| IonutTeAjuta a întrebat:

Am și eu o problemă la un passat b5.5 din 2002. A stat vreo 3 luni fără să mai fie pornită și i-a murit bateria. Am incercat cu cabluri să o încarc de la alta mașină și nu a mers. Apoi am vorbit cu un mecanic și a venit cu un redresor. După ce l-a conectat la borne, in nici 15 secunde a pornit. Am lăsat-o vreo 15 min la relanti și am mai mers vreo 20 min cu ea și cu farurile aprinse până într-o intersecție unde îmi taie unul calea și pun o frână bruscă și îmi moare motorul. Dau să îl pornesc și pauza, nici măcar nu avea tentativa de porni. Cu greu am reușit să o duc undeva pe margine, am blocat și circulația. Să fie baterie oare? Vreau să menționez că a mai stat și în trecut 3-4 săptămâni și pornea la cheie chiar și pe ger. Acum stând 3 luni în soare, plecând și cu farurile aprinse, mă gândesc că nu i-a dat un impuls prea mare. A incercat o persoana să mă ajute venind cu un fel de lampă ce a conectat-o pe baterie și spunea că dacă bateria era așa moarta, ar fi fost lumina mult mai slabă la acea lampa. El spune că s-ar putea să fie alternatorul. Aștept niște păreri ca să știu ce să fac dimineață cu ea. Sunt pe locul de parcare a unei persoane si mă lasă doar până mâine. Să schimb bateria direct sau să văd dacă e de la alternator sau să mai dau iar încă 150 lei acelui mecanic să-mi dea un pic de curent de la redresor și să o foiesc mai mult prin oraș deși mi-e teamă să nu mă lase iar in vreo intersecție. Aștept orice părere, mulțumesc

3 răspunsuri:
| relian a răspuns:

Daca bateria a stat 3 luni, e deja moarta dea binelea, sigur ai o baterie de aia ieftina.

Deci oare o fi bateria?, garantat e bateria moarta. Pune si ia o alta baterie si nu lasa masina nepornita mai mult de cateva saptamini asa cum ai spus ca ai mai facut.
Cea mai buna baterie poate porni si dupa o luna, daca sta nefolosita.
Eu am folosit cea mai buna baterie posibila ce se gaseste pe piata, si in 3 luni era deja moarta.Am reusit sa o incrc, am mers, apoi am repetat iar chestia si a doua oara a murit definitiv,

Dar vorbesc aici de baterie de sute de dolari, Optima, is cele mai bune dar si cele mai scumpe baterii ce is la vinzare.

Cind cumperi alta baterie noua, mergi la cineva si sa verifice si alternatorul, sa fie bun, asa se procedeaza de regula.

Dar sa afli daca alternatorul este bun, trebuie scule speciale, depinde de masina, daca e clasica, poti testa si tu singur.

Is masini la care incarcarea bateriei se face clasic, si masini la care incarcare se face inteligent, adica prin computerul masinii.

In cazul unei incarcari inteligente, nici aia cu sculele lor scumpe nu pot sa spuna daca alternatorul este bun sau rau, spun doar ce ii arata scula ca a verificat, dar nu e corect,

Masina ta din anul ala, nu cred sa aiba incarcare inteligenta, asa cred.
Multi care au scule de astea de verificat, nu stiu chestia asta, asa ca spun omului ce spune scula lui.
Doar cei de la reprezentanta au scule care sa dea un verdict clar.In rest cine stie.

Eu daca merg la cei care au scule speciale pentru a testa alternatorul, spun ca alternatorul meu este rau,
Am si fost deja, la 4 diferite locatii si toti au spus ca alternatorul este rau laughing

Am fost ca idee, nu ca as avea probleme la masina, am fost doar sa verific chestia asta si asa este.Aici la mine verificarile astea ti le fac toti moca, nu dai absolut nici un ban.
Masina mea merge struna, nu am avut si nici nu am probleme cu pornirea, nici cu bateria si nici cu alternatorul.

Am dat peste chestia asta cand am cumparat un scaner, scanerul respectiv poate testa si baterii si alternator, iar cand am facut test, ma jucam cu el sa invat, mi-a dat acest mesaj, anume ca daca masina are incarcare inteligenta, atunci sa nu iau in considerare ce spune despre alternator, adica daca ar fi rau laughing pentru ca masina mea avand incarcarea asta prin computer, atunci alternatorul incarca la diferite voltaje, fctie de cum spune computerul masinii, iar scanerul cand vede voltaj sub 14 v deja da verdict, alternator rau

Iti spun asta ca idee, pe viitor, masina ta daca nu are incarcare inteligenta, atunci poti si tu singur sa testezi alternatorul, cu un aparat de masura.
Dar bateria ta sigur, garantat este moarta si indiferent ce folosesti nu vei mai reusi sa o mai invii la loc.

Treb alta baterie si sa verifici alternatorul sa fie bun, chestia se face in acelasi timp, nu astepti sa mergi stiu si eusute de km, spunind lasa ca testezi tu alternatorul altadata.
Atunci se face, poti si acum chiar, daca ai bateria asta moarta, sa testezi alternatorul, asa stii ce sa cumperi.

Răspuns utilizator avertizat
| ValentinMihai78 a răspuns:

Schimbă bateria și apoi mergi cu schimbarea altor piese. Dacă bateria va fi nouă, iar alte piese nu sunt defecte, vă porni. Altfel, cu bateria nouă, dacă nu pornește, înseamnă că nu primește curent.