| Bikerul a întrebat:

Buna seara TPU. De maine ar trebui sa incep sa lucrez ca si piccolo la o terasa din zona. Am dat de acest job printr-o prietena. Ma intereseaza mult jobul, imi convine programul pentru ca este part-time si mai ales pentru ca am nevoie de bani. Amica mea mi-a spus ca tot ce a primit pana acum a fost doar bacsis, nu a primit nimic de la sefa si nu a semnat nimic. Intrebarea mea este, imi voi lua teapa? Cum ar trebui sa fac sa nu patesc vreo teapa sau ceva? As vrea totusi sa fac vreun act, dar nici n-am habar ce sa vorbesc, e prima data cand incep sa lucrez la o terasa. Nu as vrea sa-mi pierd timpul cu oameni neseriosi, dar sunt si in criza de timp, sunt in intarziere cu niste plati.
Astept un sfat daca se poate!

4 răspunsuri:
| Design2021 a răspuns:

Daca nu semnezi un contract, si nu il iei acasa, practic lucri la negru (fara contract). In cazul acesta poti sa lucri si sa nu te plateasca,( dar poti sa furi de la ei, si ei nu iti pot face nimic, pentru ca i-au amenzi usturatoare daca tu declari ca lucri fara contract) dar in cazul in care aveai contract era obligat prin lege sa te plateasca.

In contract trebuie sa scrie orele lucrate, serviciul pe care trebuie sa il prestezi.

| Violleta2022 a răspuns:

Si cum am putea noi sa-ti confirmam sau infirmam daca iti iei sau nu teapa?
Singurul lucru care-l poti face este sa semnezi un contact de munca... daca ti-l ofera.

| Nouvel a răspuns:

Ai cel putin 16 ani? Ca sa poata sa-ti faca un contract. Intre 16 si 18 ani cu acordul parintilor.
Doar din bacsis, nu vei reusi sa-ti acoperi datoriile. Probabil aia de acolo au un obicei de a angaja la negru. Fa-o pe-a "niznaiul" (nestiutor, prost) si intreaba asa, in treacat, daca semnezi ceva. Sau ce acte sa duci pentru angajare. Se vor prinde ca e vorba de contract.
Dar daca nu gasesti altceva si ai mare nevoie, accepti si asa. Insa sa-ti dea si salar pe orele lucrate.

| Dintrebare a răspuns: