| Wizard68 a întrebat:

E bine sa încălzim motorul înainte de plecare. Și ce cauza apar dacă nu îl încălzim. Nu vreau amănunte pe scurt.

5 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Nu e bine. Pentru ca încălzirea este mai lenta la mersul in gol decât in sarcină. Iar la motorul rece, uzura este mare.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Nu trebuie incalzit. Motorul se incalzeste in sarcina nu la relanti

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Teoretic, nu. Ca polueaza, si ar putea sa ajunga combustibil in baia de ulei, lucru care ar compromite capacitatea de ungere a uleiului, si ar creste cu mult uzura.
Practic, mi se rupe. Imi pornesc 'tractorasul' cu un sfert de ora - chiar si o ora inainte de a pleca, pornesc dezaburirea si ma duc sa-mi beau cafeaua inauntru. Cand urc in ea e deja dezghetata, geamurile sunt destul de clare, si motorul oarecum incalzit. Ma pun in miscare fara sa raschetez geamuri, fara sa mi se lipeasca mana pe volan de ger, si fara sa simt directia greoaie, etc.
Ideal ar fi sa circulam cu masini de capacitate foarte mica pe timp de iarna, adica Corsa, Polo, Fabia, Fox, Sandero, Clio, Logan, cu motoare de cel mult 1.2, pe benzina. Alea se incalzesc foarte repede, si consuma putin. Iarna, in conditii grele, nimeni nu are nevoie de mai mult.

| Frank51 a răspuns:

Motorul se incalzeste in mers, dar nu trebuie turat prea tare.

| MihaiNicu23 a răspuns:

In primul rand, deoarece polueaza mai mult. In unele tari precum Germania sau Austria, este interzis sa lasi motorul pornit tocmai din aceasta cauza. Expertii canadieni sustin aceasta ipoteza si in urma mai multor teste au ajuns la concluzia ca motorul se incalzeste mult mai repede in mers, din cauza turatiei mai mari, iar asta inseamna ca si catalizatorul se incalzeste mai repede si filtreaza optim noxele. Daca tu alegi sa lasi motorul sa mearga minute bune, acesta dar si catalizatorul vor urca mai greu in temperatura, ceea ce va duce la o poluare mai mare.
Tot aici putem invoca motivul consumului de carburant. Cu cat incalzesti motorul mai repede, cu atat el va consuma mai putin. Daca masina ta iti arata consumul instant, poti sa vezi in aceste zile cifre exotice atunci cand motorul este rece.
Nu in ultimul rand, o alta explicatie ar fi ca la masinile de generatie mai noua, fluidele se incalzesc mai greu. Daca functioneaza cu fluide mai dense pentru o perioada lunga de timp, motorul are uzura mai mare in timp.
Ce dezavantaje are plecarea cu motorul rece, imediat dupa pornire?
Aici, problema sta cam asa: daca plecarea rapida este in avantajul consumului, plecarea dupa cateva minute de asteptare este in avantajul uzurii motorului. Depinde de tine ce alegi: sa pui cu 10 lei mai multa benzina cand este frig, sau sa bagi in vreo 2-3 ani cateva sute sau zeci de mii de lei in reconditionarea motorului?
Tot aici trebuie sa vorbim putin si despre uleiul din motor, care atunci cand temperaturile scad cu mult sub zero grade, se ingroasa, are o vascozitate crescuta. Daca plecam cu masina imediat cum am pornit motorul, uleiul mai solid nu are timp sa ajunga in partea superioara si sa unga bine camasile, tachetii sau axele cu came.
Care este cea mai buna varianta?
Ideal ar fi sa lasi motorul sa mearga 1 minut sau 1 minut si jumatate la ralanti, pana cand uleiul ajunge peste tot, si incepe sa unga toate piesele importante. Astfel nu chinuim nici pompa de ulei, si nici nu vom avea in timp pierderi de ulei, vizibile pe joja.

Pentru un rezultat si mai eficient poti sa pornesti si aerul conditionat, deoarece in acest fel motorul angreneaza si compresorul. Avand sarcina mai mare, se incalzeste mult mai repede. In plus, cu aerul conditionat pornit, se vor dezgheta si geamurile mult mai repede.