Nu e pe crezute, e pe ce scrie la lege dar ai dreptate: conducatorul de vehicul care intalneşte acest indicator este obligat sa opreasca in locul cu vizibilitate maxima, fara a depaşi coltul intersectiei
https://www.scoalarutiera.ro/....../oprire/62
Asculta la mine si lasa bagatorii de seama. Procedezi asa!
Te opresti in dreptul indicatorului stop! Si spui urmatoarea fraza cand esti cu politistul.
Datorita faptului ca nu am vizibilitate,cu acordul dvs, voi inainta pana voi avea vizibilitate pentru a ma asigura.
Acum iti si argumentez, explic, cu cazuri.
In momentul in care politistul vede ca tu treci de indicatorul STOP, el nu are de unde sa stie, sau cum sa realizeze ca tu vei oprii acolo sa asiguri, iti poate calca frana pentru ca nu stie daca vei opri la stop sau nu, intelegi?! Lucrurile astea trebuia sa ti le explice instructorul, dar la ce scoli de soferi sunt in ziua de azi, e normal.
Cred ca nu stii legislatia rutiera. Nu conteaza cum ai facut. Conteaza ce spune cartea.
Nu avea tu grija, marcajele au fost puse unde deja este vizibilitate. Nu cauta scuze pentru greseli. Examinatorul nu le "inghite".
Zice ala mai sus "unde ai vizibilitate maxima". De aia stau unii tampiti pe trecerea de pietoni si incurca totul.
La indicatorul STOP trebuie să oprești OBLIGATORIU la marcajul transversal de oprire (linia STOP), chiar dacă nu ai vizibilitate!
- Dacă nu ai vizibilitate suficientă după ce ai oprit la linie, înaintezi ușor, te oprești din nou acolo unde ai vizibilitate și numai după aceea te asiguri și pornești.
- La examen, e bine să-i spui examinatorului:
Oprirea am făcut-o la linie, dar nu am vizibilitate, pot înainta puțin ca să mă asigur?
Ce să faci concret la examen:
1. Oprești prima dată la marcajul STOP (chiar dacă nu vezi bine).
2. Dacă nu vezi, înaintezi foarte puțin, te oprești din nou, te asiguri și apoi treci.
3. Poți spune examinatorului ce faci („Nu am vizibilitate, pot să înaintez puțin să mă asigur?").