zapisul cu poruncile lui, care stătea împotriva noastră" (Coloseni 2:14).

Această idee este repetată de mai multe ori în Noul Testament, unul din pasajele relevante fiind: "Unul socoteşte o zi mai pe sus decât alta; pentru altul, toate zilele sunt la fel. Fiecare să fie deplin încredinţat în mintea lui. Cine face deosebire între zile, pentru Domnul o face. Cine nu face deosebire între zile, pentru Domnul n-o face..." (Romani 14:5–6a). De asemenea, Galateni 4:9-10 spune: "Dar acum, după ce aţi cunoscut pe Dumnezeu, sau mai bine zis, după ce aţi fost cunoscuţi de Dumnezeu, cum vă mai întoarceţi iarăşi la acele învăţături începătoare, slabe şi sărăcăcioase, cărora vreţi să vă supuneţi din nou? Voi păziţi zile, luni, vremi şi ani".

Însă unele persoane spun că prin porunca lui Constantin în anul 321 d.Hr., a fost "schimbată" ziua de Sabat din Sâmbătă în Duminică. În ce zi se întâlnea biserica pentru închinare? Scriptura nu menţionează nicăieri strângerea credincioşilor pentru comuniune sau închinare în ziua de Sabat evreiesc (Sâmbătă). Pe de altă parte, există o serie de pasaje care menţionează foarte clar prima zi a săptămânii ca zi de închinare şi comuniune a creştinilor. De exemplu, Faptele Apostolilor 20:7 arată că "În ziua dintâi a săptămânii, eram adunaţi laolaltă ca să frângem pâinea". În 1 Corinteni 16:2 Paul îi îndeamnă pe credincioşii din Corint ca "În ziua dintâi a săptămânii, fiecare din voi să pună deoparte acasă ce va putea, după câştigul lui". Întrucât Pavel cataloghează în 2 Corinteni 9:12 acest fel de daruri drept una dintre modalităţile de închinare către Dumnezeu, colecta trebuie să fi fost legată de un serviciu de închinare al creştinilor în ziua de Duminică. Din punct de vedere al relatărilor istorice Duminica şi nu Sâmbăta a fost ziua normală de adunare a creştinilor încă din perioada de început a bisericii.

Sabatul a fost dat poporului Israel în mod specific, şi niciodată bisericii. Sabatul este Sâmbăta, nu Duminica, şi acest lucru nu s-a schimbat niciodată. Însă obligaţia ţinerii Sabatului este parte a legii Vechiului Testament, creştinii nefiind sub autoritatea Legii (Galateni 4:1-26; Romani 6:14). Ţinerea Sabatului nu este o cerinţă pentru creştini—indiferent dacă ar fi vorba despre ziua de Sâmbătă sau ziua de Duminică. Prima zi a săptămânii, Duminică, Ziua Domnului (Apocalipsa 1:10) celebrează Nouă Creaţie, Hristos Cel înviat fiind Capul bisericii. Noi ca şi creştini nu avem obligaţia ţinerii Sabatului mozaic prin odihnă, ci suntem liberi să Îl urmăm pe Hristos Cel înviat, slujindu-I. Apostolul Pavel a spus că fiecare creştin este liber să decidă dacă doreşte să ţină o zi de odihnă de sabat: "Unul socoteşte o zi mai pe sus decât alta; pentru altul, toate zilele sunt la fel. Fiecare să fie deplin încredinţat în mintea lui" (Romani 14:5). Noi suntem chemaţi să ne închinăm lui Dumnezeu în fiecare zi, nu numai Sâmbătă ori Duminică.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Sabatul este sigiliul lui DUMNEZEU... v-am dat Sabatele mele ca semn...
iar duminica este semnul bisericii care a facut schimbarea...
Pazeste ce a spus Dumnezeu, nu ce spun oamenii.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Crestinismul se intemeiaza pe Invierea lui Hristos, nu pe legea lui Moise.
Sâmbăta nu a fost data de Dumnezeu ca sarbatoare obligatorie pentru toate popoarele lumii (neamurile), ci a randuit-o, ca sarbatoare NUMAI pentru poporul Sau, Israel..."Sa pazeasca FIII LUI ISRAEL sambata, praznuind ziua odihnei din NEAM IN NEAM, ca un legamant VESNIC." (Ies. 31, 16-17).
Până la Moise nimeni nu a tinut sâmbătă. Nu se spune nicaieri ca Noe, Avraam, Isaac sau Iacov ar fi serbat sambata.
Aceasta zi în mod clar era legată cu ieşirea evreilor din Egipt, adică cu Vechiul Testament. Sâmbăta este randuita NUMAI pentru evrei, in amintirea iesirii din rogia egipteana..." Adu-ti aminte ca ai fost ROB in pamantul Egiptuluisi te-a scos Domnul Dumnezeul tau de acolo, cu mana tare si cu brat inalt, PENRU ACEASTA ti-a poruncit tie Domnul Dumnezeul tau, sa pazesti ziua SAMBETEI" (Deut. 5, 15).
Această zi a fost instituită de Dumnezeu, ca evreii să-şi amintească de ieşirea din robia egipteană. Vechiul Testament este adresat in mod special evreilor, iar Noul Testament este adresat tuturor oamenilor/neamurilor. Versetele din Vechiul Testament încep cu vorbele ca..."Ascultă, Israele!" sau "Din neam in neam". Vechiul Testament se adresează exclusiv poporului Israel, şi niciunui alt popor, iar primele cinci cărţi (pentateuhul) fiind totodată şi fundamentul religiei mozaice.
Nicaieri in Biblie nu-L vedem pe Dumnezeu mustrand vreun popor, in afara de evrei, pentru ca n-a pazit sâmbăta..."Păziţi deci ziua de odihnă, căci ea este sfântă pentru voi. Cel ce o va întina, acela va fi OMORAT."(Ieşirea 31, 14)
Serbarea sambetei a fost numai pentru Vechiul Testament, totul e destul de limpede.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Cred ca biblia demonstreaza destul de clar ca Dumnezeu este vesnic, legea lui este vesnica (Luca16:17) si ca Isus a venit pe pamant nu sa strice ci sa implineasca (Matei 5:17). Daca ceva din lege ar fi putut fi schimbat, credeti ca Dumnezeu si-ar mai fi lasat pe unicul Sau fiu sa treaca prin chinuri groaznice? Nu ar fi schimbat legea ca sa nu mai fie nevoie de suferinta si chinul lui Isus? Dar legea este de neschimbat si plata pacatului este moartea. Marcu 2:27 specifica, ca sabatul a fost lasat pentru om nu neaparat pentru evrei, iar Isaia 56:6-8, 58:13 spune ca sabatul e pentru toti si cum trebuie tinut. Sant cuvintele lui Dumnezeu lasate prin inspiratie divina profetilor sai. Si daca in ziua de azi nu mai par credibile datorita vechimii VT, Dumnezeu a dat omenirii moderne manuscrisele de la marea moarta si descoperirle arheologice care merg mana in mana cu scrierile bibliei. Deci s-a verificat stiintific ca biblia este adevarata. De asemenea recomand citirea catehismului catolic unde biserica catolica recunoaste schimbarea sambetei in duminica prin autoritatea ei si nicidecum a lui Dumnezeu. Si de ce credeti ca se discuta atat de mult despre ziua Domnului si nici o alta porunca nu este la fel de discutata? Pentru ca aici a gasit satana cel mai subtil mod de a ataca legea lui dumnezeu. Iacov 2:10 ne spune ca cine calca o porunca se face vinovat de toate asa ca nu a fost nevie decat de o schimbare subtila si partea satanei ca sa ne duca pe toti la pierzare. De aceea datoria fiecaruia este sa ceara cu sinceritate intelepciune de la Dumnezeu si sa cerceteze Cuvantul Sau.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Ce ar trebui să înţelegi e faptul că ne ghidăm după un alt tip de calendar faţă de cel pe care îl foloseau evreii. Calendarul actual a suferit multe modificări, au fost scoase zile, altadata chiar 10 zile... un exemplu : La 24 februarie 1582, papa Grigorie al XIII-lea a facut o reforma, suprimand zece zile din calendar, astfel incat data de 5 octombrie a devenit 14 octombrie. De atunci calendarul s-a numit "gregorian" sau "stilul nou".

Ar trebui să ne întrebăm ce rol are luna în tot calendarul? Chiar un copil ar deduce că trebuie să indice...luna atunci cum se face că sunt "luni" cu 2 luni noi?
Problema e că joia asta e Sabatul, dacă ţinem neapărat la calendarul lunar-solar pe care îl păstrau evreii...
www.worldslastchance.com

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Noi toti oamenii de oe Oamant trebuie sa respectam sambata, pentru ca si Iisus a zis de nenumarate ori, eu am citit biblia, si a mai zis sa ascultam mai mult de Dumnezeu de cat de oameni. Asa ca, da, este pacat sa tinem duminica, nici un pasaj din biblie nu zice ca duminica este sfanta, tocmai este prima zi a saptamanii. uite id-ul meu sa mai vb daca vrei larisa_sofia25

| faithlove a răspuns:

Exact! e pacat sa fc cum zice omul si sa incalci ce a zis Creatorul!

| iuli275 a răspuns:

Deci inteleg asa:
1 Dumnezeu a creat lumea n 6 etape(1 zi egala 1 mie de ani, ziua de 24 nu exista, pamantul nu fusese creat
2Dumezeu s-a odihnit a saptea zi...ce sens sa aiba,sensul ca a terminat, nu a lucrat la infinit, banuiesc ca nu se odihneste incontinuu, are si alte treburi, ingeri, universul cunoscut etc, iar ziua a saptea pare putin probabil sa fie o zi de 24 de ore...
3nicaieri in Biblie nu e scris de duminica,crestinii obisnuiau sa se intalneasca n prima zi, duminica de azi, cum ar fi atunci lunea, ceea ce e ceva normal sa te intalnesti la inceputul saptamanii cand ai ceva de facut, si normal ca l sarbatoreau pe Isus, pe cine altcineva sa sarbatoreasca si comemoreze daca urmau voia lui
4.sunday,ziua soarelui, am fost la stonehenge se sarbatoreste si azi soarele, a fost un cult al soarelui, zilele lunii au nume de planete, etc
5cine poate spune cu precizie in ce zi este? luni,miercuri,si daca e asa,de ce e luni,venereaza luna,de ce martea e marti ca venereaza marte samd,e vb de ce zi a saptamanii ca numar,si calendarele au fost schimbate de jde mii de ori,poate ca evreii ar avea dreptate,luindu se dupa vechiul testament? dar daca ne luam dupa biblie putem calcula exact in ce zi a creatiei ne aflam? de exemplu sabatul, ziua evreilor e ziua a saptea a saptamanii, a saptea etapa a lui Dumnezeu in crearea lumii, e transformata in duminica, dar cine poate spune cu precizie daca duminica e duminica si nu e miercuri de exemplu, adica hai sa ne ducem inapoi pe fir pana n ziua intai se poate face asta?
6.asadar nu se poate spune exact ce si cum, ce rezulta exact de aici este:
1-D zeu a creat lumea n 6 etape si n a saptea treaba era terminata si s-a odihnit.
2-nicaieri nu scrie n biblie de duminica
3-duminica nu exista n forma cunoscuta azi, era ziua 1 a saptamanii
4-in engleza e sunday, in romana miercuri venereaza mercur samd
5-asadar? care este problema pana la urma? sau facem niste chestii de care habar n avem si le luam de bune pentru ca suntem prea ocupati?
6-am fost toti la scoala si majoritatea am citit mai mult de doua carti, asadar de ce nu putem sa intelegem toata omenirea cateva scrieri? de ce atata tam tam? atatea separari? atatea opinii?
7 va rog raspundeti cu argumente real concrete si sa eliminam tot ce nu are relevanta, adica hai sa luam biblia de a fir a par, si orice dovada istorica sau stiintifica 100 la suta reala, sa vedem la ce concluzie ajungem o mana de oameni. fara spalaturi de creier, cu gandire la rece

| iuli275 a răspuns (pentru iuli275):

A inca ceva
lumea creata n 7 perioade...deci daca am sarbatori duminica in caz ca ar fi ziua a saptea si nu e,in coran e ziua intai,oricum nu ar corespunde,nu ar avea relevanta.un nebun arunca o piatra zece prosti vor s o scoata,nu cumva datorita faptului ca paganii venerau jde mii de chestii in anumite zile,a fost mai usor de biserica sa creeze o zi a inchinarii asa zise crestine,care continua de fapt o traditie pagana? repet sunday,marti,saturday,miercuri,e clar ca vine de la planete,cultul soarelui, culturile pagane, peste tot au fost descoperite calendare, ingerii decazuti, demonii, invataturile lor, etc.deci crestinii se intalneau in prima zi care era duminica cunoscuta zi,ca sa si faca treaba,asta nu raspunde daca tineau sabatul,sarbatoare evreiasca,oricum fiind a saptea, si in analogie cu creatia, ar avea sens, iar imparatul ala adorator al soarelui a facut duminica ziua soarelui, ziua domnului, iarnoi veneram cu perdea alte culturi si interese....si curios,duminica,ziua intai devine ziua a saptea, cu susu n jos ca o cruce rasturnata, nu are nici o relevanta, dar in ochii nostri e ceva normal
eu nu cred ca Dumnezeu ar pedepsi un credincios adevarat care s-a dus din suflet fiecare duminica a vietii lui la biserica din suflet, considerand duminica ziua Lui, cand de fapt e prima zi din saptamana daca e pana la urma doar Dumnezeu stie exact cum sta treaba.si una peste alta toate tainuierile vaticanului care se foloseste de crestinism samd.lumea e manipulata clar.

| iuli275 a răspuns (pentru iuli275):

Deci daca nimeni din oamenii de rand nu poate demonstra daca duminica e exact ziua a saptea sau intai, adica daca ne am lua dupa criteriile astea am ajunge in prima zi a omenirii, rezulta ca de fapt ceea ce conteaza in toata imbarligatura asta este o pecete simbolica adresata a ceva ce ne este ascuns.deductie egal duminica e sunday,cultul soarelui, daca e asa e o blasfemie, si nu stiu daca lumea neignoranta mai poate trai in minciuna daca e adevarat, cu alte cuvinte se da arama pe fata de la sine, se descopera adevarul si asta deja se intampla, iar ca sa avem un raspuns real concret va rog sa vedeti clipul cu papa care l face pe lucifer tatal lui Isus si inaugurarea tunelului Gottard.cautati pe Youtube, as ruga frumos pe cineva care cunoaste latina sa traduca exact ce zice papa, sa nu luam ca atare clipul de a gata si daca e adevarat atunci totul capata sens.in acelasi timp hai sa facem toti un efort sa mergem catre ziua intai a omenirii, vorba aia nici nu stim pe ce lume traim

| Daniels a răspuns:

Crestinii sustin in general ca norma dupa care se ghideaza sunt cele 10 porunci care pot fi gasite in Exod 20. In dreptul poruncii care se refera la ziua de inchinare scrie: Adu-ti aminte de ziua de odihna, ca s-o sfintesti. Sa lucrezi sase zile, si sa-ti faci lucrul tau. Dar ziua a saptea este ziua de odihna inchinata Domnului, Dumnezeului tau (pentru cei care doresc sa citeasca pasajul integral acesta se gaseste in Exod 20:8-11, in finalul poruncii se face referire la creatie si la Sabatul zilei a saptea care a fost instituit inca de pe atunci. Nu a trecut de mult discutia stabilirii primei zile a saptamanii http://www.hotnews.ro/......inica.htm.
Deci acum, oficial serbam ziua de inchinare in prima zi a saptamanii, in totala contradictie cu ce a stabilit Dumnezeu la creatiune (si pe intreg cuprinsul Bibliei!). Aratati-mi si mie un singur loc in care Dumnezeu stabileste o noua zi de inchinare (care sa fie duminica)
Dumnezeu a stabilit ca zi de inchinare Sabatul zilei a saptea care este Sambata, oamenii si-au permis de la ei putere sa o schimbe in duminica. (de aceea tot ei isi permit sa o renumeroteze :-).
As mai avea o intrebare (de fapt daoua), in Biblie in Isaia 66:23 scrie ca: In fiecare luna noua si in fiecare Sabat (Sambata), va veni orice faptura sa se inchine inaintea Mea
nu prea inteleg? Sabatul asta se pastrea cu sincope :-) in Vechiul Testament e valabil, in Noul Testament nu mai este valabil, apoi in cer este din nou valabil? "Dumnezeu nu e om ca sa minta, nici un fiu al omului ca sa-i para rau. Ce a spus oare nu va face..." Numeri 23:19
A doua intrebare: de ce insusi Domnul Isus ai indeamna pe ucenici "Rugati-va ca fuga voastra sa nu fie iarna, nici intr-o zi de Sabat (Sambata)" (Matei 24:20)
In concluzie: "Degeaba Ma cinstesc ei, dand invataturi care nu sunt decat niste porunci omenesti", asa ca sa ascultam de Dumnezeu (care a stabilit Sambata ca zi de odihna), nu de oameni care au stabilit de la ei putere, duminica.

| Gabi_3817 a răspuns:

Da, e important ce zi de odihna tinem nu ce tine biseriva ortodoxa catolica etc ci ziua pe care a lasat-o Dumnezeu (sabatul-sambata), nu ziua pe care au instituit-o oamenii din diverse motive,, noi tinemo zo pe care au instituit-o prea fericirea sa papa (nu stiu care)prea cuviosenia sa (toti acestia sunt oameni) si nu ziua pe care Cel care ne-a rascumparat (Isus) a respectat-o si el si nu a schimbat-o.
Da, pacatuim incalcand una dintre porunci (a 4a)

| cd07 a răspuns:

Respect fiecare participant la aceasta discutie, si apreciez aceste preocupari. As dori sa spun cateva lucruri care am observat ca nu s-au spus pana acum. Isus a trait pe acest Pamant ca sa fie o pilda tuturor credinciosilor, corect? Pornind de la aceasta premiza, vreau sa va intreb, in ce zi s-a inchinat Isus, sau mai bine zis ce zi a tinut Isus, Sambata sau Duminica?
Nu doresc sa raspund eu, ci las Biblia sa o faca (asa cum cred ca fiecare dintre noi ar trebui sa o faca):
Luca 4:16  
A venit în Nazaret, unde fusese crescut; şi, după obiceiul Său, în ziua Sabatului, a intrat în sinagogă. S-a sculat să citească.
Nu a facut-o ocazional, ci mereu „dupa obiceiul Sau".
Daca Isus a pastrat Sabatul (Sambata), cine sunt eu, sau cine esti tu sa schimbam acest lucru?
Dar iata ca s-au gasit oameni care sa faca acest lucru, si asa cum spunea cineva inainte, va fi vai si amar de ei. Doresc sa dau exemple si sa justific afirmatia facuta mai sus:

Constantin cel Mare, pana la moarte un adorator al lui Sol Invictus, impune pazirea "prea onoratei zi a soarelui" ca zi oficiala de sarbatoare in tot imperiul. Textul din "Corpus Juris Civilis", vol. III, reda legea promulgata la 7 martie 321 d.Hr.:
"Toti judecatorii, locuitorii oraselor si meseriasii sa se odihneasca in prea venerabila zi a Soarelui. Dar cei de la tara, sa se ocupe de agricultura neimpiedicati de lege, pentru ca uneori nici o alta zi nu este mai favorabila lucrarilor agricole."

"Ziua in care crestinii savarseau cultul lor religios la inceput a fost sambata, mai tarziu duminica, zi de inchinare si bucurie, dupa cum zice si sfantul Atanasie al nostru: Sambata noi ne adunam laolalta nu ca sa iudaizam... ci ca sa ne inchinam lui Isus, Domnul Sabatului."Asadar, primii crestini au pastrat cu credinciosie ziua Sabatului.

Arhiereul Calist Botosaneanul, episcop de Arges, in "Istoria bisericeasca" din 1902, pg. 55

CA RASPUNS LA INTREBAREA: "Puteti dovedi ca biserica are puterea de a
institui sarbatori legiferate?", STEPHEN KEENAN A SCRIS: " Daca nu ar fi avut
o astfel de putere, nu ar fi putut face schimbarea la care toate religiile moderne adera, si anume nu ar fi putut inlocui sarbatorirea SabatuluiZileia Saptea cu sarbatoarea Duminicii, prima zia saptamanii – o schimbare pentru care nu exista nici o autorizare scripturistica."
( STEPHEN KEENAN, A DOCRINAL CATECHISM, P 174)

" Puteti citi Biblia de la Geneza la Apocalipsa si nu veti gasi nici macar un singur rand care sa autorizeze sfintirea Duminici. Sfanta Scriptura porunceste ca o obligatie religioasa pazirea zilei de Sambata, o zi pe care noi niciodata nu o sfintim."
CARDINAL GIBBONS, FAITH OF OUR FATHERS, P 111, 112.



MONSENIORUL SEGUR A SCRIS: " Biserica Catolica a fost aceea care, prin autoritatea lui Isus Hristos, a transferat aceasta odihna asupra zilei de Duminica, in amintirea invierii Domnului nostru. Astfel, sarbatorirea Duminicii de catre protestanti reprezinta un omagiu pe care il aduc ( in ciuda propriilor convingeri) autoritatii Bisericii Catolice."
MONSENIOR SEGUR, PLAIN TALK ABOUTPROTENSTANTISM OF TODAY, P 225.

BISERICA ROMANO CATOLICA MENTIONEAZA CONCILIUL DE LA LAODICEEA CA FIIND VOCEA OFICIALACARE A TRANSFERAT"SOLEMNITATEA DE LA SAMBATA LA DUMINICA". OBSERVATI LIMBAJUL FOLOSIT DE UNUL DINTRE CATEHISME:
INTREBARE: " Care zi este Ziua de Sabat?" RASPUNS: "Sambata este Ziua de Sabat." INTREBARE: " De ce sarbatorim noi Duminica in locul Sambetei?" RASPUNS: " Noi sarbatorim Duminica in locul Sambetei deoarece Biserica Catolica, in Conciliul de la Laodiceea (A.D. 336) a transferat
solemnitatea de la Sambata la Duminica"
 REV. PETER GEIERMANN

 "Nu Creatorul universului in Geneza 2, 1-3, ci Biserica Catolica poate pretinde cinstea de a oferi omului o pauza la fiecare sapte zile." Storia della Domenica, 1969, pag. 366-367
 
     "Duminica nu se bazeaza pe Scriptura, ci pe traditie, si este o institutie evident catolica. Noul Testament nu mentioneaza explicit ca apostolii au schimbat ziua de inchinare, stim asta din traditie." The New Revised Baltimore Catechism, 1949, pag. 139
 
     "Autoritatea bisericii nu poate fi legata de cea a Scripturii, fiindca biserica a schimbat Sabatul in duminica, nu prin porunca lui Christos, ci prin propria autoritate."  Canon and Tradition, p.263
 
     "Bineinteles ca Biserica Catolica pretinde ca schimbarea a fost actiunea ei…" Schimbarea Sabatului in duminica… "Iar acesta este semnul puterii ei cleziastice si a autoritatii in chestiuni religioase." Gibon cardinal, Letter, Oct. 28, 1895, from C.F. Thomas (subl. aut.)
 
     "Duminica este semnul autoritatii noastre… Biserica este deasupra Bibliei, iar acest transfer al pazirii Sabatului este o dovada a acestui fapt." Catholic Record, 1 sept. 1923 (subl. aut.)
     ‘‘Sambata este ziua de Sabat. De ce tinem duminica in locul sambetei ?  Tinem duminica in locul sambetei, pentru ca noi, Biserica Catolica, am transferat solemnitatea ei, de la sambata la duminica.’’   Catehismul doctrinelor catolice, 1957, pag.50

  "Biserica, dupa ce a schimbat ziua de odihna, de la sabatul iudaic sau ziua a saptea a saptamanii, la prima, a facut ca porunca a treia sa arate la duminica ca la ziua care trebuie pazita ca zi a Domnului." Catholic Encyclopedia, vol. 4, pag. 153
 
     "Ea a luat duminica pagana si a transformat-o in duminica crestina… Astfel, duminica pagana, dedicata lui Balder (Baal), a devenit duminica crestina, sfintita pentru Isus" Cath. World, March 1894, pag.809
 
     "Papa Pius 1566 a poruncit prin conciliul din Trent. ‘A fost dorinta bisericii lui Dumnezeu ca sarbatoarea religioasa a zile Sabatului, sa fie transferata asupra zilei Domnului (duminica)." Catehismul catolic, 1867, cap.3
 
     "Duminica este doar o creatie a Bisericii Catolice." American Catholic Quarterly Review, January 1883
     "Duminica este doar o lege a Bisericii Catolice."   American Sentinel Catholic, June 1893
 
     "Daca protestantii ar urma Biblia s-ar inchina lui Dumnezeu in Sabat. Tinand duminica, urmeaza o lege a Bisericii Catolice." Albert Smith, Chancellor of the Archdiocese of Baltimore, February 10, 1920
  
     "Duminica este pana azi odrasla recunoscuta a Bisericii Catolice, ca partenera a Duhului Sfant, fara nici un cuvant de mustrare din partea lumii protestante." The Catholic Mirror, september 23, 1893
Cred ca am reusit sa ma fac inteles si va doresc tuturor succes in gasirea unui raspuns BIBLIC, si nu traditional.