| William a întrebat:

Daca as avea un hotel de 4 stele la mare credeti ca ar fi mai profitabil sa am preturi de hotel cu 3 stele sau preturi normale? Adica as avea mai multi clienti daca preturile ar fi aceleasi ca la alte hoteluri dar conditiile mai bune?

5 răspunsuri:
| VreauMiere a răspuns:

Logic.

| johnnny123 a răspuns:

Ai avea mai multi clienti, dar ai avea si marje de profit mai mici (sau inexistente).
Normal ca oamenii ar vrea servicii de patru stele la pret de trei stele, dar cum ai putea tu sa sustii costurile acestor servicii?

La fel de bine te poti intreba "Credeti ca daca as vinde Audi la pret de Dacia as avea mai multi clienti?" Evident ca ai avea mai multi clienti, dar ai da faliment dupa trei masini vandute.

| William explică (pentru johnnny123):

Vanzarea de servicii nu este acelasi lucru cu vanzarea de bunuri. De ce le compari?

| johnnny123 a răspuns (pentru William):

Ba este exact acelasi lucru. Serviciile de calitate mai buna au costuri mai mari. Un hotel de patru stele are sapunuri mai bune, sampoane mai bune, mancare mai buna, si un personal mai calificat care evident este platit mai bine (de la manager pana la bucatari, chelneri, cameriste, instalatori, etc.)

Camerele au mobila mai buna, sunt curatate mai des, prosoapele se schimba mai des, etc, etc, etc, pana la cele mai mici detalii de genul casca de dus si ata dentara.

Toate astea implica costuri mai mari. Nu ai cum sa oferi servicii mai bune cu aceleasi costuri.

| William explică (pentru johnnny123):

Daca am un magazin unde vand produse de calitate la preturi mai mici decat ar trebui dau faliment pentru ca nu pot sa fac profit. Dar daca am un hotel de 4 stele (e doar un exemplu) si am tarife de hotel de 3 stele, oamenii vor veni la mine in loc sa mearga la alte hoteluri. Asa eu pot sa castig destui bani ca sa imi platesc angajatii si ce mai trebuie la un hotel si sa raman si cu profit. Daca vin multi oameni si se cazeaza la hotelul meu pentru ca ofer servicii mai bune s-ar putea sa castig mai mult decat daca as avea preturi pe masura serviciilor.