| naba1 a întrebat:

Salutare.

Detin o companie care se bazeaza pe servicii on-demand, unde tranzactiile sunt 100% online prin transfer bancar.

Sunt potentiali clienti care sunt sceptici cand li se cere adresa pentru factura.

Care este minimul de adresa care se poate pune pe factura ca potentialul client sa nu se 'sperie'?

Exemplu: Romania, Sibiu. Este in regula pentru factura?

Ar fi si alte posibilitati?
Este un SRL iar tranzactiile sunt doar prin transfer bancar.

3 răspunsuri:
| Dintrebare a răspuns:

Buna. Codul fiscal ofera cadru legal pentru situatia dvoastra (conditiile fac ca emiterea facturilor obisnuite sa fie dificila). Dar din cate am inteles, in practica autoritatile sunt reticente (teoretic exista o procedura in care va adresati la Ministerul Finantelor Publice, care consulta Comitetul TVA si apoi emite un ordin prin care se aproba emiterea de facturi simplificate). O alta varianta ar fi daca valoare facturii nu este mai mare de 100 euro puteti emite facturi simplificate (care de fapt contin exact aceleasi informatii ca bonul fiscal). Altfel, codul fiscal spune ca adresa beneficiarului este obligatorie, deci nu va fi suficient sa scrieti localitatea.

| naba1 explică (pentru Dintrebare):

Salut.
Contabilul spune ca aceasta e posibil doar daca incasarea este prin numerar sau cu cardul POS, nu prin transfer bancar.
Nu am gasit nimic online referitor la acest aspect.

| Dintrebare a răspuns (pentru naba1):

Ne aflam in situatia foarte des intalnita in care un operator economic isi cauta singur solutii desi plateste un contabil pentru a primi consiliere. El stie ce nu este posibil, si nici aia nu stie corect. Explic imediat. Dar ce e posibil pentru incercarea de a rezolva problema stie? Cadrul legislativ exista pentru orice situatie iti poti inchipui. Cu siguranta nu doar firma dvoastra este in aceasta situatie. Practic aveti nevoie de posibilitatea de a emite facturi simplificate. Am verificat in codul fiscal. Vedeti art. 319 alin. 12 si in special alin. 13 litera b).
Si va citez din normele metodologice:
În vederea emiterii de facturi conform prevederilor art. 319 alin. (13) din Codul fiscal, Direcția generală de legislație Cod fiscal și reglementări vamale din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, la solicitarea persoanelor impozabile interesate sau din oficiu, va consulta Comitetul TVA. Persoanele impozabile interesate care solicită consultarea Comitetului TVA pentru emiterea de facturi conform prevederilor art. 319 alin. (13) din Codul fiscal trebuie să prezinte Direcției generale de legislație Cod fiscal și reglementări vamale motivația solicitării emiterii de facturi conform art. 319 alin. (13) din Codul fiscal. Din motivația prezentată trebuie să rezulte motivele obiective pentru care nu este posibilă emiterea facturilor care conțin toate elementele prevăzute la art. 319 alin. (20) din Codul fiscal. Direcția generală de legislație Cod fiscal și reglementări vamale analizează dacă există motive obiective pentru care se solicită emiterea de facturi conform art. 319 alin. (13) din Codul fiscal. Dacă nu sunt îndeplinite condițiile minimale prevăzute de lege și/sau se constată că nu există motive obiective pentru solicitare, aceste informații se comunică solicitantului. Solicitările avizate favorabil de Direcția generală de legislație Cod fiscal și reglementări vamale se transmit în vederea consultării Comitetului TVA, conform prevederilor Directivei 2006/112/CE a Consiliului din 28 noiembrie 2006 privind sistemul comun al taxei pe valoarea adăugată. Ulterior consultării Comitetului TVA, ministrul finanțelor publice emite un ordin prin care aprobă, după caz, fie emiterea de facturi conform art. 319 alin. (13) lit. a) din Codul fiscal, fie emiterea de facturi conform art. 319 alin. (13) lit. b) din Codul fiscal.
Apoi, legat de ce zicea contabilul. Facturile simplificate nu au un sistem diferit de incasare fata de facturile normale. Deci pot fi incasate prin transfer bancar, numerar etc. Pt facturile care nu contin datele clientului se poate crea un analitic distinct al contului 411.
Dar asta oricum e o discutie inutila. Prima data, pentru a putea emite aceste facturi simplificate, trebuie sa obtineti o aprobare emisa de Ministerul Finantelor Publice, asa cum am scris mai sus. Eventual puteti sa intrebati la ANAF direct. Sau sa va interesati cum fac alte firme care sunt in situatia dvoastra. Din cate vad nu mai raspunde nimeni la intrebarea dvoastra. Ar fi util de aflat cum rezolva altii problema.