| AntimiuGeorge a întrebat:

Am o skoda fabia 1 fabricatie 2002, motor 1, 4 16 AUB, am cumparat masina anul trecut si am cateva probleme.Este aprins martorul ceck engine, am pus testerul si indica sonda lambda 1.Am schimbat-o, martorul statea stins citiva km dupa care se aprindea din nou, mai apoi nu sa mai stins si testerul indica din nou sonda lambda1.In plus cand motorul este rece porneste si se opreste de mai multe ori pana se incalzeste, nu stiu ce poate sa aiba, am fost la citiva mecanici pun testerul imi iau banii si spun ca este de la sonda lambda.Una noua si originala costa peste 800 lei si nu imi vine sa o cumpar pentru ca nu mi se pare ca defectul ar fi numai din aceasta cauza si masina are peste 350000km deci nu merita sa bag prea multi bani in ea.Va rog daca aveti idei de rezolvare ajutati-ma.Va multumesc anticipat.

10 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Daca masina are 350. 000km pe segmentii originali, nici o sonda lambda nu iti va da valoare ok, pentru ca motorul ala nu mai arde benzina ca unul cu compresia de fabrica, iar ca bonus mai arde si niste ulei, rezultatul fiind interpretat de sonda ca fiind "amestec bogat".
Rezolvarea ieftina ar fi un motor mai sanatos din dezmembrari. Altfel, ar trebui sa bagi peste 750 de euro in reconditionarea actualului.
Sondele banuiesc ca sunt bune, iar erorile sunt de amestec, nu de circuit electric.

| AntimiuGeorge explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Cand am luat masina am schimbat uleiul si intr-un an am completat cam 500gr

| relian a răspuns:

Ok sa ne intelegem.Ai schimbat senzorul 1 cu ce anume? Cu altul folosit sau cu un senzor nou?
Legat de costul unui senzor, nu trebuie neaparat sa pui genuine, sau original, pui senzor aftermarket este f bun si ala.

Sonda aia sau senzor, de fapt is 2, ai spus odata ca la o scanarea a spus ca sonda 1 ar fi defecta.
Nu ai mai spus si la restul de mecanici ce ai fost, care senzor ar fi de vina, tot ala 1 sau alatu 2?

Este un senzor inainte de catalizator si altul dupa catalizator.
Daca tu ai pus senzor folosit, aia este egal cu zero, adica ai pus un senzor ce aveai si tu deja, rau laughing

Vii si te intrebi, oare ce o fi, pai ce o fi, e ca ai senzorul ala defect, o sa stii exact ce este, cand pui senzor nou.

Faptul ca ai condus, apoi a reventi acel cod, aia arata ca tu ai sters codu, masina are nevoie sa ruleze un timp, pana ce computerul are destule informatii sa dea un raspuns, sa aprinda sau nu Engine, dupa caz.
La tine s-a aprins pentru ca ai pus un senzor folosit, care este defect.

La o masina niciodata sa nu folosesti de la dezmembrari chestii electrice, niciodata, totu se pune nou, cand vine vorba de electric.

Intra online, cauti un senzor ceti trebuie tie, aftermarket, dar nou, instalezi, stegi codul, apoi conduci masina si vezi de mai apare.

Cei care au scanat masina, nu ti-a dat codurile ce le-au aflat? Du-te la ei si cerele codu sau codurile, poate o fi si alte probleme.

Daca consuma ulei de exemplu, normal ca senzorii aia citesc alte valori decat atunci cand masina functioneaza corect.
Asta ar putea sa iti infunde catalizatorul, asta daca no fi si ala dus deja.
Un amestec ce spune Turbina, la care sa consume ulei, in timp, ala infunda catalizatorul si la revedere, atunci se aprinde Engine si da alt cod, asta daca codul asta ar fi doar pentru acel sensor 1.

Daca sa zicem ar consuma recent ulei pe la segmenti, sau pe unde ar mai intra acolo si arde, atunci da, Turbina ar avea dreptate, gazele arese sa iasa citite la alte valori.

Adu codul, sau toate codurile citite la scanare, sa poata cineva pe aici sa spuna toate posibilele cauze.

| AntimiuGeorge explică (pentru relian):

Am pus sonda lambda noua aftermarket 350lei, a functionat o luna si acum pe tester arata ca ar fi arsa rezistenta din sonda.Masina este pe benzina si nu are turbina are motor cu aspiratie directa si nu consuma ulei, intr-un an am comletat circa 500gr.

| AntimiuGeorge explică (pentru relian):

La tester singurul cod a fost P0135.A mai aratat senzorii ABS dar nu cred ca acesta influenteaza functionare motorului

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru AntimiuGeorge):

Daca pe tester iti apare eroare de circuit, si NU DE VALOARE, atunci sonda este defecta.
Te duci cu multimetrul sub masina si o masori, ai valoare in tabel, daca folosesti Elsa sau Autodata. Probabil nu mai e in parametri, deci ea e cauza problemei.
Ceea ce am povestit cu consumul de ulei si compresia scazuta, e valabila la eroarea de amestec bogat, nu de circuit.

| AntimiuGeorge explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Multumesc

| relian a răspuns (pentru AntimiuGeorge):

Da asa este codul ala arata ca senzorul respectiv ar fi rau.
Trebuie sa verifici cablu si conectiiile daca sunt bune si siguranta, cred ca asta are ceva siguranta, vezi sa nu fie aia arsa.

Daca cabluri, conector si siguranta is bune, atunci cauta pe Youtube, how to test oxigen sensor 1 si vezi acolo ce arata aia, cum verifici daca acel sezoir este defect sau este bun.

Ai pus nou, am vazut, acum ai spus ca ai mers ceva cam o luna, apoi aparu iar problema.

Verifica senzorul ala daca poti, sa stii sigur ca e defect, apoi ce sa zic, desi am spus ca nu-i bun sa pui electric de la dezmembrari, cauti o masina cu mai putini km, iei senzorul de la aia, vezi asa cum o sa fie.

Asta sa nu dai cit ai zis tu ca costa unu original 800 lei.Incearca si cu un senzor de asta folosit, dar sa fie bun.
Probabil tu ai pus un senzor nou, dar chinazarie, nu aftermarket.Vezi ca e diferenta intre chinazarie si aftermarket.Aftermarket is piese aprobate, facute cu aprobari, iar chinazariile facute la plesneala.Zic si eu, asta daca pe acolo sunt si asa chinazarii.

Deci nu mai cumpara nimic, cauta sa vezi cum poti verifica acel sezor sa fii sigur ca este defect.

Uite link cum sa verifici, notezi pe hirtie intii, opresti video, notezi ce arata asta, dupa cu foaia mergi la masina si mamsori si tu.Mai gasesti si alte video.
Treb sa ai aparat de masura, fara n u ai cum masura.

https://www.youtube.com/watch?v=z2GZENewSC8

https://www.youtube.com/watch?v=iVjJwJCt2Hg

Vezi ca video 2 este sensor cu 4 fire, masina nu conteaza ca e alt brand, arata cum verifica si ce trebuie sa dea.

Mai cauta si tu video, gasesti destule, nu trebuie neaparat sa fie exact masina ta, trebuie sa fie sensor cu cate fire are sensorul tau, masina ca brand nu conteaza.

Daca vezi in video al 2lea, cand masoara ala voltii de la sensor, cu masina pornita, sensorul ala nu da nici un semnal ce inseamna ca este defect.
Asa poti masura si tu, daca ai aparat de masura.

Vezi ca sensorul la tine este ala primul, adica primul de la evacuare, pana sa ajungi la catalizator.
Ala e problema la tine, primul sensor, care citeste cit oxigen este in gazele arse.
Daca sensorul nu da volti, atunci este rau, chair daca a fost nou, este o chinazarie.
Vezi verifici ce arata aia acolo, si la mufa de la sensor si la cealanta.Is video ce arata cum sa verifici si cu sensroul scos de tot, pe masa, dar trebuie sa ai torch, adica sal incalzesti bla bla.

Ala e problema la tine, senzorul, dar sa fii tu linistit verifica, daca poti, sa nu dai altora bani.

| AntimiuGeorge explică (pentru relian):

Mulțumesc pentru sfaturi, toate cele bune!

| GeorgeCazan a răspuns:

La 350k km motorul e obosit, sa nu zic praf; sigur consumă ulei, fapt ce duce la înfundarea catalizatorului.
Poți încerca să faci niște teste de compresie la fiecare piston, ca să-ți faci o părere despre motor, dar la 350k km ar trebui sa cauți un motor similar prin dezmembrări.