| Teardrop a întrebat:

A omorât vreodată învăţatul pe cineva?
Oare dacă ar urmării copii să înveţe, să ştie mai mult, să-şi formeze o cultură generală, să fie capabili să aibă o opinie despre un subiect anume, nu ne-ar fi mult mai bine?
În schimb, majoritatea urmăresc să chiulească cât mai mult. Cer scoaterea din programă a unor ore "inutile". Vor ca după 8 ani de şcoală să fie nişte roboţi gata formaţi pentru muncă.

Acum eu vin şi întreb...se încadrează asta în normalitate?

Şi mai ales, repet.
Am omorât învăţatul vreodată pe cineva?

Răspuns Câştigător
| a3e6u9 a răspuns:

S-au sinucis destui din cauza unor examene, deci învățatul omoară uneori.

Sistemul educațional e incredibil de prost. Nici nu mai știu cât timp mi-am petrecut scriind după dictare când existau copiatoare și cât timp am pierdut învățând pe de rost tâmpenii. Nu mă miră deloc că copiilor nu le place școala, deși există unii copii antisociali cărora le place școala.

Nu doar că școala nu ajută, dar face mult rău, omoară creativitatea și curiozitatea, creează o repulsie față de cunoaștere, lectura devine o povară, nu o plăcere și mai există nenumărate alte probleme. Pe mine m-ar surprinde să iubească școala, așa tâmpă cum e.

Evident că nu vor să facă ore inutile, mai bine învață ceva util.

Problema e sistemul educațional, nu copiii. Copiii se nasc curioși și creativi, școala îi distruge, îi transformă într-o turmă, incapabili să gândească independent și fără aptitudinea de a gândi critic.

Educația începe când se termină școala.

91 răspunsuri:
| Teardrop explică (pentru Otto2014):

Nu am să neg niciodată că e plin de cadre didactice prost pregătite. Însă nu poţi să spun că materia e nefolositoare, din cauză că nu-ţi place profu'. Unde am ajunge, dacă în şcoli nu s-ar învăţat chimie şi fizică?

Pentru formare profesională există universităţile. Liceul e încă formare iniţială. Nu toată lumea ştie ce vrea să facă cu viaţa lui încă de la 12 ani.

| Teardrop explică (pentru Robert2526):

Eu te invit să te duci în Elveţia, să pui cel mai bun elev dintr-o clasă dintr-un liceu de stat de acolo, şi să pui un evel român mediocru. Vezi care-i mai bun.
Aceeaşi situaţie şi în Suedia, Finlanda, Franţa, Germania, SUA, etc. Am prieteni peste tot în lume, am prieteni care au plecat din România în alte ţări şi au rămas extrem de uimiţi când au văzut ce slab pregătiţi sunt copii acolo.
Există un motiv pentru care românii umplu compania Microsoft şi spiatelele străinilor.

Există şi alte universităţi unde se face practică. Politehnica cu ramurile Arhitectură şi IT, de exemplu.

Nu domnule, problema nu e sistemul. E atitudinea noastră. Doar că, de ce să încercăm să ne schimbăm pe noi, când putem da vina pe sistem?

| Teardrop explică (pentru anonim_4396):

Ai punctat extrem de bine. Cadrele didactice prost pregătite sunt adevărata problemă. Şi numărul de ore cam mare e o problemă. Însă nu şi numărul materiilor. Liceul este încă formare iniţială. De-aia nici nu mai contează mediile din liceu la Universităţi. Ca să o poţi lăsa mai moale. Sunt câteva materii care nu-mi plac (fie pentru că profesorii îs naşpa, fie pentru că, pur şi simplu, nu mă atrage materia). La alea nu-mi dau interesu' şi gata. Nu mă apuc să mă plâng că materia e inutilă. Eu fac 3 ore de fizică pe sătpămână. Materia asta nu s-a lipit niciodată de mine. Însă ar fi absurd să spun că e inutilă. Unde am ajunge dacă nu s-ar mai învăţa fizică în şcoli?

| suffarstar a răspuns:

Nu a omorat. Si totusi,sistemul de invatare este foarte prost. Foarte multi profesori ar trebui sa frecventeze destul de des psihologul. Nici elevii nu-si dau silinta,sunt dezinteresati,cateodata violenta nu e nici ea straina. Cultura generala nu o gasesti la scoala,ci acasa cu cartea in mana. Daca cu scoala au o scuza,ca da,e sistemul prost de tot,cu cultura generala nu au. Ma rog,fiecare cum isi asterne,asa doarme. Exista foarte multe materii ce sunt in plus si foarte multe materii ce lipsesc.
In situatia de fata,cultura ti-o faci singur. Cum a spus si Mark Twain "N-am lasat niciodata scoala sa-mi distruga educatia."
In momentul de fata este evident ca sistemul te vrea prost. Copilul este manipulat prin televiziune, internet, parinti, profesori etc. De-asta nici nu se schimba nimic. Pentru ca un popor prost, e mai usor de condus decat unul inteligent. Este evident ca 99% dintre copii din Romania prefera sa bata o minge decat sa mearga la scoala, si totusi nimeni nu face nimic. Am ajuns un popor tiganizat, manelist, cocalar si fara pic de cultura. Daca nu ai o inteligenta peste medie, ajungi ca ei.

| Syndre a răspuns:

Chiulitul și destrăbălarea de care spui tu sunt tot o formă de cunoaștere. Așa e natura umană, vrem să încercăm lucruri noi, vrem să ne "desprindem" de normalitate măcar câte puțin.
Să nu mă înțelegi greșit, e foarte bine să înveți și consider că e important să ai o cultură generală relativ vastă, dar există și o "școală" care se învață pe stradă. E parte din experiența umană, să greșim și să învățăm. Iar una peste alta, există anumite materii care chiar sunt inutile(muzică, sociologie, desen -mi se par okay în clase mici, ca să aibă copilul niște baze, dar la licee cu profile teoretice?!-).
Consider că o persoană trebuie să aibă atât cunoștințe desprinse din cărți, cât și cunoștințe învățate pe stradă. Lipsa oricăreia se cunoaște.

| T0T a răspuns:

Nu omoara pe nimeni dar adevarul e ca nu ramai nici cu 10% din informatia adunata in toata scoala. In facultate dai peste lucruri care chiar nu au nici un folos, inveti ca tampitul ceva ce nu iti place. Sistemul chiar are o problema.

| Inferno a răspuns:

Incepand din clasa a 3-a scoala m-a dezamagit profund.
Sa-ti dau un exemplu numai la matematica.
Am facut adunarea, am inteles-o. Mi-a placut am vrut mai mult.
Am facut scaderea, am inteles-o. Mi-a placut am vrut mai mult.
Am facut inmultirea, am vazut ca se sprijina pe cunostintele dobandite anterior (adunare), am inteles-o. Mi-a placut am vrut mai mult.
Am facut si impartirea si multe alte luvruri, si am avut nerozia sa cred ca toate cunostintele nou acumulate se vor baza pe altele invatate anterior.
FALS.
Tin minte ca a venit invatatoarea si ne-a pus pe tabla nu stiu ce. N-am inteles nimic.
Am inteles cum functioneaza, cum se calculeaza, dar NU de unde provine acel nou rationament.
Am fost lamurit la sfarsitul orei cand ni s-a spus ca nu "aveti cunostintele necesare pentru a intelege si demonstratiile", o sa faceti asta in anii urmatori.
Am spus "ok", in anii urmatori.
Insa cand am vazut ca pe zi ce trece infloreau ca ciupercile notiuni din astea, pe care nu le puteam intelege inca in totalitate, nu prea am mai avut chef.


| Robert2526 a răspuns (pentru Teardrop):

Oamenii aia din Elveția si ce ai mai spus tu o duc de n ori mai bine ca noi, ma refer la nivel de tara. Tu compari elitele noastre cu elitele lor. La nivel de elite nu este important. Ce este important este unde ne situam ca societate. Pentru mine este irelevant ca un elev de la.noi este mai bun ca unul din Elveția, atât timp cat, la sfârșitul ciclului de învățământ, romanul e șomer sau angajat la.supermarket iar elvețianul o duce bine mersi prin nu stiu ce companie happy

| Teardrop explică (pentru Robert2526):

Adevărat. Dar aici problema nu e sistemul de învățământ, nu?

| Teardrop explică (pentru Inferno):

Îi puțin întoarsă programa. Eu am înțeles factorul comun în clasa a 7a, doar după ce am început descompunerea în factori. Trebuia să fi înțeles acest concept în a 6a sau a 5a.

| Teardrop explică (pentru Syndre):

Am spus eu ceva de destrăbălare şi chiulit? De unde scoţi toate afirmaţiile astea?
Am spus eu măcar odată, că nu sunt de acord cu ele? Sau că nu le-am făcut şi eu pe toate?
Nu asta a fost sursa întrebării mele. Am pus-o fiindcă m-am săturat să văd românul frustrat plângându-se de cât îi e de rău, când n-ar mişca nici măcar un deget să facă să-i fie mai bine.

Totuşi, aş vrea şi eu să ştiu de unde ai scos că sunt în vreun fel împotriva "chiulitului şi destrăbălării"?

| a3e6u9 a răspuns (pentru Teardrop):

Astea sunt mituri, țările cu cele mai bune sisteme educaționale sunt Finlanda, Coreea de Sud, Japonia, etc. România e varză murată.

Arată-mi statistici cu procentul de angajați Microsoft care sunt români, la fel și cu spitalele. E plin de hoți români și prostituate românce în străinătate și la asta pot da exemple nenumărate, am văzut și statistici la un moment dat. Se pare că sistemul educațional din rromânia scoate pe bandă rulantă hoți și prostituate, nu medici. Există români în posturi înalte prin țări străine, dar nu mai mulți decât alte naționalități.

| Teardrop explică (pentru suffarstar):

Nu-i nimic greşit în a bătea mingea. Dezinteresul poporului de care vorbeşti tu (şi de care vorbeam şi eu în întrebare, poate că n-am lăsat să se înţeleagă destul de bine) e adevărata problemă. Asta încercam să întreb, şi mai subliniam şi faptul că românul se plânge dar n-ar mişca un deget să facă să-i fie mai bine.

| Teardrop explică (pentru a3e6u9):

Dragă domnule român frustrat, te inviți să vorbești cu un finlandez, că eu am făcut-o, și să-l întrebi ce faci tu la școală.
Și când o să înveți să scrii numele unui țări fără s-o batjocorești cu nesimțire, o să mai vorbim. Eventual, atunci o să-mi poți da și tu exemple de Japonezi și Finlandezi și Cooreeni care-și hulesc țara.
Insuccesele tale pe plan material și social, și pe toate planurile, în general, nu se datorează țării în care trăiești. Se datorează stric încapacității tale de a învăța, munci și lupta pentru ceea ce vrei.

O viața faină să ai!

| Ofiintă a răspuns:

Buna,
In zilele de astazi e mai complicat sa te justifici in acest sens dar nu numaihappy
Vorbind despre generatia din prezent, exista anumite influente cum ar fi tehnologia care tot din evolutie, cultura s-a format si care duc spre destramarea acesteia.
E un subiect mai amplu dar voi atinge unele lucruri care pana si pe mine ma nelinistesc.
In primul rand programa scolara care cere destul de multe cunostinte.
Invatamantul din Romania este unul clasic si aici ma refer la faptul ca nu s-au schimbat multe din sec.XIX cand s-au infiintat primele scoli in Romania.
Elevii asteapta profesorul in banci pentru ca sa le dicteze un rezumat pe care ar trebui sa-l invete.
De invatat, nici vorba.
Ei trebuie sa toceasca deoarece este vorba de o teorie.Multa teorie care pana la urma ce rost ar avea.In general partea care invata, studiaza acele materii pentru note mari nu si din interes propriu astfel numai raman cu multe cunostinte. Nu spun ca trebuie exclusa teoria in totalitate doar ca programa scolara din Romania este formata din teorie.
La o emisiune am vazut diverse tipuri de institutii de invatamant din lume, fiecare avand alt stil de scolarizare.Un specialist a precizat faptul ca metoda clasica nu este foarte eficienta (fapt pentru care copiii din Romania nu invata) deoarece nu definesc capacitatiile copilului.
Unii devin niste elevi chinuiti pentru ca numai suporta invatatul (tocitul), materiile inutile.
Pe de alta parte se pune problema locurilor de munca, sloganul de acum care presupune terminarea unei o facultati si negasirea unui loc de munca. Evident la partea asta ne simtim descurajati! Sunt de acord cu tine privind invatatul care nu poate aduce decat beneficii astfel oamenii devin mult mai castigati. Nu putem da vina numai pe conducere, pentru ca aici tine si de delimitarile dintre elevi, dar conditiile actuale lasa de dorit!
Numai bine!
pa, pa


| a3e6u9 a răspuns (pentru Teardrop):

Ar trebui să trăiești și în alte țări, poate ți-ar lărgi viziunea asupra lumii și poate te-ar ajuta să scapi de niște prejudecăți.

| Teardrop explică (pentru a3e6u9):

Tu unde trăieşti?

| Inferno a răspuns (pentru Teardrop):

Programa nu este facuta pentru a starni curiozitatea,ci pentru a oferi o baza informationala cat mai bogata si "diversa". Asta e motivul pentru care notiunile nu sunt predate in ordine cronologic ci sunt amestecate,asta e si motivul pentru care matematica pare a fi cazuta din cer,un dar al zeilor, un cadou al extraterestrilor,incomprehensibil mintii umane.
SI nu numai matematica, dar fizica, chimia, geografia (da, si la geografie notiunile sunt predate anpoda, insa e mai usor de urmarit), etc.

In plus nu se pune accent nici pe putinele demonstratii care se predau, de aia se uita imediat, iar copilul se trezeste ca stie formula dar nu si de unde vine.

| a3e6u9 a răspuns (pentru Teardrop):

Nu în românia.

| a3e6u9 a răspuns:

Un pas în revoluția sistemului educațional: http://www.ted.com/......_education

| Robert2526 a răspuns (pentru Teardrop):

Pai si cu sistemul de învățământ nu e problema? Noi știm cate puțin din toate si ne place aa credem ca suntem mai inteligenți ca alții, când de fapt, după 12 ani de școală, nu știm aa facem absolut nimic concret. Avem i mulțimede iinformații si clacam la prima problemă reala care se ivește. Si nici facultățile nu fac nota distinctivă in majoritatea cazurilor, si după ce terminam o facultate, tot nimic nu știm sa facem. De asta nu o ducem bine, pentru ca avem impresia ca trebuie sa știm din toate cate ceva, sa avem diplome multe si sa ne ștergem cu ele la fund, sa înjuram guvernul si sa ne plângem de sărăcie. Sistemul de învățământ trebuie sa sscoată oameni competitivi pe piață. Elitele intr-adevar iau fata elitelor din alte tari. Elitele noastre profesează prin tari sstrăine si se bucura de respect. Dar trebuie sa vorbim de clasa medie, ca pana la urma asta reprezintă grosul societății. Sistemul.nostru scoate o grămadă de oameni incapabili, tocmai datorita faptului ca " iînvățatul nu a omorât pe nimeni" si consideram ca este normal sa supraîncărcam elevii.


Spuneai de medici care lucrează in străinătate. Sunt mai multi medici care culeg căpșune prin Spania si Italia happy asta in sistemul ala bun, unde străinii sunt in urma noastră

| RAY a răspuns:

Invatatul propiu zis dezvolta noi conexiuni neuronale benefice creierului,deci invatatul ajuta mult
in primul rand ceea ce invata e deja expirat si modul cum este exprimata invatatura este de proasta calitate,inca cultura generala nu a hranit omul infometat, in viata asta avem nevoie de hrana, haine etc totul inseamna banii, degeaba ai tu cultura generala banii conteaza ei te fac ceva in viata nu diplome, faza cu roboti si daca faci facultate tot robot ajungi, de fapt scoala e tot o manipulare a turmei a pregatire de a fi sclav

| Syndre a răspuns (pentru Teardrop):

Am plecat de la o antiteză, tu spui că nu le-ar strica să învețe mai mult, opusul în general e chiulul și lipsa de interes față de școală. Dacă ai vorbi despre pace, aș putea să aduc în vorbă războiul. Îmi cer scuze dacă ai considerat că ți-am pus cuvinte în gura, data viitoare o să-mi aleg cuvintele mai cu grijă.
Întrebarea ta indică mai degrabă o condamnare față de ăia car e "mor de la învățat".

| Teardrop explică (pentru Robert2526):

Eu te sfătuiesc să studiezi puţin biologia. Teşutul neuronal în special.

| CautNume a răspuns:

"majoritatea urmăresc să chiulească cât mai mult"Nu e chiar asa, majoritatea colegilor mei nu fac asta.
Si da, pentru mine e inutil sa invat la tehnologie despre lemne si mai stiu eu ce chestii care pur si simplu nu ma intereseaza. Oricum, la materiile considerate inutile, profesorii nici macar nu cer sa stim mare lucru, ar fi chiar imposibil sa stii tot ce e in toate manualele.

| Teardrop explică (pentru CautNume):

Normal că nu. Ar fi absurd. Şi la faza cu chiulitul nu mă refeream efectiv a chiulitul de la ore. Mă refeream la fofilat. Adică să stai să te plângi că materia e inutilă.

Pe tine nu te ajută să înveţi despre lemne. Însă pe unul din clasa a 5a sau a 6a, îl poate atrage spre arhitectură.

| CautNume a răspuns (pentru Teardrop):

Cred ca arhitectura are legatura cu orele de desen si de geometrie in spatiu.In plus, degeaba ar vrea cineva sa mearga la arhitectura inca din clasa a5a, mai are cativa ani in care e obligat sa invete foarte mult la materii care nu ii plac, lucruri pe care mai tarziu le uita.

| Robert2526 a răspuns (pentru Teardrop):

/"Eu te sfătuiesc să studiezi puţin biologia. Teşutul neuronal în special."

Tu poti sa devi studiu de caz la Balaceanca. Incapabilitatea ta de a raspunde, te face un caz special.

| Teardrop explică (pentru CautNume):

Nu e vorba de asta. Interesul meu pentru arhitectură chiar în orele de educație tehologică s-au născut. O uram pe profă, nu-mi plăcea materia, da' partea aia de lecţie mi-am decis, oarecum, viitorul.