Bună!
Prin excelenţă, purtătorul de cuvânt a oricărei instituţii de stat sau private este un "om al relaţiilor", pe care le realizează în cadrul dialogului cotidian. Este vorba despre raporturile stabilite cu angajaţii sau managerii interni, cu acţionarii, investitorii sau clienţii externi, precum şi despre legăturile permanente cu ziariştii şi reprezentanţii autorităţilor locale şi centrale, raporturi menite sa asigure derularea normală a relaţiilor publice şi promovarea imaginii propriei organizaţii.
Purtătorul de cuvânt este persoana care exprimă punctele de vedere oficiale al conducerii companiei şi care reprezintă compania în faţa presei. Această persoana va fi singura autorizată să comunice informaţii la solicitarea mass-media.
Pentru a fi un bun purtător de cuvânt, o persoană trebuie să răspundă următoarelor cerinţe:
- să aibă capacitatea de exprima un mesaj clar şi convingător
- să deţină abilităţi de bun comunicator
- să denote sinceritate
- să fie devotat instituţiei sau organizaţiei
- să fie cunoscut de reporteri
- să vorbească în numele instituţiei şi să nu dea curs unor orgolii personale
- să fie disponibilă la orice oră pentru a oferi informaţii
- să îşi respecte mereu promisiunile făcute jurnaliştilor
- să cunoască foarte bine regulile de desfăşurare ale unor activităţi cu participarea presei.
Nu ştiu cu exactitate cât este salariul unui purtător de cuvânt însă acesta variază în funcţie de firma pe care o reprezintă, de vechime, pricepere, etc.
Succes pe mai departe!
Avocatu2004 întreabă:
durdulika întreabă: