| JusTPauL a întrebat:

Am luat recent un 520 iar dupa 1000km am pierdut un litru de ulei.
Am fost la servis mi-au schimbat capac culbutoriu daca zic bine, e cel in care vin injectoarele bagate, avea o crapatura de aproximativ 1cm..plus alta garnitura...
Problema e ca iar ini scade uleiul, ar fi cam 200ml la 1000km.
Pe unde as mai putea pierde ulei, tinand cont ca nu se vede urme de ulei.
Motorul e n47, cel cu probleme la distributie.
Sfaturi, pareri, orice ajuta.

8 răspunsuri:
| cyupaku a răspuns:

Cate mii are motorul? bagi talpa tare?

| DepravatRo a răspuns:

Pompa de ulei are presiune? Poti sa arunci motorul daca nu ai verificat presiunea inainte sa o iei si nu e ok. Bate ceva la motor? Daca ai ajuns in stadiul sa-ti bata tachetii ca s-a frecat fier pe fier e pa.
Restul garniturilor cum sunt?
Furtune?
Schimba service-ul.

| relian a răspuns:

Ulei nu poate pierde decat pe la garnituri, asta sar vedea daca te uiti peste tot SAU pe la segmenti ori turbo daca are turbo.Ar mai putea fi pe la valve sau supape cum le zic unia, acolo la supape sunt niste garnituri, care nu lasa sa intre ulei in ilindri ori sa scape presiune in chiulasa din cilindri.Cam astea ar fi posibilele cai prin care ai pierde ulei.Capacu ala la chiulasa, sau cum ii mai zice capacul supapelor asa e are o garnitura, aia trebuie inlocuita dupa anumiti ani, multa lume nu o schimba decat atunci cand motoru este deja bleasca de ulei.Asa ar mai fi sa piarda ulei pe la garnitura de chiulasa caz in care uleiul sar duce in cilindri si sar arde acolo, ori ar putea intra in galeriile de apa caz in care asta sar vedea, ar creste nivelu la apa.Chestia cu garnitura de chiulasa nu prea cred ca e,mai degraba pe la segmenti cred ca se consuma. Daca motoru este diesel nu prea conteaza cati km are, motoarele diesel au viata lunga, dar acum depinde si cum a fost masina intretinuta, mai ales daca i s-a schimbat uleiul la timp, altfel se duc segmenti si cel mai probabil pe acolo ar consuma. Daca masina are turbo si e destul de veche poti verifica conducta care duce de la turbo catre intercooler, pur si simplu scoti teava aia sau din ce e facuta si vezi daca are ulei in ea.De obicei msinile cu torbo dupa anumiti ani deja pierd ulei pe acolo.

| mgtow a răspuns:

Poate are un ulei care nu e compatibil vezi manualu dar daca e bun atunci sa faci o revizie completa la vehicul pentru a depista fuga

| JusTPauL explică (pentru cyupaku):

191000 avea cand am luat-o.
Are carte servis la bmw si etichete cu schimb de ulei pe sub capota.
Trage destul de bine pentru 2l..consumul de 6.7 mi se pare cam mare chiar si la drum in lung. Oricum pe autostrada merg cel putin 170, chiar si 220 ajunge foarte repede.

| JusTPauL explică (pentru DepravatRo):

Am fost cu cineva care se pricepe cat de cat la masini, dar nu stiu nimic de pompa de ulei.
Tachetii nu bat, dar la pornire are o bataie ca de fier, si porneste putin cam greu ca are doua buji stricate.
Restul gsrniturilor si furtune nu stiu.
Eu cred ca masina a fost luata cu distributia stricata si facuta in ro..arata bine masina si are si multe dotari, iar pretul a fost unul mic zic eu, in belgia sau Germania nu prea gaseam asa ceva pe site-uri.

| JusTPauL explică (pentru mgtow):

La motor avea eticheta cu 5w40 castrol, chiar daca pe masina trebuie 5w30 ca e din 2008 si are filtru de particule.
Cand mi-a curs prima data uleiul, nu am gasit urgent acelasi ulei si am bagat castrol 5w30.
Iar cand am ajuns acasa iar am avut lipsa un litru, iar noaptea la ora 4 trebuia sa plec iar la un drum lung, repede am luat de la un prieten motul 5w30.cei drept a inceput motorul sa faca un zgomot diferit dupa ce am pus motul.
Stiu ca am amestecat uleiurile, dar nu aveam de gand sa il las mult timp asa.dar nici sa pun ulei scump si sa il pierd iar.

| mgtow a răspuns (pentru JusTPauL):

Incearca sa bagi uleiul recomandat altfel risti sa deteriorezi motorul in stare prematura (inainte de termen)