| Măluţ_Sebi_1998 a întrebat:

Am un Opel Asta din 2008, 1.7 ctdi! Am avut un furtun de apa spart si se supraincalzea motorul, aparea becul de la baterie si nu puteam sa pornesc pana nu se racea motorul... Am schimbat furtunul, dar tot asa se intampla, fierbe apa, ajunge temperatura pe la 90-95 de grade fara sa porneasca termocupla..Ma poate ajuta cineva cu idei/solutii/si care este problema si cam cat m-ar costa?

Răspuns Câştigător
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Am avut si eu problema similara la a mea, tot 1.7 diesel, dar mai veche.
Cauza a fost un furtun ciupit, arunca apa afara, prindea aer instalatia, si din cauza asta nu circula apa prin motor. Pompa nu mai impingea apa, daca ajunge aer la ea.
Scoate termostatul si verifica-l intr-o oala cu apa, pe aragaz. Ar trebui sa se deschida, cam inainte ca apa din oala sa fiarba. Daca nu se deschide, cumpara altul.
Dupa ce verifici/inlocuiesti termostatul, mai cauti o data scurgeri, sa nu ai alte furtunuri plesnite, sau poate o garnitura pe unde scapa apa.
Cu motorul cald, ar trebui sa fie furtunele intarite. Daca nu sunt, inseamna ca ai o scapare pe undeva.
Cand se incalzeste motorul mai tare, pune cu grija mana pe radiator. Ar trebui sa fie cald-fierbinte uniform. Daca e doar in anumite parti, sau deloc, inseamna ca ori a patruns aer in instalatie, ori e termostatul defect, ori e infundat radiatorul.
Daca radiatorul se infierbanta, insa la peste 90 de grade nu porneste nici un ventilator, inseamna ca e defect bulbul din radiator (termocupla), un releu, o siguranta, sau chiar ventilatorul s-a ars.

3 răspunsuri:
| blAster85 a răspuns:

Pai ar trebui sa schimbi termocupla poate e defecta si daca vrei cere una care actioneaza la 80-85 de grade.

| Măluţ_Sebi_1998 explică:

Si vreau mai multe detalii si solutii. Cat costa si asa mai departe

| Măluţ_Sebi_1998 explică:

Multumesc din suflet pentru informatii!